شناسه خبر: 1917 منتشر شده در مورخ: 1392/10/22 ساعت: 10:29 گروه: فرهنگی  
اختصاص یک سالن به اجرای دائم آثار نمایشی معلولین

اختصاص یک سالن به اجرای دائم آثار نمایشی معلولین

همزمان با برپایی آیین افتتاح پنجمین جشنواره سراسری تئاتر معلولین بر اختصاص یک سالن تئاتری برای اجرای های نمایش معلولان کشور تاکید شد.

 یحیی سخنگویی معاونت امور توانبخشی و رییس ستاد برگزاری جشنواره، زهرا نوع پرست مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و دبیر جشنواره تئاتر معلولین حضور داشتند.

رویا تیموریان ، پریوش نظریه و قطب الدین صادقی نیز به عنوان داوران این جشنواره بودند.

سخنگویی دراین مراسم، از یک سال تلاش برای برگزاری این جشنواره سخن گفت و اظهار داشت هرقدر برای معلولین تلاش کنیم باز هم کم است. این جشنواره یکی از برنامه های متعددی است که طی سالها با زحمت و پی گیری زیاد و با شعار خلاقیت، توانمندی و توسعه فراگیر برگزار می شود. 

وی افزود معلولین باید پابه پای افراد سالم در جامعه حضور داشته باشند و در مهد کودکها ، مدارس و دانشگاهها در کنار آنها باشند. در این جشنواره شاهد خواهیم بود که معلولین در کنار افراد سالم به فعالیت می پردازند و این اتفاق بسیار ارزشمندی است. 

سخنگویی خواستار اختصاص یک سالن تئاتری برای اجرای های نمایش معلولان کشور شد.

نوع پرست دیگر سخنران این مراسم نیز با تبریک آغاز ولایت آخرین امام و همزمانی آن با آغاز این جشنواره، تغییر نگرش جامعه به معلولین را خواستار شد. 

وی گفت همانطور که از سالهای پیش قطب الدین صادقی گفته اند ، نباید به معلولین با دیده ترحم نگریست ، باید توانایی های معلولینرا باور کنیم. 

وی افزود: این دوره از جشنواره تفاوتهای محسوسی با دوره های قبلی دارد. یکی از آنها حمایت مستقیم رییس سازمان بهزیستی و معاونت توان بخشی است. نکته دیگر راه اندازی سایت دایمی جشنواره است و معلولین می توانند به این وسیله همیشه با ما در ارتباط باشند. 

قطب الدین صادقی حضور در این جشنواره را قبل از هر چیز وظیفه اخلاقی، انسانی و ملی دانست و گفت خوشحالم که در کنار مسئولین جشنواره هستم .



** تیموریان، هاشمی و انتظامی به تئاترمعلولان کمک می کنند

رویاتیموریان، مهدی هاشمی و عزت الله انتظامی علاقمندان معلول تئاتر را برای حضور در این عرصه یاری می کنند.

تا آخرهفته تئاترهنرمندان کم توان جسمی و ذهنی در حوزه هنری توسط بزرگان هنر بازبینی می شود. 

رویا تیموریان دراین باره گفت: من به اتفاق عزت الله انتظامی، مهدی هاشمی، قطب الدی نصادقی و پریوش نظریه از امروز شنبه به مدت یک هفته به بازبینی تئاترمشغول هستیم. این اتفاق، یک همکاری با سازمان بهزیستی است و بازیگرانی که این تئاترها را آماده کرده اند، دچار کم توانی جسمی یا ذهنی هستند، اما موفق شده اند با غلبه بر شرایط خود به پویایی برسند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *