شناسه خبر: 19159 منتشر شده در مورخ: 1398/8/18 ساعت: 10:19 گروه: ورزشی  
برگزاری جشن روز ملی پارالمپیک با حضور ۶۰ هزار نفر

برگزاری جشن روز ملی پارالمپیک با حضور ۶۰ هزار نفر

حسین شهریاری دبیر ستاد اجرایی روز ملی و هفته پارالمپیک، اظهار داشت: به منظور توسعه ورزش همگانی در بین جامعه معلولان و نابینایان و کم بینایان و همچنین در جهت تقویت ورزش قهرمانی، روز ملی پارالمپیک از سال ۸۲ توسط کمیته ملی پارالمپیک ایران برگزار شد و امروز که دوازدهمین دوره این مراسم را جشن می گیریم، ۶۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در ۳۱ استان کشور در روز ۲۲ آبان ماه که به نام شکوه، همدلی، همزبانی نامگذاری شده است، گرد هم خواهند آمد و هر سال شاهد رشد تعداد شرکت کنندگان هستیم.

به گزارش ایران سپید وی در نامگذاری روز و هفته پارالمپیک گفت: هفته پارالمپیک  از ۱۶ آبان آغاز خواهد شد  روز اول به نام روز پارالمپیک، عصای سفید نامگذاری شده که در این روز سعی داریم به آموزش ورزشکاران نابینا و کم بینا در مدارس و دانشگاه‌ها بپردازیم و در جهت توسعه ورزش همگانی گام‌های موثر برداریم.۱۷ آبان به نام میثاق با امام و تجدید بیعت با ولایت ،۱۸ آبان روزپارالمپیک در مدارس و دانشگاه‌ها، ۱۹ آبان روز نشاط با خانواده،۲۰ آبان روز پارالمپیک و بهزیستی، ۲۱ آبان روز پارالمپیک و رسانه و ۲۲ آبان که بزرگداشت روز ملی پارالمپیک نیز است به نام شکوه، همدلی و هم زبانی نامگذاری شده است. شهریاری اظهار کرد: هدف از برگزاری روز ملی پارالمپیک آموزش و توسعه ورزش همگانی و همچنین معرفی جنبش پارالمپیک است که تصمیم داریم در این روز ۲۰ کارگاه آموزشی برپا کنیم و به معرفی رشته‌های پارالمپیکی بپردازیم. دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت روز ملی پارالمپیک اضافه کرد: روز ملی پارالمپیک قرار بود ۲۴ مهر برگزار شود که به دلیل مصادف شدن با ایام عزاداری صفر با یک ماه تاخیر برگزار می‌شود. رضایی رئیس ستاد روز ملی پارالمپیک در ادامه گفت: سعی ما بر این است که با گرامیداشت روز ملی پارالمپیک بتوانیم ضمن گرامیداشت این روز افراد دارای معلولیت های جسمی و حرکتی و نیز و نابینایان و کم بینایان را درجامعه مطرح کنیم تا بتوانیم به نیازهای آنها بهتر پاسخ دهیم. وی همچنین با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته بین‌المللی پارالمپیک داشتیم،پیشنهاد شد تا آکادمی پارالمپیک ایران به عنوان مرکز آکادمی دنیا معرفی شود، که البته این پیشنهاد در دست بررسی است. رضایی همچنین از آموزش تعدادی از روان شناسان ویژه رشته های پارالمپیکی خبر داد و افزود: آکادمی ملی پارالمپیک درنظر دارد، با همکاری گروهی از روان شناسان ورزشی برجسته بین المللی، دوره های آموزشی تربیت روان شناس ورزشی در ورزش افراد دارای معلولیت را برگزار نماید تا از خدمات آنها برای ورزشکاران تیم های ملی بهره برداری شود، همچنین کارگاهی تخصصی با حضور اساتید داخلی و خارجی، برای خبرنگاران حوزه ورزش پارالمپیک، برگزار خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *