شناسه خبر: 19147 منتشر شده در مورخ: 1398/8/13 ساعت: 11:40 گروه: فرهنگی  
در نشست خبری با اصحاب رسانه، کارگردان ستایش سکوتش را شکست + فایل صوتی

در نشست خبری با اصحاب رسانه، کارگردان ستایش سکوتش را شکست + فایل صوتی

ظهر یکشنبه ۱۲ آبان، عوامل سریال ستایش در جمع اصحاب رسانه حاضر شدند تا به پرسشهای خبرنگاران درباره این سریال پاسخ دهند.

به گزارش ایران سپید  در این نشست خبری سعید سلطانی کارگردان، آرمان زرینکوب تهیه کننده به همراه داریوش ارجمند، قربان نجفی و مهدی میامی در مرکز همایشهای صدا و سیما به پرسشهای خبرنگاران پاسخ دادند. در آغاز این جلسه، سعید سلطانی ضمن اشاره به غافلگیر شدنش از سیل تماسهای مردمی اظهار کرد: «من واقعاً از این همه تماس مردم در واحد ارتباطات مردمی غافلگیر شدم که نشان میداد مردم از سریال راضی بودند. خدا را شکر میکنم که حاصل تلاشهای من و همکارانم مورد قبول مردم قرار گرفته است.» آرمان زرینکوب هم از حضور در واحد ارتباطات مردمی ۱۶۲ اظهار خوشنودی کرد و این حضور را یک تجربه تازه عنوان کرد: «حضور در ۱۶۲ برای من یک تجربه تازه بود و پرسشهایی که از سوی مردم مطرح میشد، معلوم بود از عمق سریال بود. خیلیها میپرسیدند آیا فصل چهارم این سریال تولید میشود؟ همین پرسشها خستگی را از تن من و همکارانم بیرون کرد.»

محمد یکی از دلایل اصلی فصل سوم بود

در ادامه این نشست خبری، سعید سلطانی در پاسخ به پرسشی پیرامون انفعال شخصیت محمد اظهار داشت: «اتفاقاً محمد بهانه این فصل بود؛ چرا که باعث شد حشمت فردوس و ستایش خانواده از هم گسسته را مجدداً پیوند دهند. حضور محمد باعث میشود حشمت فردوس که در فصل دوم به انفعال رسیده، دوباره برخیزد و با اطراف خود مراوده پیدا کند و این احساس را داشته باشد که تنها سرمایه اش به نوعی محمد است؛ نوه ای که بدون الگویی مثل پدر بزرگ شده و الآن حشمت فردوس حکم پدر را برای او پیدا کرده است. به نظر من محمد یکی از ارکان اصلی دستان این فصل است؛ حالا اگر دیالوگ بگوید یا نگوید، از نظر من انفعال نیست.»

من از همه نابینایان عذر میخواهم

سعید سلطانی در پاسخ به پرسش دیگری راجع به ترانه تیتراژ پایانی سریال و شوخیهایی که با آن شد، اظهار داشت: «ما سعی کردیم از نماینده دو نسل در ترانه های تیتراژ این فصل استفاده کنیم. ترانه تیتراژ اول با صدای اشکان کمانگری که خواننده موسیقی ایرانیست و تیتراژ پایانی با صدای آقای مظفری خواننده نسل جوان که فکر میکنم مردم هم با این ترانه ارتباط خوبی برقرار کردند. ضمناً کدام رویداد سیاسی، اجتماعی یا فرهنگیست که مورد طنز قرار نگرفته باشد. اتفاقاً یکی از ویدیوهایی که از ترانه پایانی سریال درست شده بود، به دستم رسید و دیدم. با خودم فکر کردم اگر قرار بود خودم این ویدیو را درست کنم، یک ماه زمان باید صرف پیش تولیدش میکردم. اما یک هموطن خوش سلیقه با حوصله چنین ویدیویی درست کرده؛ ضمن اینکه قطعاً ترانه بارها شنیده شده که چنین واکنشهایی را هم به دنبال داشته است.» کارگردان سریال ستایش در بخش دیگری از این نشست خبری، در پاسخ به نقد خبرنگار ایران سپید درباره محتوای متن ترانه تیتراژ پایانی و دلخوری جامعه نابینایان نیز اظهار داشت: «من از تمام دوستان نابینا که از متن این ترانه رنجیدند، به عنوان کارگردان سریال عذرخواهی میکنم و دست تک تک عزیزان نابینا را میبوسم. ما بزرگان قابل احترامی از جامعه نابینایان داریم.» سلطانی در پاسخ به پرسش ایران سپید پیرامون کشدار بودن برخی قسمتهای داستان اظهار داشت: «متن اصلی داستان شامل سه چهار محور اصلی بود که به شکل موازی اتفاقات را پیش میبرد؛ منتها به دلایلی در شکل پخش، مجبور شدیم وقایع را پشت سر هم نشان دهیم. وگرنه علاوه بر اینکه فصل سوم دارای هویت مستقل رواییست، نوشته آقای مطلبی چنان بود که مخاطب را درگیر خود میکرد. شاید به همین علت شما تصور کردید سهم بعضی محورهای داستان بیشتر بود.»

گافهایمان را میپذیریم

سلطانی که به عنوان کارگردان پاسخگوی اکثر پرسشها بود، در بخشی از این نشست خبری، در پاسخ به نقدی راجع به گافهای سریال مثل ژستی که «صفایی» با بازی قربان نجفی برای شلیک گلوله گرفته بود، اظهار داشت: «حقیقت این است که ما در کارمان گاف داشتیم و این را انکار نمیکنم. من یا منشی صحنه در جاهایی بیدقتی داشتیم مثل گریم ستایش یا شکل تیر خوردن پریسیما. آنچه شما در این سریال دیدید، چکیده ای بود که پخش پذیرفت. طبعاً اگر میخواستیم به شکلی دقیق مواردی را که اشاره شد، نشان دهیم، قطعاً استانداردها را رعایت میکردیم؛ اما مهم برای ما روایت داستان بود. امیدوارم این گافها را ببخشید و در نظر بگیرید که ما از ۱۱ فروردین تا ۲۶ اسفند ۹۷ کار مداوم بین تهران و شمال را داشتیم و تولید یک سریال ۴۲-۳ قسمتی نمیتواند به دور از گاف باشد.» سلطانی به وجوه دیده نشده سریال اشاره کرد و گفت: «متأسفانه برخی وجوه این سریال مثل ازدواج سرپرست خانوار دیده نشد. اتفاقاً ما سهم مهمی در نشان دادن این موضوع داشتیم که تا الآن کمتر در تلویزیون به آن پرداخته شده و به نظرم موضوع مهمیست. چرا نپردازیم وقتی نمونه های زیادی در جامعه وجود دارد؟

نشست خبری سریال ستایش
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *