شناسه خبر: 19115 منتشر شده در مورخ: 1398/8/11 ساعت: 10:13 گروه: اجتماعی  
سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شد

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شد

آئین تکریم و معارفه معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی و رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۹۸/۰۸/۰۸ در ساختمان شهید رجائی این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش ایران سپید محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم صداقت و صراحت را منطق کار در آموزش و پرورش دانست و گفت: «لازمه حل مشکلات در وزارت آموزش و پرورش درک صحیح از مسائل آن است.»

او ادامه داد: «رسالت آموزش و پرورش امری خطیر و ابدی است، پدیده‌ها ظهور و بروز مختلفی دارد، بخشی از آن را همه احساس و برای رفع آن تلاش می‌کنند، برخی دیگر از پدیده‌ها عوارضشان در آینده مشخص می‌شود و با تأخیر زمانی ظاهر می‌شود، ما باید به ریشه‌های شکل‌گیری این پدیده‌ها توجه کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش همه تحولات جامعه را ناشی از حیطه یادگیری دانست و گفت: «کاستی‌ها، نواقص و آسیب‌های عمیق اجتماعی محصول عملکرد ما است، لذا باید بررسی کنیم که آیا وظیفه خود را در امر تعلیم و تربیت به‌خوبی انجام داده‌ایم یا نه؟»

او در ادامه معلمان را مهم‌ترین عناصر تعلیم و تربیت توصیف کرد و گفت: «مدیران مدرسه نیز باید وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهند و ارتباط مدرسه با خانواده را با هدف خلق نتیجه مؤثر تقویت کنند.»

حاجی‌میرزایی گفت: «میثاق مشترک ما در آموزش و پرورش حل مشکلات با همکاری یکدیگر است و برای این همکاری به فهم درست از مشکلات نیازمندیم.»

وزیر آموزش و پرورش به سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: «ممکن است در آموزش و پرورش برخی مشکلات و کاستی‌ها وجود داشته باشد که قابل اغماض باشد اما در آموزش و پرورش استثنایی به‌دلیل اهمیتی که دارد هیچ کاستی و مشکلی قابل اغماض نیست.»

در ادامه این مراسم سید جواد حسینی، رئیس جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی گزارشی از کارها و فعالیت‌های انجام‌شده در این سازمان ارائه داد وگفت: من نیز در همین مسیر حرکت خواهم کرد.

او به تغییر نام آموزش‌ و پرورش استثنایی به آموزش‌ و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد و گفت: به‌روزرسانی شیوه‌های نوین آموزشی ویژه این دانش آموزان ازجمله اهداف این سازمان است.

حسینی نیروی انسانی و فضای آموزشی را از عناصر مهم تعلیم و تربیت دانست و افزود: ۵برابر دانش آموزان عادی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه باید وقت و هزینه کرد و آموزش نیروی انسانی نیز در این خصوص بسیار مهم است.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی گفت: فضای آموزشی موردنیاز دانش آموزان استثنایی سه تا چهار برابر دانش آموزان عادی است.

او ادامه داد: استانداردسازی فرایندها و محتواهای آموزش‌ و پرورش استثنایی در دستور کار خواهد بود لذا در ایجاد مراکز استثنایی وابسته به مراکز علمی تلاش می‌کنم.

حسینی گفت: باورپذیری جامعه به رویکرد دارایی محور و منابع محور در خصوص دانش آموزان استثنائی در این مسیر بسیار مؤثر خواهد بود.

در این آئین وزیرآموزش‌وپرورش ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله رئیس سابق سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حکم روسای جدید را به آن‌ها اعطا کرد. همچنین مجید قدمی نیز به‌عنوان مشاور وزیر حکم خود را در این مراسم دریافت کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *