شناسه خبر: 19101 منتشر شده در مورخ: 1398/8/9 ساعت: 08:02 گروه: دانش و فن آوری  
حقوقدان نابینا برای برابری میجنگد

حقوقدان نابینا برای برابری میجنگد

بیش از ۱۵ سال است که Richard H. Bernstein، دانشآموخته نابینای حقوق در ایالت میشیگان آمریکا توجه همشهریهایش را به خود معطوف داشته است. ۴۵ ساله است و وقتی 13 ماه بیشتر نداشت بینایی خود را به طور کامل از دست داده است.

به گزارش ایران سپید در 1996 گواهی لیسانس خود را در رشته حقوق دریافت کرد. او پس از این موفقیت، گام دیگری در مسیر موفقیتهای بزرگتر برداشت و توانست در مقطع فوق لیسانس نیز به ادامه تحصیل بپردازد. راه یافتن به دوره فوق لیسانس رشته ای نظیر حقوق در کشور آمریکا کار آسانی نیست به طوری که برنشتاین خود در این خصوص میگوید: «روزی 13 ساعت درس میخواندم. این کار هر روز من بود. بدون تعطیلی. گاه مجبور میشدم برای بر آمدن از پس آزمونی، پاسخهایی را حفظ کنم که شاید حجم برخی از آنها به پنج صفحه میرسید.» برنشتاین در سال 1999 توانست مدرک دکترای خود را در رشته قضاوت دریافت کند. از آن پس برنشتاین به عنوان وکیل و کارشناس حقوقیِ دو ایالت میشیگان و نیویورک پا به دنیای پیچیده قوانین گذاشت. او با آغاز قرن 21، جنگی را شروع کرد که حاصلش ایجاد نگاه برابر بین معلولین و افراد غیر معلول بود. او توانست پروژه های فراوانی را در خصوص متناسبسازی امکانات شهری برای دسترسی معلولین جسمی و حرکتی به سرانجام رساند. برنشتاین با همکاری شورای نابینایان آمریکا موفق شد دانشگاههایی را که از کیندل «دستگاه کتابخوان شرکت آمازون» برای انتشار کتابهای الکترونیکی خود استفاده میکردند ملزم کند مادامی که آمازون فکری برای دسترسپذیر شدن کیندل خود برای نابینایان نکرده کتابها را به شیوه ای قابل دسترس برای نابینایان منتشر کنند. البته آمازون هم بلافاصله دست به کار شد و امکان خوانده شدن کتابها در کیندل را فراهم کرد. این حقوقدان نابینا دستی در عرصه ورزش هم دارد. او که ورزش دو را به شکل حرفه ای دنبال میکند توانسته در قالب طرحی تحت عنوان: «دویدن برای برابری» بیش از 18 مسابقه دو ماراتن را به پایان برساند. او البته یک بار هم در یکی از مسابقات ماراتن، به علت برخورد با یک دوچرخه سوار دچار آسیب دیدگی شدیدی شد و 10 ماه را در بیمارستان گذراند. این استاد دانشگاه همچنین بارها به عنوان سخنران یا آموزگار در حوزه حقوق معلولین در کشورهای مختلفی نظیر اکوادور، استرالیا و انگلستان حضور یافته است. اما مهمترین موفقیت زندگی برنشتاین در سال ۲۰۱۴ رقم خورد. او که در انتخابات دادگاه عالی میشیگان خود را برای پست قضاوت نامزد کرده بود، توانست 29 درصد آرا یعنی چیزی معادل 1،2 میلیون رأی را از آن خود کند و به عنوان اولین قاضی نابینای دادگاه عالی در آمریکا انتخاب شود. Richard Howard Bernstein از روز پنجشنبه اول ژانویه 2015 کار خود را به عنوان اولین قاضی نابینای دادگاه عالی میشیگان آغاز کرده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *