شناسه خبر: 19040 منتشر شده در مورخ: 1398/7/29 ساعت: 09:59 گروه: اجتماعی  
اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه نابینایان هرمزگان

اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه نابینایان هرمزگان

-در حال حاضر افزون بر ۵ هزار و ۴۳۱ نفر نابینا و کم بینا زیر پوشش بهزیستی هرمزگان قرار دارند که اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه های آنان محسوب می شود.

به گزارش ایران سپید مدیرکل بهزیستی هرمزگان در مراسم مرکزغیردولتی نابینایان بندرعباس به مناسبت روز جهانی عصای سفید گفت: از این تعداد نابینا و کم بینا در استان، یک هزار و ۱۱۰ نفر روشندل در بندرعباس هستند.

غلامحسین رنجبر افزود: رفع مشکلات و نگرانی های معلولان در زمینه اشتغال، نیازمند همکاری بیشتر مدیران دستگاه‌ها و صنایع غرب استان با اعتماد به توانمندی‌های این افراد امکان‌پذیر است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۶۲ عدد تجهیزات توانبخشی ویژه نابینایان شامل، عصا، تبلت، وویس، ریکوردر، فلش مموری، کاغذ بریل و لوح و قلم نوشتاری مخصوص با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری نیز با هزینه ۱۰۰ میلیون ریال تجهیزات مورد نیاز افراد نابینا و کم بینا زیر پوشش این اداره کل خریداری و برای ۶۵ مددجوی دارای اختلالات بینایی اشتغال ایجاد شد.

رنجبر، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات بهزیستی استان عنوان کرد و افزود: در این راستا به ۴۸ دانشجوی روشندل در مقطع های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هزینه‌هایی پرداخت شده است.

وی بیشترین علت بروز معلولیت نابینایی در استان را، وراثت و ژنتیک دانست و اضافه کرد: به همین منظور ۸۴ درصد کودکان ۳ تا ۶ سال در طرح غربالگری بینایی سنجی شدند و خدمات رایگان مشاوره ژنتیک برای افراد زیر پوشش صورت گرفت.

در پایان این مراسم که به مناسبت روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده بود، ضمن اجرای برنامه‌های سرود، دکلمه و دلنوشته توسط هنرمندان روشندل از ۴۰ نفر نابینای موفق در زمینه‌های مختلف تقدیر شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *