شناسه خبر: 19036 منتشر شده در مورخ: 1398/7/29 ساعت: 09:49 گروه: سیاسی  
قانون حمایت از حقوق معلولان اجرا شود

قانون حمایت از حقوق معلولان اجرا شود

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در اجرای قانون جامع حمایت از معلولان زمینه‌های لازم را برای تأمین حقوق آنها فراهم کنند.

به گزارش ایران سپید محمدرضا صباغیان بافقی اظهار داشت: افرادی‌که از لحاظ جسمی حرکتی، شنوایی و بینایی، ذهنی، روانی و به طورکلی در سلامت و کارایی عمومی خود دچار اختلال و کم توانایی هستند، معلول محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مطابق قانون سهمیه سه درصد اشتغال برای معلولان پیش‌بینی و تصویب شده است افزود: اداره‌های دولتی و نهادهای عمومی و شرکت‌های زیرمجموعه دولت باید هنگام استخدام این سهمیه را مدنظر داشته باشند.

نماینده شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی ، واحدهای خدمات‌رسان و بانک‌ها موظف هستند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی ،معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

وی بر مناسب سازی معابر و ساختمان‌های عمومی تاکید کرد و افزود: شهرداری‌های حوزه انتخابیه مهریز موظف هستند از صدور پروانه احداث و پایان کار ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند خودداری کنند.

 صباغیان بافقی خاطرنشان کرد: معلولان می‌توانند در استفاده از امکانات ورزشی، تفریحی، فرهنگی و وسایل حمل و نقل دولتی (مترو، هواپیما، قطار) از تسهیلات نیمه‌بها بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس از مردم حوزه انتخابیه خود خواست در صورت اجرا نشدن قانون جامع حمایت از معلولان مراتب را به دفترش در شهرستان‌های یادشده و یا دفتر مرکزی تهران اطلاع دهند.

۸۶۰ معلول و توانخواه زیرپوشش بهزیستی بافق قرار دارند که بیشترین آنها معلولان جسمی و  حرکتی و کمترین آن‌ها روحی و روانی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *