شناسه خبر: 19031 منتشر شده در مورخ: 1398/7/28 ساعت: 13:23 گروه: اجتماعی  
دیدار جمعی از نابینایان با معاون اول رئیس جمهور + فایل صوت
برای اولین بار صورت گرفت

دیدار جمعی از نابینایان با معاون اول رئیس جمهور + فایل صوت

چهارشنبه 24 مهرماه و همزمان با هفته جهانی عصای سفید به همت شبکه تشکلهای نابینایان و کم بینایان جمعی از نابینایان فرهیخته برای اولین بار با دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایران سپید در این جلسه که محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز حضور داشتند، مسائل مختلف در حوزه های اشتغال، آموزش، امور فرهنگی و ورزشی از سوی نابینایان مطرح شد.

به گزارش ایران سپید، در حاشیه این جلسه، معاون اول رئیس جمهوری در گفتگوی اختصاصی با ایران سپید، گفت: «خیلی جلسه خوبی بود. نابینایانی که در جلسه حاضر بودند، از چهره های تحصیلکرده دانشگاهی بودند. بنابراین مطالبی که درباره مشکلات جامعه نابینایان و راهکارهای حل آن مشکلات مطرح شد، از پختگی و جامعیت خاصی برخوردار بود.

جهانگیری درباره نقدها و گلایه های مطرح شده از سوی نابینایان در این جلسه نیز اظهار داشت: «البته گلایه هایی دوستان از برخی دستگاه ها در خصوص عدم رعایت حقوق معلولان به طور عام و نابینایان به طور خاص داشتند. ممکن است بخشی از این موارد به دلیل محدودیت های بودجه ای و قانونی باشد. قرار شد من به بعضی از دستگاه ها مواردی را ابلاغ کنم تا آنچه در حد توان دولت است، به کار بگیریم و مشکلات را کنیم.»

جهانگیری در خصوص تصویب آیین نامه های قانون حمایت از حقوق معلولان نیز اظهار داشت: «قانون حمایت از حقوق معلولان قانون مهمی است و از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شد و مجلس هم آن را تصویب کرد. تلاش می کنیم ظرف دو سه ماه آینده آیین نامه های این قانون را تصویب کنیم. امیدوارم با تصویب آیین نامه ها و اجرای قانون، بخش زیادی از مشکلات حل شود.»

دکتر جهانگیری به توانمندی های معلولان و نابینایان هم اشاره کرد و گفت: «من در این جلسه مطلبی گفتم که به نظرم معلولان و نابینایان عزیز خوب است به آن توجه کنند. با وجودی که این دوستان بخشی از جسمشان دارای مشکل است، اما از توانمندی های بالایی برخوردار هستند. کسی که قادر است با وجود معلولیتی مثل نابینایی تا اخذ مدرک دکترا پیش برود، انسان توانایی است. حتماً در میان نابینایان کسانی هستند که کارآفرینان خوبی محسوب می شوند. خوشبختانه الآن هم منابع خوبی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کسانی که قصد کارآفرینی داشته باشند، وجود دارد. ما باید از این گروه حمایت کنیم تا امکان بیشتری برای کارآفرینی داشته باشند و بتوانند کارهای بزرگی برای کشور انجام دهند.»

معاون اول رئیس جمهوری در پایان ضمن اشاره به ارتباط زنده خود با تشکل های نابینایان  و معلولان اظهار داشت: «من به معاونم و وزارت تعاون و همچنین سازمان بهزیستی سپردم که تمام کار ها را پیگیری کرده و به من گزارش دهند. در جلسه امروز هم از تشکلهای نابینایان که بانی این جلسه بودند، خواستم تا کانال این ارتباط را زنده نگه دارند و مسائل را به من منتقل کنند تا در جریان قرار گیرم.»

فایل صوتی گفتگو
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *