شناسه خبر: 19004 منتشر شده در مورخ: 1398/7/24 ساعت: 10:17 گروه: اجتماعی  
الزام شهرداری تهران به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی

الزام شهرداری تهران به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر با اشاره به الزام شهرداری تهران برای ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی بر ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در بوستان‌های بزرگ شهری تاکید کرد.

به گزارش ایران سپید مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری که تقدیم هیات رئیسه کرد، اعلام کرد: روز جهانی عصای سفید است، روزی برای ما تا به یاد آوریم نابینایان و معلولان این شهر به عنوان شهروند حقی بر شهر دارند و باید مدیریت شهری و دستگاههای اجرائی برای زندگی این عزیزان اقدامات مناسبی در مسیر دسترس پذیری شهر و تسهیل آمد و شد، امکان فعالیت های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی به انجام برسانند.

وی افزود: متاسفانه وضعیت دسترسی نابینایان و دیگر معلولین عزیز به امکانات و زیر ساخت های شهری سالها مورد غفلت مدیریت شهری بوده و حق بدیهی این عزیزان مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است و بر همین اساس امروز به جای آنکه شاهد پویایی و فعالیت نابینایان و دیگر معلولان در سطح شهر باشیم، مشاهده می کنیم که این عزیزان گرفتار مشکلات اولیه ای همچون حمل و نقل و تردد در شهر هستند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: به عنوان نماینده مردم عزیز تهران در شورای اسلامی شهر تهران با استناد به بند ۳ ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به شهرداری تهران درباره توجه به مسائل نابینایان تذکر می دهم و خواهان اجرای کامل مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در باره نابینایان به ویژه مصوبات«الزام شهرداری تهران به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی» و «الزام شهرداری تهران به ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در بوستان‌های بزرگ شهری» به عنوان دو مصوبه خاص شورا در مسیر تحقق شهر دسترس پذیر درباره نابینایان عزیز تهرانی هستم.

فراهانی اضافه کرد: در بند«ب» ماده واحده مصوبه «الزام شهرداری تهران به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی» بر «تعبیه و بهره‌برداری از امکانات مورد نیاز جهت تسهیل در امر خدمت‌رسانی به نابینایان در سطح شهر و خصوصاً راه‌اندازی سیستم اعلام گویای زمان و مسیر حرکت وسایل حمل‌ و نقل عمومی اعم از تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها، قطارها» تاکید شده است که لازم است این مساله در کلیه خطوط،مناطق و وسایل حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پایان گفت: باید ضمن توجه به مسائل نابینایان و معلولان شهر، اهتمام ویژه ای در رسیدگی به مسائل کارکنان نابینا و معلول خود داشته و در این زمینه الگوی دستگاههای اجرایی و سازمان های عمومی باشد. امیدوارم با اجرای به موقع مصوبات شورا و اهتمام حناچی،شهردار تهران شاهد حضور بالنده واثر بخش نابینایان و معلولان در تهران، شهر دسترس پذیر؛شهر زندگی باشیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *