شناسه خبر: 18994 منتشر شده در مورخ: 1398/7/24 ساعت: 09:38 گروه: اجتماعی  
بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان تا پایان ماه جاری تخصیص می‌یابد

بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان تا پایان ماه جاری تخصیص می‌یابد

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص بودجه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تا پایان مهرماه جاری خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا وحید قبادی‌دانا افزود: برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت نیاز به ۲۲ هزار میلیارد تومان است اما تنها هزار و صد میلیارد تومان در بودجه سالانه درنظر گرفته شده است که هنوز اختصاص نیافته است.

وی اضافه کرد: این قانون، قانون جامع و خوبی است که با پیگیری های لازم و دستور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است تا پایان ماه جاری اختصاص بودجه آن آغاز شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با گرامی‌داشت روز جهانی نابینایان گفت: امروز خواست من از جامعه این است که تلاش کنیم تا حقوق و مطالبات افراد دارای معلولیت و نابینا را به رسمیت شناخته و بدانیم که همه آنها همه جا حضور دارند.

قبادی دانا افزود: امروز یکی از مبناهای ارزش‌گذاری جامعه به رسمیت شناختن اقلیت‌های موجود است؛ بنابراین لازم است تا فرصت‌های برابر برای افراد دارای معلولیت به ویژه نابینایان ایجاد شود.  

گسترش تعاونی‌ها برای افراد دارای معلولیت

قبادی دانا با اشاره به امضای تفاهم‌نامه فی مابین سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و  صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون،  گفت: ایجاد تعاونی‌ها و توسعه و گسترش آنها برای تسهیل امور افراد دارای معلولیت و ساماندهی آنها جزو اهداف این تفاهم‌نامه است.  

وی اضافه کرد: امروز باید دید که چقدر از منابع علمی ما دارای خط بریل است و چه تعداد از نابینایان به منابع علمی روز دنیا دسترسی دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *