شناسه خبر: 18982 منتشر شده در مورخ: 1398/7/23 ساعت: 10:37 گروه: اجتماعی  
من برای برابری فرصتها جنگیده ام
به مناسب روز جهانی نابینایان

من برای برابری فرصتها جنگیده ام

به مناسبت روز جهانی نابینایان دلنوشته نابینایی را از تجربه هایش در خیابان می خوانید:

به گزارش ایران سپید دستانم را در دستانت بگیر، چشمانت را عصای راه من کن و با من راه بیا، بیا تا با هم از راه های ناهموار و خیابانهای نامناسب بگذریم، با من بیا تا پیچ و تاب عصایم را در میان همه فضاهای نامناسب شهری ببینی با من بیا تا ببینی چگونه بارها و بارها در خیابان من را نه به عنوان یک جوان تحصیل کرده که مانند گدایی سر چهار راه دیده اند با من بیا تا ببینی با وجود این که احترام به عصای سفید در آیین نامه راهنمایی و رانندگی درج شده باز هم ماشینهایی که برای لحظه ای زود رسیدن هزاران بار از هم سبقت می گیرند کوچکترین توجه ای به آن نمی کنند مگر نه این است که امروز همه از برابری فرصتها می گویند مگر نه این است که همه جا از شهری برای همه می گویند به راستی سهم من و دوستانم از این شهری برای همه چیست؟ اصلا چرا فرصتها همیشه برای ما برابر نبوده اند نه در کوچه و خیابان نه در اتوبوس و مترو نه حتی در پارک و شهربازی نه در مدرسه نه در دانشگاه و...........

دستانم را در دستانت بگیر من روشندل و کور نیستم من فقط نابینایم و تمام دقیقه و ثانیه های زندگی ام را برای لحظه ای برابری جنگیده ام.  

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *