شناسه خبر: 18959 منتشر شده در مورخ: 1398/7/22 ساعت: 10:09 گروه: اجتماعی  
شرایط پرداخت وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد

شرایط پرداخت وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران ضمن اعلام اولویتهای پرداخت وام اشتغال به مددجویان و نیازمندان فاقد شغل،گفت: به افراد واجد شرایط تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

به گزارش ایران سپید  حسین فتح آبادی در خصوص شرایط پرداخت وام اشتغال گفت: اولویت اول ما در پرداخت وام ،مددجویان تحت پوشش هستند که در درجه اول به خود مددجو و سپس به فرزندان آنها وام اشتغال تعلق میگیرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت دوم ما در پرداخت وام اشتغال زنان سرپرست خانوار هستند ادامه داد: افرادی که تحت پوشش امداد باشند اما فقط در صورت بیکاری و نداشتن بیمه و البته دارا بودن مهارت می توانند از وام اشتغال برخوردار باشند.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان تهران اولویت سوم را شامل مردان غیر تحت پوشش و بیکار دانست و گفت: مردانی که شغل و بیمه ندارند نیز می توانند وام دریافت کنند و همچنین اولویت بعدی مربوط به پسران مجردی است که دارای کارت پایان خدمت و مهارت بوده و خانواده آنها نیز از تمکن مالی برخوردار نباشد.

وی افزود: در مجموع از دو محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و همچنین تبصره ۱۶ بانک مرکزی ۸۰ میلیون تومان وام اشتغال به مددجویان پرداخت می شود که تا سقف ۵۰ میلیون تومان از تبصره ۱۶ و ۳۰ میلیون تومان نیز از صندوق امداد پرداخت می شود.

وی گفت: از محل تبصره ۱۶، ۱۲۶ میلیارد تومان برای پرداخت وام اشتغال به مددجویان و نیازمندان استان تهران اختصاص پیدا کرده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن مردادماه ابلاغ شده است و ما نیز از مرداد متقاضیان واجد شرایط را به بانک معرفی کرده‌ایم.

 معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان تهران در خصوص ضمانت وام برای ۵۰ میلیون تومان گفت: برای ۵۰ میلیون تومان دو ضامن کارمند لازم است که البته براساس قوانین بانک انجام می‌شود اما در صندوق امداد ولایت ضمانت‌های ما برای مددجویان راحت تر است و وام ۳۰ میلیون تومانی را با دو فقره چک پرداخت می‌کنیم.

فتح آبادی از افزایش سه برابری اعتبارات تبصره ۱۶ برای پرداخت وام اشتغال خبر داد و افزود: اعتبارات اشتغال ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بر اساس اولویت و تکمیل مدارک و داشتن شرایط وام پرداخت می شود .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پشت نوبتی برای وام اشتغال نداریم ، گفت: تمامی افرادی که تقاضای وام اشتغال داشته و از شرایط لازم برخوردار باشند می توانند وام بگیرند و تاکنون  بامشکل اعتبار مواجه نبوده ایم .

به گفته وی، تعداد پرونده هایی که تعیین شعبه و به بانک معرفی شده اند ۲۴۴۲ مورد بوده و هر تعداد دیگری نیز باشد با توجه به اعتبارات مان و تکمیل بودن پرونده آنان به بانک معرفی می کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *