شناسه خبر: 18875 منتشر شده در مورخ: 1398/7/15 ساعت: 11:08 گروه: اقتصادی  
چگونه پیامکهای تبلیغاتی مزاحم را قطع کنیم؟

چگونه پیامکهای تبلیغاتی مزاحم را قطع کنیم؟

برای قطع کردن پیامک های تبلیغاتی، تمامی اپوراتورها یک کد مشترک را پشتیبانی می کنند که با استفاده از این کد شما می توانید تمام پیامکهای تبلیغاتی و پیامکهای مبتنی بر محتوی را لغو کرده و از دریافت آنها جلوگیری می کند.

به گزارش ایران سپید برخی از پیامک های تبلیغاتی که در ساعات پایانی شبانه روز به گوشی ها ارسال میشوند اغلب حاوی مطالبی غیرواقعی و با محتوای جعلی است، و بیشتر مزاحمت ایجاد میکنند تا اطلاع رسانی و تبلیغات.برخی از این پیامکها نیز با ارائه اطلاعات نادرست ما را ترغیب میکنند که در مسابقات پیامکی شرکت کنیم که اینگونه پیامکها میتوانند سرقت اطلاعات مالی و شخصی ما را نیز به همراه د اشته باشند.

برای قطع کردن پیامک های تبلیغاتی، تمامی اپوراتورها یک کد مشترک را پشتیبانی می کنند که با استفاده از این کد شما می توانید تمام پیامکهای تبلیغاتی و پیامکهای مبتنی بر محتوی را لغو کرده و از دریافت آنها جلوگیری می کند. بنابراین شما می توانید با استفاده از مراحل ذیل، اقدام به قطع کردن پیامک های تبلیغاتی کنید.

1- ابتدا " #800* " یا " ستاره 800 مربع " را در گوشی خود وارد کرده و دکمه call را بزنید.

2- در پاسخ منویی دریافت خواهید کرد که شامل 3 گزینه زیر می باشد ؛

مشاهده سرویسهای فعال

قطع خدمات مبتنی بر محتوا

قطع پیامک تبلیغاتی

گزینه اول؛ برای شما سرویسهایی که مبتنی بر محتوی هستند را نمایش میدهند - این همان سرویسهایی است که به ازای دریافت پیامک از شارژ شما کم میشود.

گزینه دوم؛ برای غیر فعال کردن سرویسهای فعالی که در بالا گفتیم میباشد. یعنی شما می توانید با استفاده از گزینه ( گزینه 2 ) اقدام به قطع کردن سرویس هایی که می توانند از شما شارژ کم کنند، نمائید.

گزینه سوم؛ برای قطع پیامکهای تبلیغاتی که اکثر از مرکز پیامها مانند      100012346  و 2000012345  و از این قبیل شماره ها ؛ بوده و دیگر پیامکی از این شماره ها دریافت نخواهید کرد. 

توجه : طبق اعلام اپراتورها نباید این عمل خللی در دریافت پیامکهای بانکی داشته باشد.

روش قطع پیامک مشترکین همراه اول

برای عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی، مشترکین می توانند به یکی از روش های زیر اقدام کنند:

۱ – ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»

۲ – شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹#

۳ – شماره گیری کد دستوری *۸۰۰#

۴ – تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰

۱. مشترکین می توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۸۹۹۹، نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی خود اقدام نمایند.

۲. پیامک های اطلاع رسانی اپراتور و اطلاع رسانی سرویس های پایه و باند پهن همراه اول، پیامک های تبلیغاتی محسوب نمی شوند. بنابراین درصورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیام ها را دریافت خواهند نمود.

۳. برخی مشترکین به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا ارائه شماره خود به فروشگاه ها از این مبادی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند که در این خصوص نیز اپراتور دخالتی ندارد.

۴. از طریق مراجعه به سامانه همراه من (پرتال و اپلیکیشن) مشترکین میتوانند نسبت به فعال/ غیرفعالسازی پیامکهای تبلیغاتی اقدام نمایند.
 

روش قطع پیامک تبلیغاتی مشترکین ایرانسل

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی درباره مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) اظهار کرد:در حال حاضر مشترکان ایرانسل صرفاً پیام های اطلاع رسانی خدمات و سرویس های این اپراتور را دریافت می کنند که درصورت عدم تمایل به دریافت آن نیز می توانند عدد " 2 " را به شماره 5115 ارسال کنند تا این سرویس برای آن ها لغو شود.

هزینه ارسال پیامک به این شماره رایگان است. همچنین می توانند از طریق خط ایرانسل خود با شماره 711 تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود را مبنی بر عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی ابراز نمایند.

غیر فعال سازی پیام تبلیغاتی رایتل


اولین راه استفاده از نرم افزار رایتل من است. با استفاده از منوی "مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده" فعال ‌سازی و غیرفعال سازی پیامک انبوه  و ارزش افزوده را مدیریت کنید. اگر به اپلیکیشن رایتل من دسترسی ندارید از طریق شماره گیری کد دستوری #800* و یا #195* و یا ارسال یک پیامک خالی به شماره 800 و یا 195 اقدام به غیرفعال کردن دریافت پیامک های تبلیغاتی و خدمات مبتنی بر محتوا نمایید.
با توجه به نوع درخواست خود، یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید:
1 : خدمات فعال (تمامی سرویس‌های پیامکی فعال شما را نمایش می‌دهد.


2: قطع خدمات محتوایی (دریافت پیامک‌های ارزش افزوده، همان سرویس‌هایی که به ازای دریافت پیامک، از اعتبارتان کسر می کند را لغو می‌کند.)


3: قطع پیام تبلیغاتی (پیامک‌های تبلیغاتی که از مراکز پیام‌ مانند 100012345 ، 3000012345 و شماره‌های مشابه ارسال می گردد را غیر فعال می کند.)


4: تبلیغ از خط شخصی (می‌‌تواند شماره شخصی که پیام تبلیغاتی برایتان ارسال نموده را گزارش کنید تا تایید اپراتور پیامک‌های ارسالی از شماره اعلام شده قطع گردد.)

توجه داشته باشید پیامک های تبلیغاتی که رایگان نیستند وبرای شما هزینه  بر می باشند پیامک های VAS هستند و معمولا شماره های 4 الی 5 رقمی دارند و معمولاً در اولین پیام به شما هزینه هر پیام و نحوه ی لغو اعلام می گردد. برای حذف یا فعالسازی اس ام اس تبلیغاتی همراه اول از طریق کدهای USSD باید با تلفن همراه خود کد #8999* را شماره گیری نمایید ، پس از آن جهت غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی همراه اول عدد 1 را ارسال نمایید و جهت دریافت پیامک تبلیغاتی همراه اول عدد 2 را ارسال نمایید ، پیامک تبلیغاتی خط شما ظرف 24 ساعت آینده فعال یا غیرفعال خواهد شد .

دقت داشته باشید که با این کار ، فقط پیامک های تبلیغاتی که از اپراتورهای 1000 ، 2000 ، 3000 یا 5000 یا 021 ارسال می شوند غیرفعال خواهند شد و پیامک هایی که از سمت خود همراه اول و با نام تجاری همراه اول یا پیامک های میلیونرشو و … و همچنین پیامک های بانک ها و موارد خاص غیرفعال نمی شوند . توجه داشته باشید پیامک های تبلیغاتی که رایگان نیستند وبرای شما هزینه  بر می باشند پیامک های VAS هستند و معمولا شماره های 4الی 5رقمی دارند و معمولاً در اولین پیام به شما هزینه هر پیام و نحوه ی لغو اعلام می گردد .

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *