شناسه خبر: 18856 منتشر شده در مورخ: 1398/7/14 ساعت: 10:55 گروه: اجتماعی  
زمینه اشتغال ۶۷ معلول و مددجوی ابرکوه فراهم شد

زمینه اشتغال ۶۷ معلول و مددجوی ابرکوه فراهم شد

رئیس اداره بهزیستی ابرکوه گفت: در نیمه نخست سال ۹۸ با پرداخت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه زمینه اشتغال ۶۷ معلول و مددجوی زیرپوشش شهرستان فراهم شد.

به گزارش ایران سپید زهره اکرمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سقف مبلغ تسهیلات تا ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد که به متقاضیان طرح‌های کسب و کار خرد، خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

اکرمی با بیان اینکه، هدف بهزیستی ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان است، ادامه داد: هم‌اکنون ۹۸ فقره پرونده اشتغال مددجویان تکمیل و متقاضیان در نوبت اعطای وام از سوی بانک‌های عامل هستند.

این مسئول اضافه کرد: در این مدت با  ارائه خدمات مددکاری، مشاوره و آموزشی به ۵۶ زوج جوان متقاضی طلاق ، ۳۵ درصد درخواست‌ها منجر به سازش شد.

اکرمی بابیان اینکه تقویت اورژانس اجتماعی ، ایجاد خط تلفن ۱۲۳ خدمات سیار اورژانس و پایگاه‌های خدمات  بخشی از فعالیت‌های حوزه آسیب‌هاست ،اظهارکرد: خدمات خوبی در زمینه آموزش، مشاوره، سلامت روان جامعه ، زنان و کودکان ، معلولان و سالمندان و توانمندسازی به جامعه هدف ارائه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پنج هزار نفر در رده‌های مختلف سنی آموزش‌های فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی را در این مدت فراگرفتند.

به گفته رئیس بهزیستی ابرکوه معولان ۱۰ درصد افراد هرجامعه‌ای با معلولیت‌های مختلف ذهنی، جسمی، حرکتی، شنوایی و بینایی روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد معلولان شهرستان متأهل هستند، ادامه داد: از هزار و ۴۱ معلول، ۳۴ درصد معلول ذهنی و روانی ،  ۲۵ درصد معلول حسی و یک درصد نیز با معلولیت گفتاری  و بقیه نیز با سار معلولیت‌ها روبرو هستند.

اکرمی خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی معلولان مربوط به گروه معلولیت جسمی و حرکتی است که معمولأ ۴۰درصد معلولان را شامل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد : هم‌اکنون چهار مرکز روزانه ، سه مرکز ویزیت در منزل و یک مرکز شبانه روزی معلولان و سالمندان با حوزه توانبخشی این اداره همکاری دارند و خدمات ارزشمندی به جامعه هدف بهزیستی ارائه می کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های غربالگری پیشگیری از معلولیت‌ها یادآور شد : در۶ ماه گذشته ۲۰۰ نفر از کودکان سه تا ۶ سال در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کردند و ۲۹۲ نوزاد هم زیرپوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلو متری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *