شناسه خبر: 18815 منتشر شده در مورخ: 1398/7/10 ساعت: 09:54 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 10 مهر 1398

روزنامه چهارشنبه 10 مهر 1398

زمان پرداخت معوقات افزایش مستمری مددجویان - حذف صفر تورم را کم میکند - ۸۰۰ تومان هزینه میکنیم که سکه ۵۰۰ تومانی ضرب کنیم - توصیه هایی درباره کوله پشتی دانشآموزان - بازیگر «ایستاده در غبار» با دو نقش به تلویزیون برمیگردد - وزیر دیگر اشرفی نمیدهد - تعقیب قضایی پرستار سهل انگار - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 10 مهر 1398

3 صفر 1441

2 اکتبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6247

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

زمان پرداخت معوقات افزایش مستمری مددجویان 2

حذف صفر تورم را کم میکند 4

۸۰۰ تومان هزینه میکنیم که سکه ۵۰۰ تومانی ضرب کنیم 6

توصیه هایی درباره کوله پشتی دانشآموزان 9

بازیگر «ایستاده در غبار» با دو نقش به تلویزیون برمیگردد 12

وزیر دیگر اشرفی نمیدهد 15

تعقیب قضایی پرستار سهل انگار

اطلاعرسانی

 

 

 

.............ویژه

* زمان پرداخت معوقات افزایش مستمری مددجویان: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به محض تأمین اعتبار لازم برای پرداخت معوقات افزایش مستمری مددجویان از سوی دولت، ظرف ٢۴ ساعت این معوقه به حساب مددجویان واریز میشود. قبادی دانا در خصوص افزایش مستمری مددجویان گفت: از محل اعتبارات سازمان بهزیستی افزایش ٢٠ درصدی مستمری مددجویان از شهریور اعمال شد؛ البته مبلغ ناچیز است، ولی امیدواریم از محل هدفمندی هم درصد خوبی اختصاص یابد. تأکید ما این است حد اکثر میزانی که امکان دارد با مساعدت دولت امکانپذیر شود. معوقات نیز در صورت تأمین اعتبار بلافاصله و کمتر از ٢۴ ساعت پرداخت میشود. وی در خصوص وسایل کمک توانبخشی نیز اظهار کرد: تقریباً کل بودجه وسایل کمک توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ۴٢ میلیارد تومان است که ١٨ درصد آن برای افراد ناشنوا و کم شنوا اختصاص داده شده است. در سال ٩٧ به ١٠ هزار نفر توانستیم سمعک تقدیم کنیم و تعداد بسیار زیادی هم پشت نوبت هستند. قبادی دانا افزود: کل مبلغی که در سال گذشته روی کارت مددجویان بهزیستی شارژ شد در کشور ١٧٠٠ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ٢٧۶٠ میلیارد افزایش یافته است. وی با بیان اینکه در وهله اول سازمان بهزیستی بر این اساس که هدف اولیه اش پیشگیری از معلولیتهاست، بررسی وضعیت ژنتیکی افراد معلول را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: برنامه ریزی این برنامه از ابتدای سال انجام شده است و در برخی استانها در حال انجام است. بر این اساس تا ٣-۴ سال آینده تمام افراد معلول از این نظر که علت معلولیتشان زمینه ژنتیکی داشته یا نه؟ بررسی میشوند. این طرح این فایده را دارد که اولاً اگر معلولیت ناشی از بیماریهای ژنتیکی است، خانواده ها برای فرزندان بعدی باید این موضوع را لحاظ کنند و اگر معلولیت در اثر بیماری ژنتیکی نبوده، در فرزندآوری بعدی مشکلی ندارند.

.............خبرها

* حذف صفر تورم را کم میکند. تاجگردون، نماینده مجلس گفت: به دلیل اینکه آثار روانی تورم خیلی زیاد است، حذف صفر از پول ملی یکی از روشهای کاهش نرخ فزاینده تورم است و نمیشود سیاستی جایگزین آن کرد. * سید محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق بخشنامه ای که شورای حقوق و دستمزد صادر کرده، در سال ۹۸ خالص دریافتی تعدادی از مقامات و مدیران بیش از ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است. * کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی درباره ارزیابیش از عملکرد هیأت دیپلماتیک ایران در نیویورک گفت: بدون شک رفت و آمدها و دیدارهای رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه بر افکار عمومی دنیا تأثیرگذار است و تا حدودی میتواند تبلیغات گسترده علیه کشور را خنثی کند. * علی مطهری، نماینده مجلس گفت: شورای نگهبان و مجمع تشخیص در جایگاهی هستند که تحت فشار واقع نمیشوند و شفافیت آرای اعضای این دو نهاد مطلوب است. * سید محمد خاتمی در دیدار دانشجویان گفت: انتخابات را نباید تحریم کرد، چون تنها راه اعمال نظر مردم است. باید به مردم گفته شود چه کارهایی «میخواهیم» انجام دهیم و چه کارهایی «میتوانیم» انجام دهیم. * رئیس سازمان نظام پرستاری کشور: آمارها نشان میدهد، در سال ۱۴۳۰، درصد جمعیت سالمند ایران از میانگین آسیا و حتی میانگین جهانی نیز بیشتر خواهد شد و به ٣٠ درصد جمعیت میرسد. * هجوم گسترده مردم به زیستگاههای حیات وحش گلستان برای برداشت میوه های جنگلی مانند تمشک، زرشک و انار وحشی که یکی از غذاهای جانوران مانند خرس و گراز است، سبب شده تا چرخه غذایی حیات وحش استان در معرض خطر جدی قرار گیرد. * حسین راغفر، دبیر علمی کنفرانس همایش بین المللی اقتصاد جهانی و تحریمها گفت: ایران در ۴۰ سال گذشته با تحریمهای گسترده ای مواجه شد، اما ابزارهای مقابله با تحریمها را تا حدود زیادی فعال کرد؛ هرچند در شرایط کنونی باید اقدامات گسترده تری صورت گیرد.

..........گزارش روز

* ۸۰۰ تومان هزینه میکنیم که سکه ۵۰۰ تومانی ضرب کنیم: طبق آماری که عبد الناصر همتی در مجلس ارائه کرده است، سالی نزدیک به یک میلیارد اسکناس امحا میشود؛ نزدیک به ۹ میلیارد اسکناس در جریان است که اگر چهار صفر از پول ملی حذف شود تعداد اسکناسها به ۲.۲ میلیارد میرسد. این یعنی با حذف چهار صفر شاهد کاهش حجم اسکناس و هزینه ها و وارد شدن مسکوکات به چرخه کار هستیم. البته در سالهای اخیر توسعه بانکداری الکترونیک کمک زیادی به مبادلات روزانه کرده است. بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون نسبت اسکناس و مسکوک در دست مردم به حدود ۲.۵ درصد میرسد. به معنای دیگر نزدیک به ۹۷.۵ درصد مبادلات پولی به صورت ابزارهای الکترونیک انجام میشود. با این حال، بار اصلی همین ۲.۵ درصد هم بر دوش ایران چکهاست که بیشترین ارزش را دارد. بر همین اساس ۵۵ درصد از پول در گردش را ایران چک و ۴۵ درصد آن را مسکوکات تشکیل میدهد. - از چند سال قبل خبرهایی درباره ذوب سکه های رایج و فروش فلز با آنکه با ارزشتر از ارزش سکه ها است، منتشر شد. موضوعی که به کسب و کار جدیدی برای عده ای تبدیل شده است که با جمعآوری سکه های رایج و ذوب آن سود کلانی به جیب میزنند. این در حالی است که هزینه ضرب این سکه ها برای بانک مرکزی نیز بیش از ارزش سکه هاست. به طوری که به گفته رئیس بانک مرکزی، هزینه ضرب هر قطعه سکه ۵۰۰ تومانی ۸۰۰ تومان است. هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مس ۴۵ هزار تومان و هر کیلو نیکل هم ۲۵۰ هزار تومان است. هر سکه ۵۰۰ تومانی، ۱۰.۱ گرم است که ۱۰۰ سکه آن معادل ۵۰ هزار تومان ارزش اسمی دارد و ارزش وزن فلز آن بیشتر شده است. در همین راستا طبق گزارشهای منتشر شده، تولید سکه های ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ تومانی در یکی از شرکتهای ضرب کننده سکه به دلیل از بین رفتن حاشیه سود، متوقف شده است. این در حالی است که هم اکنون سهم سکه در مراودات روزانه مردم به غیر از کرایه تاکسی بسیار اندک است. اما با حذف چهار صفر از پول ملی و تعریف واحد پولی جدید تومان سکه های جدیدی ضرب و توزیع خواهد شد که ارزش خود را خواهد داشت. - در حالی که هزینه چاپ هر برگ اسکناس در ابتدای دهه ۹۰ در حدود ۱۰۰ تومان و هزینه امحای هر برگ ۳۰ تومان بوده است. ارقام هم اکنون برای چاپ به حدود ۱۹۰ تومان و برای امحا به ۳۴ تومان رسیده است. بنا بر این امحای سالانه یک میلیارد برگ اسکناس ۳۴ میلیارد تومان هزینه دارد. چاپ اسکناسهای جدید نیز برای ۹ میلیارد قطعه که در جریان است، بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، اما بر اساس توضیحات رئیس بانک مرکزی، با حذف چهار صفر از پول ملی، تعداد اسکناس در گردش کشور از ۹ میلیارد فعلی به ۲.۲ میلیارد قطعه میرسد. بدین ترتیب هزینه چاپ به ۴۱۸ میلیارد تومان کاهش مییابد که مقایسه آن با هزینه چاپ ۹ میلیارد قطعه حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کمتر است.

 

.............بهداشت و سلامت

* توصیه هایی درباره کوله پشتی دانشآموزان: مدیر کل دفتر سلامت مدارس وزارت بهداشت گفت: کوله پشتی اگر به صورت صحیح و مناسب انتخاب و مورد استفاده قرار گیرد، بهترین وسیله برای حمل کتاب و وسایل مدرسه است و نسبت به کیف دستی ارجحیت دارد؛ اما اگر درست انتخاب و استفاده نشود، میتواند سبب تغییر شکل در اندام و افزایش احتمال ضایعات ستون فقرات، درد در ناحیه کمر و ناهنجاریهای قامتی شود. دکتر برکاتی افزود: دانشآموزان دوره ابتدایی نباید بیشتر از ۱۰ درصد وزن خود را حمل کنند. مثلاً اگر وزن ۲۵ کیلوگرم است، وزن کیف نباید از ۲.۵ کیلوگرم بیشتر باشد. زیرا وقتی کوله پشتی سنگین باشد، دانشآموز بیش از حد پشت را قوسدار میکند یا سر و تنه را به جلو خم میکند تا وزن کیف را تحمل کند. فشار روی عضلات گردن و پشت سبب خستگی بیش از حد و آسیب میشود. اگر فرد کوله را بر روی یک شانه حمل کند، برای جبران وزن اضافی آن به طرف مقابل خم میشود و این مسئله کشش عضلات شانه و گردن را به دنبال دارد. بند باریک بعضی از کوله ها هم جریان خون و رشته های عصبی دستها را تحت فشار قرار داده و سبب ضعف و گز گز شدن دستها میشود. کوله پشتی بعد از آویزان کردن، باید حدود ۳ سانتیمتر بالاتر از خط کمر باشد. همچنین باید چرمی یا برزنتی باشد تا به راحتی تغییر شکل ندهد. عرض بندهای کوله پشتی باید حد اقل ۵ سانتی متر باشد و به طور متقارن تنظیم شود. کوله نباید روی باسن قرار گیرد و بهتر است توسط بند سوم در ناحیه کمر بسته شود. دانشآموز باید هنگام بلند کردن کوله بجای کمر، زانوهای خود را خم کند و کتابهای سنگینتر را در مرکز ثقل کیف و نزدیک به کمر قرار دهد و برای کاهش آسیب در هنگام بلند کردن، کوله را روی میز قرار داد و با کمک یک نفر دیگر آن را به دوش انداخت؛ استفاده از کوله پشتی جیبدار به دلیل امکان توزیع وسایل و در نتیجه وزن بار، مناسبتر است. همچنین استفاده از کیفهای چرخدار توصیه نمیشود؛ چرا که ضمن سنگین شدن وزن کوله پشتی، موجب محدودیتهایی در هنگام عبور از پله ها، کنار جویها و دست اندازهای خیابان و عبور از درب مدرسه به دلیل هجوم دانشآموزان هنگام تعطیلی، میشود.

* آموزش سفیران سلامت در مدارس: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از انتخاب و آموزش بیش از دو میلیون سفیر سلامت دانشآموزی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خبر داد. دکتر رفیعیفر گفت: از جمله اقدامات انجام شده در زمینه حفظ و ارتقای سلامت دانشآموزان، خانواده و جامعه راه اندازی تشکل سفیران سلامت دانشآموزی است. وظیفه آموزش سفیران سلامت بر عهده مراقب سلامت یا مدیر، معاون، معلم و... مدرسه است. در این برنامه علاوه بر تهیه راهنماهای خودمراقبتی متناسب با هر مقطع تحصیلی، از هر 10 دانشآموز یک نفر به عنوان سفیر سلامت دانشآموز به طور داوطلب انتخاب و تربیت میشود.

...........فرهنگ و هنر

* بازیگر «ایستاده در غبار» با دو نقش به تلویزیون برمیگردد: هادی حجازیفر که پیش از با «نفس» نخستین سریال تلویزیونی خود را تجربه کرده بود، مقابل دوربین «زیر خاکی» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیرینیا رفت. بازیگر مطرح سینما که آثار ارزشمندی چون «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری» و... را در کارنامه دارد، پیش از این نخستین همکاری خود با جلیل سامان را در «نفس» رقم زد که اولین سریال تلویزیونی او نیز به حساب میآمد. او در همکاری دوباره با سامان و نصیرینیا، حضور متفاوتی را در «زیرخاکی» تجربه میکند. برنده تندیس بهترین بازیگر مرد در هجدهمین جشن سینمایی حافظ و برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، در سریال تازه سامان همزمان ایفای دو نقش را برعهده دارد! او اخیرا برای اولینبار در شوش مقابل دوربین سامان رفت.  پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هادی حجازیفر، گوهر خیراندیش، ایرج سنجری، نادر فلاح، اصغر نقیزاده و بازیگر خردسال رایان سرلک، بازیگران این سریال پربازیگر هستند. این قصه درباره مردی است که دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهای خنده داری میشود! با گذشت دو سال از پخش آخرین ساخته تلویزیونی سامان یعنی «نفس»، سریال جدید او در ۲۵ قسمت ساخته میشود.

* صبح مفرح و دل انگیز را با رادیو نمایش آغاز کنید: شنوندگان رادیویی میتوانند هر روز شنونده «صبح زیبا» برنامه مفرح صبحگاهی رادیو نمایش باشند. فرشاد آذرنیا تهیه کننده «صبح زیبا» ضمن اعلام این مطلب افزود: برنامه «صبح زیبا» با رویکرد مفرح ، شاد و طنز انتقادی نگاه ویژه ای به معضلات اجتماعی روز ایران دارد. وی ادامه داد: این برنامه بخشی نمایشی دارد که کارگردانی آن را امیر زنده دلان بر عهده دارد و به صورت داستانی و کمدی درباره زن و شوهر گزارشگری است که از موضوعات مختلف گزارش تهیه میکنند و بازیگران آن نورالدین جوادیان و نازنین مهیمنی هستند. آذرنیا خاطر نشان کرد : تاکنون هنرمندانی چون شیرین سپه راد، سعید سلطانی، مجتبی طباطبایی، مونا صفی و بهرام سرورینژاد به عنوان بازیگر در این برنامه حضور داشتند و قرار است از سیزدهم مهرماه، آیتمهای نمایشی متنوعی هم به این برنامه اضافه شود که هر روز دو نفر از بازیگران رادیو نمایش در آن حضور خواهند داشت وبه این ترتیب تمامی بازیگران رادیو نمایش در این برنامه هنرنمایی میکنند. وی همچنین از شخصیت کمیک دیگری به اسم آقا جلال در این برنامه گفت  که مسوول آبدارخانه رادیو است و ارتباطی طنزآمیز با «محمدرضا قلمبر» مجری برنامه درباره استفاده درست از لغات فارسی را دارد. بازی در نقش آقا جلال را امیر زنده دلان بر عهده دارد.

«صبح زیبا» به نویسندگی مجید حیدری، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، کارگردانی امیرزنده دلان، و با اجرای محمدرضا قلمبر، هر صبح ساعت 6:30  از رادیو نمایش پخش میشود.

 

...............ورزشی

* وزیر دیگر اشرفی نمیدهد: وزیر ورزش رسماً پایان دوران اهدای سکه به ورزشکاران بعد از کسب مدال در میادین بین المللی را اعلام کرد. دردسرهایی که وزارت ورزش برای پرداخت پاداش مدالآوران بازیهای آسیایی و پارا آسیایی ۲۰۱۸ به خاطر افزایش نرخ سکه کشید، برای وزیر و معاونانش درس عبرت شده تا دیگر به هیچ وجه قول اهدای سکه به قهرمانان ندهند. البته که در آخر هم دولت نتوانست به قهرمانان بازیهای آسیایی سکه اهدا کند و معادل آن را با قیمتی پایینتر در قالب یک حواله به مدالآوران داد که برای آنها راضی کننده نبود. این اتفاقات به خاطر روح ورزش آماتور است که همیشه به دولتها وابسته بودند. ورزشکاران هم وقتی بالادستی خودشان و فدراسیونشان را وزارت ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک میدانند، از آنها انتظار دارند که حمایتشان کنند. سلطانیفر در اینباره میگوید: ما در حال بازنگری آیین نامه پاداش مدالآوران در آینده هستیم. باید در آیین نامه جدید بررسی کنیم که چقدر امکان پرداخت پاداش به مدالآوران خود داریم و شرایطی ایجاد کنیم که از نظر تأمین اعتبارات بتوانیم آن را پرداخت کنیم. اشاره وزیر ورزش هم به وعده های سرخرمن برخی از مسئولان در گذشته بوده که یا عملی نشده یا خیلی دیر این اتفاق افتاده است. اما خبر مهم سلطانیفر حذف سکه طلا از آیین نامه پاداش ورزشکاران بود. وی در این ارتباط گفت: باید تکلیف را برای تمام ورزشکاران مشخص کنیم که در پاداشها دیگر متکی به سکه نباشند. متأسفانه با توجه به نوسانات نرخ سکه ما با محدودیت منابع مالی مواجه بودیم و دیگر قادر به پرداخت سکه به مدالآوران خود نیستیم. شاید اهدای سکه در بازار این سالهای ایران یک دلخوشی برای ورزشکاران بود. اینکه مثلاً آنها اگر پاداش خود را دیر تحویل بگیرند، حد اقل به خاطر بالا رفتن قیمت سکه میتوانند سود کنند. قطع شدن سکه های اهدایی به ورزشکاران میتواند خبر تلخی برای آنها باشد.

 

.................حوادث

* تعقیب قضایی پرستار سهل انگار:  پرستار یکی از بیمارستانهای شهریار که بر اثر سهل انگاری باعث قطع بند انگشت دست یک نوزاد دختر شده بود تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. فرماندار شهریار با اعلام جزئیات حادثه ای که در بیمارستان نور این شهرستان رخ داد گفت: چند روز قبل خانمی به همراه همسرش برای زایمان به بیمارستان مراجعه کرد. کادر درمانی مجبور به اعلام ختم حاملگی و انجام زایمان زودرس شدند اما خانواده نوزاد پس از تولد اصرار داشتند که کودک را نمیخواهند و راضی به استفاده از دستگاه برای زنده نگه داشتن او نیستند. اما کادر درمانی بیمارستان، نوزاد تازه را با وجود مخالفت پدر به دستگاه انتقال دادند تا اینکه روز جمعه گذشته پدر با رضایت کتبی خواستار خارج کردن نوزاد از دستگاه و انتقال وی به خانه شد. در هنگام خارج کردن نوزاد که دچار مشکلات قلبی و مغزی نیز است، قیچی دست پرستار به نوک انگشت کوچک دست چپ نوزاد گیر کرد و نیم بند انگشت قطع شد. طاهری ادامه داد: بلافاصله پس از این حادثه پزشک در بیمارستان حاضر و عمل پیوند روی انگشت نوزاد انجام میشود. اکنون پیوند با موفقیت انجام شده اما مشکلات قلبی و مغزی نوزاد همچنان پابرجاست. وی اظهارداشت: مدیر بیمارستان، دادستانی، فرمانداری و پلیس نیز پیگیر ماجرا هستند و اوضاع تحت کنترل قرار دارد. محمدهادی ناصح مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار نیز اظهار داشته است: انگشت این نوزاد قطع نشده و تنها اشتباه سهوی پرستار سبب مجروح شدن دست نوزاد شده که توسط تیم جراحان پلاستیک انگشت نوزاد ترمیم شده است. وی در عین حال گفته است: پرونده برای بررسی به کمیسیون نظام پزشکی ارجاع خواهد شد و در صورت احراز تخلف برخورد میشود.

* بلاتکلیفی بعد از 5 سال: نهم مهر ماه سالگرد اسیدپاشی به سهیلا جورکش یکی از قربانیان این فاجعه هولناک است. سهیلا 26 ساله بود که در خیابان بزرگمهر اصفهان و در حالی که پشت فرمان خودرو نشسته بود ناگهان ظرفی از اسید روی صورتش پاشیده شد و او را سوزاند. سهیلا جورکش درباره سختیهایی که در این 5 سال محکوم به تحملش شده گفت: هنوزعامل اسیدپاشی شناسایی نشده و من کماکان به دنبال یافتن فردی هستم که زندگی ام را تباه کرد. من به 3 قربانی دیگر این حادثه و خواسته هایشان کاری ندارم اما برای من تا زمانی که عامل جنایت دستگیر نشده پرونده مفتوح است. من چشم راستم را از دست دادم اما با سختی و رنج فراوان و انجام عملهای متعدد در ایران، امریکا و اسپانیا 30 درصد از بینایی چشم چپم را حفظ کردم.  در این سالها هیچگاه به دنبال جراحی پلاستیک و زیبایی برای صورتم نبودم. هزینه های درمان چشمم هم آنقدر زیاد است که در تأمین آن ناتوان شده ام. البته هنوز هم بخشی از دیه ای که دادگاه برایم تعیین کرده را دریافت نکرده ام.

دو موضوع مرا رنج میدهد اول نگرانی ای که بابت هزینه درمانم دارم و دوم شناسایی عامل اسیدپاشی است.

 

............اطلاعرسانی

* بدین وسیله به اطلاع میرساند: هیأت ورزش نابینایان و کمبینایان شمیرانات در نظر دارد در روز پنجشنبه مورخ 11/7/98 رأس ساعت 8 صبح تور تفریحی-ورزشی سرخه حصار را برگزار نماید. علاقمندان جهت ثبت نام با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایند: 09382833944-09198920894

* برگزاری نمایشگاه تجهیزات توانبخشی تهران: در این نمایشگاه چاپگر بریل خانگی و شخصی برای اولین بار به معرض نمایش گذاشته میشود. لذا از همه نابینایان عزیز دعوت میگردد از دستگاههای چاپگر بریل شخصی بازدید نمایند. زمان: 9 الی 12 مهر از ساعت 10 الی 18. مکان: تهران، بزرگراه شهید چمران جنوب، نرسیده به تقاطع پل نصر، مجتمع نمایشگاهی گفتگو (بوستان گفتگو)، سالن بهارستان، غرفه c5، غرفه مؤسسه روشندلان و شرکت سفیر ثریا. تلفن: 09133136266

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *