شناسه خبر: 18774 منتشر شده در مورخ: 1398/7/8 ساعت: 09:45 گروه: اجتماعی  
آمار معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی

آمار معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی

در سراسر کشور یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۰۵ نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که ۱۹۴ هزار و ۴۶۹ نفر جمعیت سالمند هستند.

به گزارش ایران سپید  عقب ماندگی ذهنی، نابینایی، ناشنوایی و مشکلات جسمی حرکتی همه صفاتی است که در جامعه آماری به فرد معلول نسبت داده می‌شود معلولی که برای حضور در جامعه‌ نیاز به حمایت دارد.

معلولان اگر چه دارای مشکلات بسیاری در جامعه هستند اما در بین آن‌ها هستند افرادی که با وجود مشکل جسمی حرکتی، با استفاده از تفکراتش اتفاقات مثبت بسیاری را رقم می‌زند.

البته بهزیستی علاوه بر خدماتی که برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، معتادان یا زنان و کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست انجام می‌دهد معلولان را هم تحت پوشش خود قرار داده و در این میان باید دیگر نهادها و سازمانهایی که معلولان در آن‌جا تردد دارند و یا ارائه خدمت می‌کنند به این افراد حتی در بخش مناسب‌سازی اماکن و تسهیل در تردد آنها یا بر طرف کردن بسیاری از مشکلات و مسائلی که معلولان کشور با آن دست به گریبان هستند گام بردارند.

چندی پیش سازمان بهزیستی در خصوص افراد معلول تحت پوشش خود آماری ارائه کرد که ذکر آن‌ها خالی از لطف نیست.

بر اساس این گزارش، به طور کل در سراسر کشور یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۰۵ نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که ۱۹۴ هزار و ۴۶۹ نفر جمعیت سالمند، ۲۷ هزار و ۳۲ نفر دارای ضایعه نخایی، ۹ هزار و ۱۰۰ نفر مشکلات سینه‌ای،‌ ۱۰ هزار و ۵۱۵ نفر ضایعات کمری خاجی و ۷هزار و ۴۱۷ نفر مشکلات گردنی هستند.

در حوزه اشتغال هم آمارهای دقیق وجود دارد که ۱۰۶هزار و ۷۵۵ نفر از کار افتاده، ۱۸ هزار و ۲۰۴ نفر بازنشسته، ۸۸۷ هزار و ۴۴۹ نفر بیکار، ۱۱۱ هزار و ۵۷۷ نفر سایر و۸۷ هزار و ۸۳۹نفر شاغل هستند.

همچنین بازه سنی این افراد هم به این شرح است که ۵۳ هزار و ۸۴۱ نفر کوچکتر از ۶ سال، ۹۴ هزار و ۴۳۴ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال ، ۱۰۵ هزار و ۸۹۶ نفر بین ۱۲ تا ۱۸ سال ، یک میلیون و ۸۷ هزار و ۸۹۳ نفر بین ۱۸ تا ۶۵ سال و ۱۲۵ هزار و ۷۶۱ نفر بالای ۶۵ سال وجود دارند.

درباره وضعیت تاهل جامعه آماری معلولان می‌توان اینگونه عنوان کرد که ۱۵ هزار و ۴۵۸ نفر همسر فوت شده، ۱۹ هزار و ۲۵۰ نفر نامشخص، ۸ هزار و ۳۷۸ نفر مطلقه، ۴۸۰ هزار و ۷۷۹ نفر مجرد، ۹۳۸ هزار و ۸۶۰ نفر متاهل و ۵۰ هزار و ۸۰۰ نفر متارکه کرده هستند.

۸۲۸ هزار و ۵۰ نفر هم جزو مستمری‌بگیران سازمان بهزیستی هستند؛ همچنین معلولین روانی ۱۳۳ هزار و ۷۳۳ نفر، ذهنی ۳۸۶ هزار و ۶۴۶ نفر، شنوایی ۲۱۲ هزار و ۷۹۱ نفر، بینایی ۱۸۷ هزار و ۲۹۶ نفر، جسمی و حرکتی ۶۳۱ هزار و ۱۶۱ نفر و صوت و گفتار ۷۸ هزار و ۱۸۲ نفر هستند./ آنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *