شناسه خبر: 18752 منتشر شده در مورخ: 1398/7/6 ساعت: 10:16 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی پارک‌های گرگان شتاب می‌گیرد

مناسب‌سازی پارک‌های گرگان شتاب می‌گیرد

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری گرگان گفت: مناسب‌سازی پارک‌ها، فضای سبز و مبلمان شهری گرگان برای استفاده آسان‌تر کودکان، معلولان و شهروندان کم توان جسمی شتاب می‌گیرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر یحیی ستوده نیا در نشست خبری اظهار داشت: استقرار مجموعه های ورزشی ویژه جانبازان و معلوان در چندین پارک مناطق کیان شهر، گلها و پارک های خطی جوار رودخانه ها، تجهیز ست های ورزشی ویژه خردسالان و نونهالان در پارک های لامع، ترافیک و ناهارخوران از جمله برنامه های آینده برای مناسب سازی مبلمان شهری گرگان است.

وی افزود : احداث و نصب ۱۳ آبخوری ویژه معلولان و کودکان و استاندارد سازی فضای بازی کودکان در محلات مختلف از جمله  اقدامات انجام شده دیگر این سازمان است.

 بگفته ستوده نیا برای ارزیابی تناسب مبلمان و فضای سبز شهری برای کودکان و ناتوانان، یک کارشناس معلول در واحد ایمنی و بهداشت سازمان استخدام شده تا نظارت بر امور و پیشبرد برنامه ها با سرعت بیشتر انجام شود.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری گرگان ادامه داد: ۵۳ پارک شهری با ۳۴۰ هکتار و دو پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران با مساحت تقریبی ۸۰۰ هکتار در اختیار شهروندان و مسافرین است و بزودی دو پارک جنگلی دیگر به مساحت ۲۷۰ هکتار در منطقه هزار پیچ و صیاد شیرازی به مجموعه پارک های گرگان افزود می شود.

 وی گفت: در حال حاضر  و بر مبنای جمعیت ۳۶۸ هزار نفری گرگان، سرانه فضای سبز و پارک های این شهر، ۷.۴۳مترمربع برای هر فرد است.

وی اظهار داشت: هر چند شهرداری برای احداث پارک در محلات مختلف محدودیتی ندارد اما دغدغه های تامین زمین برای پارک سبب شده تا برای گسترش پارک ها در صد محله گرگان به احداث پارک های جیبی با مساحت حداکثر ۱۵۰۰ متر روی آورده که بر انی اساس از ابتدای سال تاکنون ۹ پارک جیبی در محلات احداث شد.

ستوده نیا ادامه داد: استفاده از زمین های مجاور رودخانه های شهری گرگان یکی از رویکردهای سازمان برای رفع کمبود زمین و احداث پارک است.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری گرگان به هزینه های زیاد نگهداری پارک های جنگلی گرگان اشاره کرد و گفت : شهرداری حداکثر ماهانه ۵۰۰ میلیون ریال درآمد ماهانه از این دو پارک به دست می آورد اما در مقابل بیش از ۱۵ میلیارد ریال برای نگهداری این فضاها هزینه می کند.

وی افزود : برای ارتقای مشارکت عمومی و بهره مندی از ظرفیت شهروندان و سایر دستگاه ها در افزایش سطح فضای سبز گرگان، روش های مختلفی در حال انجام است که از جمله آن می توان به برگزاری حدود ۱۵ هزار ساعت آموزش رایگان برای شهروندان، برپایی جشنواره های مختلف و واگذاری حدود ۷۰۰ هزار اصله انواع گل های فصلی به شهروندان و ادارات اشاره کرد.

وی همچنین گفت : ۳۵۴ هزار متر مکعب آب صرف شستشوی معابر خیابان ها، باکس های زباله و آبیاری فضای سبز شهری می شود که حدود ۹۰ درصد آن آب خام غیر شرب است.

وی گفت : شهرداری گرگان حدود ۱۴ حلقه چاه در اختیار داشت که ۴ حلقه آن برای استفاده شرب به اداره آب و فاضلاب شهرستان گرگان واگذار شده و ۵۰ درصد از ۹ حلقه باقی مانده نیز قابلیت استفاده در امر آب شرب وجود دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *