شناسه خبر: 18748 منتشر شده در مورخ: 1398/7/6 ساعت: 10:08 گروه: ورزشی  
۵۰۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته در فدراسیون ناشنوایان عضویت دارند

۵۰۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته در فدراسیون ناشنوایان عضویت دارند

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: هم اکنون پنج هزار ورزشکار سازمان‌یافته در این فدراسیون در رشته های مختلف ورزشی عضویت و فعالیت دارند.

به گزارش ایران سپید مهران تیشه‌گران در آیین تجلیل از ورزشکاران ناشنوای آذربایجان‌غربی که به مناسبت روز ناشنوایان در ارومیه برگزار شد اظهار داشت: این تعداد ورزشکار به صورت سازمان‌یافته در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت کرده و در مسابقات مختلف داخلی و بین‌المللی به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی این قشر از جامعه نبود قوانینی برای قرارگیری این بخش از جامعه در جمع معلولان است که باید به کمک نمایندگان مجلس این امر تحقق یابد تا امکان دریافت تسهیلات و کمک برای آنها همچون معلولان فراهم شود.

وی با اشاره به قدمت ۷۰ساله مسابقات جهانی ناشنوایان گفت: رایزنی‌هایی برای پیوستن فدراسیون ناشنوایان به المپیک و پارالمپیک چه در ایران و چه در جهان صورت گرفته که امیدواریم شاهد این اتفاق در آینده‌ای نزدیک باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به توسعه ورزش ناشنوایان در استان اظهار کرد: این استان برای میزبانی مسابقات این رشته‌های فوتسال، دوومیدانی و والیبال از آمادگی کامل برخوردار است.

عبدالله چمن‌گلی افزود: این اداره کل تمام اقدامات لازم را برای حمایت از ورزشکاران ناشنوا در استان انجام خواهد داد و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

در این مراسم که در سالن همایش نیروی انتظامی برگزار شد نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت رییس هیات ورزش ناشنوایان آذربایجان‌غربی نیز گزارشی از فعالیت‌های این هیات را ارایه کرد.

در خاتمه این مراسم، از جمعی از ورزشکاران برتر جشنواره ورزشی گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان آذربایجان‌غربی با اهدای لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.

در آذربایجان‌غربی در حدود ۴۰۰ ورزشکار ناشنوا در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند که ۳۰ نفر از آنان مدال‌آور ملی هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *