شناسه خبر: 18712 منتشر شده در مورخ: 1398/7/2 ساعت: 09:55 گروه: اجتماعی  
درخواست از مسئولان برای بازنشستگی پیش از موعد معلولان

درخواست از مسئولان برای بازنشستگی پیش از موعد معلولان

مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت مهم‌ترین مطالبه افراد دارای معلولیت را اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان دانست و گفت: امسال بهزیستی برای اجرای این قانون ۱۲ هزار ۵۰۰ میلیون تومان بودجه پیش بینی کرده بود اما فقط با ۱۱۰۰میلیارد تومان از این بودجه موافقت شد.

به گزارش ایران سپید بهروز مروتی در نشست «چالش‌های شهری معلولان در تهران» با بیان اینکه اگر قانون حمایت از حقوق معلولان اجرا شود بخش اصلی مشکلات افراد دارای معلولیت نیز رفع می‌شود، اظهارکرد: عدم اجرای این قانون مشکلاتی را برای معلولان به همراه داشته است. برخی از مواد این قانون در حوزه‌های بهداشت و درمان، کارآفرینی، اشتغال، استخدام دولتی نیز اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تامین اجتماعی به غیر از بازنشستگی وظیفه دیگری در این قانون تعریف نشده است،گفت: از مسئولان درخواست می‌کنم فکری برای بازنشستگی پیش از موعد معلولان بکنند.

مروتی با بیان اینکه وظایف زیادی برای بهزیستی در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تعریف شده است ،تصریح کرد: در سال ۹۸ برای سازمان بهزیستی ۱۲ هزار ۵۰۰ میلیون تومان بودجه پیش بینی شده بود این درحالیست که تنها با ۱۱۰۰ میلیارد تومان بودجه از طرف سازمان برنامه و بودجه موافقت شده است که هنوز این بودجه کم هم تعلق نگرفته است.

این فعال حقوق معلولان با اشاره به اینکه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اواخر سال ۹۶ تصویب و اوایل سال ۹۷ توسط رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد، تصریح کرد: آیین نامه و دستورالعمل اجرایی به تصویب دولت نرسیده همچنین سازمان برنامه بودجه نیز بودجه‌ای برای این قانون در نظر نگرفته است.

در بخش دیگری از این نشست زهرا نژاد بهرام - عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران - درباره مناسب سازی شهر برای معلولان نیز گفت: افرادی که در ستاد مناسب‌سازی هستند دغدغه و نگرانی شورای شهر درباره مناسب سازی شهر برای معلولان را می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه محدودیت منابع و شتاب برای تردد در شهر قابل شمارش نیست،اظهارکرد: به دلیل شدت مشکل و امکانات محدود در تمامی بخش‌ها اولویت‌بندی انجام دادیم. ما آرزوی مناسب‌سازی شهر را نه فقط برای معلولان بلکه برای سالمندان، کودکان، زنان باردار و ... داریم چرا که تردد در سطح شهر برای تمامی این افراد چالش‌هایی را به وجود آورده است.

این عضو هیئت رئیسه شورای شهر با بیان اینکه مترو نزدیک به دو دهه است در تهران راه اندازی شده است، اما برخی از ایستگاه‌های مترو شرایط لازم برای نصب آسانسور و پله برقی ر ندارند، ادامه داد: هیچ پروژه ساخت ایستگاه مترو در حال حاضر بدون مناسب‌سازی مثل آسانسور و پله برقی تصویب نمی‌شود و تمامی ایستگاه‌های متروی جدید مجهز ساخته می‌شوند.

وی در پایان گفت: خبر خوش برای معلولان این است که ۲۰۰ هزار یارانه خانوارهای دهک بالا حذف شده است و امروز معاون اول رئیس جمهوری در صفحه توییتر خود خبر داده است که این یارانه‌ها به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تعلق می‌گیرد./ ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *