شناسه خبر: 18687 منتشر شده در مورخ: 1398/6/31 ساعت: 11:10 گروه: اجتماعی  
ضرورت اجرای مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان

ضرورت اجرای مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بر ضرورت اجرای مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان تاکید کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بهزیستی را دستگاه ناظر مطالبه گر حقوق معلولان مهرفی کرد و گفت : سازمان بهزیستی به عنوان دبیرخانه ستاد مناسب سازی همواره پیگیر مناسب سازی فضاها و اماکن اداری بوده و به این منظور جلسات مختلفی را برگزار کرده است.

او معلولان تحت پوشش بهزیستی استان را بالای ۴۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت : بیشترین تعداد معلولان مربوط به معلولان جسمی و حرکتی هستند و نیاز دارند در جامعه کارهای خود را انجام دهند.

این مسئول افزود: بر اساس قانون حمایت از معلولان تمامی وزارتخانه، سازمان ها، موسسات، شرکت های دولتی و ... ملزم هستند که در چارچوب بودجه مصوبه سالانه خود تمام ساختمان ها، اماکن عمومی، ورزشی و تفریحی معابر و وسایل خدمات موجود را برای بهره مندی افراد دارای معلولیت مناسب سازی کنند.

رضوان مدنی گفت: فرمانداران در شهرستان ها به بحث مناسب سازی زیاد بهاء نمی دهند لذا ضروری است جلسه ای در مرکز تشکیل شود و فرمانداران به ارائه گزارشی از اقدامات بپردازند.

او بر تعامل و هماهنگی تمامی دستگاه ها برای اجرای مناسب سازی فضای عمومی ویژه معلولان تاکید کرد و گفت: باید این موضوع به نحو احسن پیگیری شود چرا که روزبه روز نیاز بحث مناسب سازی بیشتر می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سازمان اتوبوسرانی باید تدبیری بیندیشد که در هر مسیری یک اتوبوس ویژه معلولان راه اندازی شود و در مرحله اول ۱۰ اتوبوس را به صورت پایلوت راه اندازی کند.

او از تجهیز ۳ بانک در سطح استان کرمانشاه به سامانه خدمات بانکی نابینایان خبر داد و گفت: توزیع این امکان در مناطق فاقد شعب یا دارای حداقل شعب تجهیز شده در اولویت قرار می‌گیرد .

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *