شناسه خبر: 18641 منتشر شده در مورخ: 1398/6/27 ساعت: 10:41 گروه: اجتماعی  
جامعه پذیری معتادان بهبود یافته با اشتغال ممکن می‌شود

جامعه پذیری معتادان بهبود یافته با اشتغال ممکن می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از ابعاد مهم در توانمندسازی و پیشگیری از عود اعتیاد در معتادان بهبود یافته جامعه پذیری و خانواده پذیری آنهاست که این مهم تنها با اشتغال ممکن می شود.

به گزارش ایران سپید وحید قبادی دانا در آیین افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان در اصفهان افزود: بسیاری از معتادان بهبود یافته صنعت‌گر و حرف آموخته و نیازمند اشتغال هستند.

 وی اظهارداشت: این افراد اگر پس از بهبودی دارای شغل  نباشند از سوی خانواده و جامعه مورد پذیرش قرار نگیرند دوباره به چرخه اعتیاد باز می‌گردند 
رئیس سازمان بهزیستی با بیان این که یکی  از نقاط قوت این مرکز تکیه بر خانواده است، گفت: در این مرکز که حاصل بررسی ۳۹ سال فعالیت این سازمان است فرد معتاد و خانواده او مورد حمایت جامع و کامل قرار می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: نیروها و کادر درمانی و حمایتی مستقر در این مرکز به مشکلات روحی، روانی، اقتصادی و اجتماعی فرد معتاد و خانواده او می پردازند تا هر گونه سدی برای عود دوباره اعتیاد برای فرد وجود نداشته باشد.
قبادی دانا ایجاد شرایطی برای قرار گرفتن فرد در گروه های همتا و روان درمانی را از دیگر اقدامات مهم این مرکز برشمرد و بیان کرد: همچنین ورزش و نشاط به عنوان عامل پیشگیری از اعتیاد مورد توجه جدی قرار دارد.
به گفته وی اکنون ۱۰ درصد افراد دارای اعتیاد را خانم‌ها تشکیل می دهند که ۳۰ درصد مراکز اعتیاد نیز به آنها اختصاص دارد. 

متاسفانه در مبلمان شهری معلولان دیده نمی شوند
رئیس سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از بی توجهی به وضعیت معابر و مبلمان شهری برای تردد معلولان گفت مناسب سازی حوزه حمل و نقل و مراکز اقامتی تجاری و ساختمان ها برای معلولان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد 
وی با اشاره به اینکه سونامی سالمندی در سال‌های آینده گریبانگیر کشور خواهد شد، گفت اگر به این مهم از اکنون پرداخته نشود تک تک افراد جامعه با مشکل در آینده مواجه خواهند شد.
وی با تقدیر از نمایندگان برای تصویب قانون جامع حمایت از افراد معلول اضافه کرد: قانون که برای یک میلیون و ۴۵۰ هزار فرد دارای معلولیت تصویب شده نیازمند افزایش بودجه و اعتبار لازم است. 
 قبادی دانا، کل مبلغی را که در سال ۹۷ به کارت‌های بانکی مددجویان واریز شد یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت:  این در حالی است که ۶ ماه دوم سال ۹۷ تعداد مستمری بگیران به دو برابر رسیده اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۷۸ هزار خانواده خانوار زیر پوشش بهزیستی حق دارند بر اساس بعد خانواده مستمری بگیرند خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته و با کمک دولت و سازمان مدیریت ۷۱۰ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص یافته شد. 
وی یادآور شد: مجموعه پولی که در سال ۹۸ به کارت مددجویان بهزیستی واریز خواهد شد از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ٢ هزار و  ٧۶٠ میلیارد تومان افزایش یافته است. 

 قبادی دانا با اشاره به سختی کار پرسنل بهزیستی کشور گفت :  این در حالی است که د دستمزد این قشر در کشور از آخر رتبه دوم را پس از پرسنل جنگلها و مراتع دارد.

بر اساس آمار موجود ، اکنون یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر زیرپوشش بهزیستی هستند که یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *