شناسه خبر: 18630 منتشر شده در مورخ: 1398/6/26 ساعت: 12:13 گروه: ورزشی  
پیشبینی کسب سه طلا برای دو و میدانی معلولین در پارالمپیک

پیشبینی کسب سه طلا برای دو و میدانی معلولین در پارالمپیک

سرمربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان با یادآوری اینکه این تیم در ریو تنها یک مدال طلا به دست آورد، گفت: برنامه و تلاش ما برای افزایش این تعداد مدال به ۳ طلا در پارالمپیک توکیو است.

به گزارش ایران سپید سرمربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان با یادآوری اینکه این تیم در ریو تنها یک مدال طلا به دست آورد، گفت: برنامه و تلاش ما برای افزایش این تعداد مدال به ۳ طلا در پارالمپیک توکیو است. بهمن رضایی با تأکید بر اینکه مسابقات ۲۰۱۹ دو و میدانی معلولان قهرمانی جهان ۱۴ تا ۲۴ آبان به میزبانی امارات برگزار میشود، گفت: این رقابتها اولین میدان گزینشی پارالمپیک به حساب میآید.

اکثر سهمیه های دو و میدانی برای پارالمپیک توکیو در همین رقابتها توزیع میشود. اگرچه تا سال آینده، میادین دیگری هم به عنوان انتخابی پارالمپیک در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است. وی با اشاره به اعزام تیم ملی دو و میدانی پارالمپیک ایران به مسابقات قهرمانی جهان، گفت: بر اساس رقابتهای قهرمانی کشور که با حضور ۴۵۰ نفر برگزار شد و همچنین یک مرحله رکوردگیری که اوایل شهریورماه و با حضور ۲۹ نفر برگزار شد، ۱۴ نفر برای اعزام به این رقابتها انتخاب شده اند.

این ترکیب شامل یک دونده در بخش بانوان و ۱۴ نفر در بخش مردان است. رضایی در مورد پیشبینی خود از عملکرد تیم اعزامی به امارات به لحاظ کسب سهمیه پارالمپیک توکیو یادآور شد: نفرات اول تا چهارم هر ماده در رقابتهای قهرمانی جهان صاحب سهمیه پارالمپیک میشوند. ترکیب منتخب برای تیم ایران شامل نفراتی است که رکوردهای سه نفر برتر رنکینگ جهانی در هر ماده را در اختیار دارند. با این اوصاف پیشبینی میکنیم از اعزام ۱۵ دونده به امارات، حداکثر سهمیه را به دست بیاوریم.

این محاسبه، به غیر از 6 دونده نابینا و کمبینا است. «پیشبینی اعلام شده از سوی کاروان پارالمپیک این است که دو و میدانی برای پارالمپیک توکیو بین ۱۲ تا ۲۰ سهمیه کسب خواهد کرد. پیشبینی خودِ شما در این مورد چیست؟» رضایی در پاسخ به این پرسش گفت: دو و میدانی یک رشته رکوردی است. به همین دلیل نمیتوان پیشبینی دقیقی داشت با این حال به دنبال این هستیم تا با شرایطی بهتر نسبت به پارالمپیک ریو، در پارالمپیک توکیو شرکت کنیم.

ترکیب تیم ملی دو و میدانی ایران در پارالمپیک ریو شامل ۱۸ ورزشکار بود. ترکیب تیم اعزامی به توکیو اما صد درصد رشد کمی خواهد داشت. اگرچه برای ما رشد کمی خیلی اهمیت ندارد. به دنبال این هستیم تا در پارالمپیک ۲۰۲۰ به لحاظ کیفی عملکردی بهتر از دوره گذشته این بازیها داشته باشیم. رضایی افزود: میخواهیم برنامه های خود را به گونه ای پیش ببریم که در توکیو سه مدال طلا برای کاروان اعزامی ایران به دست آوریم. این هدف اصلی ما است.

سرمربی تیم ملی دو و میدانی پارالمپیکی ایران در پایان در مورد میادینی که بعد از مسابقات قهرمانی جهانی در آنها سهمیه پارالمپیک توکیو توزیع میشود گفت: مسابقات بین المللی فزاع امارات از جمله این میادین است. این رقابتها اسفندماه در امارات برگزار میشود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *