شناسه خبر: 1863 منتشر شده در مورخ: 1392/10/19 ساعت: 16:41 گروه: سیاسی  
جاهلان مانع بهره گیری علمی از امام حسن عسکری(ع) شدند

جاهلان مانع بهره گیری علمی از امام حسن عسکری(ع) شدند

استاد حوزه علمیه قم گفت: افراد جاهل اجازه ندادند مسلمانان بویژه شیعیان در دوران امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) از وجود این دو امام بزرگ، بهره گیری علمی کنند.

به گزارش ایران سپید حجت الاسلام و المسلمین ˈ سید یونس موسوی سرچشمه ˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل اختناق شدید و فشار دستگاه حاکم، آنچه که به عنوان یک اثر گرانقدر و با ارزش از امام حسن عسکری (ع) برای ما باقی مانده، یک دوره تفسیر قران کریم است و روایت های فقهی امام نیز بسیار اندک می باشد.


وی ادامه داد: هم پیامبر (ص) و هم ائمه هدی (ع)، هر کدام به نوبه خود با افراد جاهل و کافر همزمان بوده اند. 

وی افزود: همانطور که نبی مکرم اسلام (ص) با امثال ابولهب و ابوجهل هم دوره بودند، امام حسن عسکری (ع) نیز گرفتار خلفای بنی عباس شده بود که با تمام وجود مانع پیشرفت اسلام و تعالیم ائمه اطهار (ع) می شدند.

موسوی سرچشمه خاطرنشان کرد: دشمنان با زندان و تبعید امام عسکری (ع)، اجازه ندادند مسلمین خصوصا شیعیان از وجود این امام بزرگ استفاده کنند. 

وی ادامه داد: وضعیت زمان امام به گونه ای بود که حتی برادر ایشان به عنوان جعفر کذاب، نیز به امام آزار بسیار رساند به گونه ای که در زمان شهادت امام حسن عسکری (ع)، دشمنان او را فریفتند که برجنازه امام نماز بخواند و ادعای امامت کند ولی امام زمان (عج) با برپایی نماز بر پیکر پدر، مانع این اقدام شدند.

موسوی سرچشمه همچنین با اشاره به زعامت امام مهدی عج گفت: معتقدیم انتخاب انبیاء و ائمه به عنوان خلفای الهی، امام، پیشوا و به عنوان اینکه حجت خدا روی زمین هستند توسط خداوند متعال، دارای حکمت است و دیگر مساله سن مطرح نیست.

وی افزود: خداوند برای امامت امت، شخصی از هر نظر کامل را انتخاب می کند که نقصی در علم، فهم و شعور او نباشد همانگونه که حضرت عیسی و حضرت یحیی را در کودکی به پیامبری برگزید حضرت مهدی عج هم در سن 5 سالگی زعامت جامعه اسلامی را بردوش گرفته و هنوز ایشان سکاندار این عرصه و پرچمدار اسلام است

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *