شناسه خبر: 18623 منتشر شده در مورخ: 1398/6/26 ساعت: 11:13 گروه: اجتماعی  
فعالیت در زمینه مناسب‌سازی مبلمان شهری در استان زنجان کافی نیست

فعالیت در زمینه مناسب‌سازی مبلمان شهری در استان زنجان کافی نیست

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: استان زنجان بیش از ۲۰ هزار معلول دارد و اقداماتی که در زمینه مناسب‌سازی انجام‌ شده در مبلمان شهری و ساختمان های اداری استان زنجان کافی نیست.

به گزارش ایران سپید محمد محمدی‌قیداری در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان زنجان که در سالن شهید شهریاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه مناسب‌سازی مدارس باید یکی از اولویت‌های برهه کنونی باشد، افزود: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، این موضوع باید در اولویت همه برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به دلیل عدم مناسب‌سازی در حوزه مدارس، دانش‌آموزان در آستانه بازگشایی مدارس از تحصیل بازبمانند، تصریح کرد: یکی از مواردی که انتظار داریم در خصوص آن همکاری‌های لازم با اداره‌کل بهزیستی استان زنجان انجام شود، مسئله صدور مجوزها در ساختمان‌های عمومی است که انتظار داریم آیتم‌های مناسب‌سازی در این موارد رعایت شود.

محمدی قیداری با بیان اینکه مناسب‌سازی مبلمان شهری برای معلولان باعث افزایش حضور بیشتر معلولان در جامعه می شود، گفت: استان زنجان بیش از ۲۰ هزار معلول دارد و اقداماتی که در زمینه مناسب‌سازی انجام‌ شده در استان زنجان کافی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یک معلول باید در زمینه توان‌بخشی، رفاهی پزشکی و اجتماعی و اشتغال توانمند  شده و بستر فیزیکی و فرهنگ‌سازی عمومی برای پذیرش معلولان در جامعه فراهم شود، افزود: فراهم کردن بستر فیزیکی مهم‌ترین موضوع برای معلولان و جانبازان است.

محمدی قیداری با یادآوری اینکه مناسب‌سازی محدود به حوزه فیزیکی نبوده و این مهم دربرگیرنده مباحث فرهنگی است، ادامه داد: اقدامات گسترده برای مناسب‌سازی ساختمان‌های در حال ساخت در استان زنجان انجام می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه از این به بعد مقرر شده است صدور مجور به مجموعه‌های بین‌راهی فقط منوط به رعایت نکات مناسب‌سازی باشد، اظهار کرد: همه اقشار جامعه باید بتوانند به طور یکسان از این مجموعه‌ها استفاده کنند، به همین خاطر موضوع مناسب‌سازی باید در اولویت قرار گیرد.

یحیی رحمتی در خصوص لحاظ کردن موضوع مناسب‌سازی برای ابنیه‌های تاریخی، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بحث مناسب‌سازی در ساختمان‌های تاریخی به معنای مداخله در این بناها بوده و چندان مقدور نیست اما در حد امکان تلاش شده  تا موضوع رمپ در دستور کار قرار گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *