شناسه خبر: 18600 منتشر شده در مورخ: 1398/6/24 ساعت: 12:26 گروه: فرهنگی  
سرعت و تخیل ویژگی های برتر در رادیو است

سرعت و تخیل ویژگی های برتر در رادیو است

بازیگری در رادیو نسبت به گونه های دیگر در عرصه هنرهای نمایشی موجب سرعت عمل در خوانش و درک نقش می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، بیتا خارستانی نویسنده نمایش (باغ قصرالدشت ) ضمن اعلام این مطلب گفت : در نویسندگی رادیویی هم همینطور است ، به دلیل اینکه فضای رادیو اجازه می دهد تا بتوانی تمامی تخیل خود را به کار بگیری و همین موجب جذابیت آن می شود که از ویژگی های برتر در رادیو است .

این نویسنده درباره نگارش این سریال افزود: از آنجایی که همیشه علاقه داشتم باغ آلبالوی چخوف را در فضایی ایرانی بنویسم و از طرفی چون شیراز شهر پدری من است ، سعی کردم در نوشتن این نمایشنامه به ریشه های فرهنگی شیراز پایبند باشم .
خارستانی  در ادامه گفت : داستان این نمایش درباره دختری  (گلاره)  از یک خانواده سرشناس در شیراز است که به دعوت سرایدار قدیمی شان از ایتالیا به ایران می آید و متوجه می شود باغ پدری شان توسط برادرکوچکش فروخته شده است و همین مساله باعث می شود تلاش کند باغ مورد علاقه پدرش را دوباره پس بگیرد اما با مشکلاتی مواجه می شود.
این بازیگر و نویسنده در پایان گفت  : وقتی این متن را نوشتم در ذهنم رویا فلاحی را به عنوان بازیگر نقش اصلی (گلاره ) در نظر داشتم و جالب این بود زمانی که در تمرین این نمایش حضور پیدا کردم متوجه شدم ایوب آقاخانی ، کارگردان  این نمایش هم در انتخاب بازیگر با من همسو بوده است  و صد البته باید بگویم انتخاب های درست و به جای بازیگران و هدایت آنها در نمایش رادیویی از ویژگی های منحصر به فرد کارگردانی ایوب آقاخانی است.
گفتنی است سریال رادیویی (باغ قصرالدشت)  در هفت قسمت به نویسندگی بیتا خارستانی نوشته شده و ایوب آقاخانی کارگردانی، اشرف االسادات اشرف نژاد تهیه کنندگی ، رضا محتشمی صدابرداری و محمد رضا قبادی فر افکتوری آن را بر عهده دارند. در این نمایش رادیویی رویا فلاحی ، صفا آقاجانی،  مهدی نمینی مقدم، بهرام سروری نژاد ، مهدی طهماسبی، سینا نیکوکار، اسماعیل بختیاری، مسعود زنوزی راد، عبدالعلی کمالی ، نورالدین جوادیان، احمد گنجی، علی اصغر دریایی، کرامت رودساز، محمدرضا قلمبر ، سیما خوش چشم ، نوشین حسن زاده ، نگین خواجه نصیر، عباس توفیقی و امیرزنده دلان در آن به ایفای نقش پرداختند.
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *