شناسه خبر: 18550 منتشر شده در مورخ: 1398/6/16 ساعت: 13:35 گروه: بهداشت و سلامت  
نسخه نویسی الکترونیکی منجر به شفافیت در اقتصاد سلامت می شود

نسخه نویسی الکترونیکی منجر به شفافیت در اقتصاد سلامت می شود

وزیر بهداشت گفت: اجرای پرونده الکترونیک سلامت و الزامات آن از جمله برنامه نسخه الکترونیکی قطعا منجر به شفافیت می‌شود، زیرا راهی به جز این مسیر نیست که گردش دارو و اقتصاد سلامت را شفاف کند.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از مهر، سعید نمکی، درباره اجرای برنامه نسخه الکترونیکی افزود: بعد از این که پرونده الکترونیکی سلامت تکمیل شد، به صورت جدی و هفتگی در حال پرداختن به برنامه نسخه پیچی الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیک هستیم.

وی ادامه داد: این کار با کمک سازمان بیمه سلامت، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی در حال انجام است و کار را بر اساس برنامه زمان بندی پیش می‌بریم.

وزیر بهداشت بیان کرد: تغییر همیشه با مقاومت همراه است، یکی از دلایل بر زمین ماندن پرونده الکترونیک سلامت این بود که احتمالاً برخی تمایلی به شفاف سازی در این حد ندارند و قطعاً مقاومت‌هایی در زمینه نسخه الکترونیکی هم وجود دارد، اما وزارت بهداشت برای اجرای برنامه نسخه الکترونیکی ایستاده است و این برنامه اجرایی می‌شود.

نمکی اظهار داشت: هوشمند کردن نظام سلامت و به کار گیری افراد سالم برای کنترل سامانه‌های الکترونیک، تنها راه برچیدن مراکزی مانند ناصرخسرو و قاچاق دارو است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *