شناسه خبر: 18539 منتشر شده در مورخ: 1398/6/14 ساعت: 09:50 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 14 شهریور 1398

روزنامه پنجشنبه 14 شهریور 1398

شهادت از عسل شیرینتر است - تحریمها توان اقتصادی آمریکا را هم تهدید میکند - درخواست برای جمعآوری بازار ناصر خسرو - دو برادر نابینا در کسوت تجارت - پیشبینی کسب ۳ سهمیه پارالمپیک برای جودوی نابینایان - محکومیت زن آرایشگر به اتهام جراحی - چاردیواری - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 14 شهریور 1398

5 محرم 1441

5 سپتامبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6226

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

شهادت از عسل شیرینتر است 2

تحریمها توان اقتصادی آمریکا را هم تهدید میکند 4

درخواست برای جمعآوری بازار ناصرخسرو 6

دو برادر نابینا در کسوت تجارت 8

پیشبینی کسب ۳ سهمیه پارالمپیک برای جودوی نابینایان 11

محکومیت زن آرایشگر به اتهام جراحی 14

چاردیواری 17

اطلاعرسانی

 

 

............ماه خون

* شهادت از عسل شیرینتر است: شب پنجم ماه محرم همانند شب چهارم، میان چند شهید کربلا مشترک است. شب پنجم به حبیب ابن مظاهر و حضرت عبد ا... ابن حسن، کودک هشت ساله امام مجتبی (ع) نیز منسوب است. عبد ا... (ع) در شمار آخرین شهیدانی بود که پیش از شهادت امام حسین (ع) ظهر عاشورا به شهادت رسید. زهیر، الگوی عاشقی کربلاست. او تا چند روز پیش، از دیدار حسین (ع) هراس داشت، اما پس از آنکه به خیمه امام گام نهاد، هراسش به عشقی جاودانه بدل شد. بارقه نگاه حسین (ع) چنان در جانش اثر کرده بود که از همه هستی خود گذشت و از دنیا و خانمان گسست. او در این راه چنان پیش رفت که به یکی از فرماندهان سپاه آن حضرت تبدیل شد. ششمین روز از محرم هم به نام داماد کربلا، حضرت قاسم (ع) منسوب است. شب روضه قاسم ابن حسن (ع). وقتی امام حسین (ع) سخن از شهادت یارانش به میان آورد، نوجوان سیزده ساله کربلا از عمو پرسید: عموجان آیا من نیز به فیض شهادت نائل میشوم؟ امام او را به سینه چسباند و فرمود: فرزندم مرگ را چگونه میبینی؟ قاسم پاسخ داد: از عسل شیرینتر! شهادت طلبی قاسم (ع) و پافشاری او برای رسیدن به مقصود، زیباترین الگو را برای رهروان خط سرخ شهادت رقم زد. علیرضا لک، از شاعران آیینی کشورمان در مورد وداع حضرت قاسم (ع) میگوید: «چشمهایش همه را یاد مسیحا انداخت، در حرم زلزله شور تماشا انداخت؛ هیچ چیزی که نمیگفت فقط با گریه، جلوی پای عمو بود خودش را انداخت؛ با تعجب همه دیدند غم بدرقه اش، کوه طوفانزده را یک تنه از پا انداخت؛ بی زره رفت و بلافاصله باران آمد، هر کس از هر طرفی سنگ به یک جا انداخت؛ بی تعادل سر زین است رکابی که نداشت، نیزه ای از بغل آمد، زد و او را انداخت؛ اسبها تاخته و تاخته و تاخته اند، پس طبیعیست چه چیزی به تنش جا انداخت؛ با عمو گفتن خود جان عمو را برده، آنکه چشمش همه را یاد مسیحا انداخت.»

 

...........اخبار روز

* تحریمها توان اقتصادی آمریکا را هم تهدید میکند. ظریف، وزیر امور خارجه در واکنش به تحریم سازمان فضایی ایران از سوی آمریکا تأکید کرد: استفاده آمریکا از اهرم اقتصادی به حدی افراطی شده که کم کم توان اقتصادی آمریکا را هم تهدید میکند. * سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: از نظر جمهوری اسلامی هیچ مذاکره مجددی در خصوص برجام صورت نخواهد گرفت، اما اجرای مطلوب برجام میتواند موضوع گفتگوها باشد. * محمد قوچانی، در روزنامه سازندگی نوشت: صبر ایران از زمان خروج آمریکا از برجام یک صبر راهبردی بوده است. در حالی که در آغاز به نظر میرسید جمهوری اسلامی بلافاصله یا در فاصله حد اکثر پانزده روزه از برجام خارج شود، ایران صبر کرد تا اروپاییها میزان وفای به عهد خویش را نشان دهند. این صبر را رئیس جمهوری روحانی شخصاً مدیریت میکرد و البته از نمایش اقتدار سیاسی و نظامی ایران هم ابایی نمیکرد. * مهاجری، فعال اصولگرا گفت: اگر راه دیپلماسی جدیدی باز شود، به نفع اصلاحطلبان در انتخابات مجلس خواهد بود؛ اما آنها منتظر معجزه نباشند. فکر میکنم مجموع ائتلاف کارگزاران با حزب اعتدال و توسعه و برخی احزاب کوچک اصلاحطلب روی ارائه یک فهرست مشترک توافق کنند. * حجت الاسلام حسین سبحانینیا، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به تحرکات گاه و بیگاه محمود احمدینژاد و تعبیر انتخاباتی بودن این تحرکات در محافل سیاسی، گفت: احمدینژاد حاضر است با به کار گرفتن هر ابزاری خود را در صدر خبرها قرار دهد. او دچار بیماری منیت است. * در هفته اخیر فروش بسیار کم فیلم تازه اکران شده «صدای منو میشنوید؟» ساخته صادق پروین آشتیانی حسابی در بین اهالی سینما سر و صدا به پا کرده است. اکران این فیلم از روز چهارشنبه ششم شهریور در سینماها آغاز شده است و با گذشت شش روز از اکران، تنها توانسته نظر ۳۹ مخاطب را جلب کند که حاصل آن فروش ۶۱۵ هزار تومانی بوده است.

...........بهداشت و سلامت

* درخواست برای جمعآوری بازار ناصرخسرو: رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت  بر لزوم ورود دستگاههای انتظامی، امنیتی و قضایی به موضوع فروش داروی قاچاق در خیابان ناصرخسروی تهران تأکید کرد. دکتر جهانبپور افزود: وزارت بهداشت خارج از داروخانه هیچ اختیار و ابزاری برای نظارت و برخورد با تخلفات دارویی ندارد و قانون هم اجازه این مداخله را به وزارت بهداشت نداده است.

* تشخیص علائم هشدار دهنده بیماری روانی در کودکان: تعیین اینکه آیا مشکلات رفتاری کودک بخشی از فرایند رشد اوست یا نشانه مشکل سلامت روان، کاری دشوار است. مؤسسه ملی سلامت روان آمریکا به والدین توصیه میکند در صورت تداوم برخی علائم به مدت چندین هفته و ایجاد تداخل در زندگی روزانه کودک، لازم است با یک متخصص روانشناس مشورت شود. برخی علائم هشدار دهنده بیماری روانی عبارتند از:- کمترین علاقمندی به کارهایی که سایرین از آن لذت میبرند، کم انرژی بودن، خواب بیش از حد زیاد یا کم، رفتارهای خودآزار، رفتارهای پرخطر یا مخرب.

* پوشش خدمات توانبخشی از منابع بیمارستانی: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در اولین قدم، برقراری خدمات توانبخشی تلاش داریم سند جامع توانبخشی را مورد بررسی قرار داده، نهایی کرده و در کل کشور اجرایی کنیم. قدم بعدی در تحقق هدف توسعه خدمات توانبخشی، ارائه خدمات خیلی ضروری توانبخشی است تا برای ارائه آن از پوشش طرح تحول و پوشش مؤسسات بیمه گر استفاده شود. جانبابایی افزود: زمینه خوبی در شورای عالی بیمه فراهم شده است تا با تحت پوشش قرار دادن خدمات توانبخشی از سوی بیمه ها، استفاده از این خدمات در جامعه گسترش یابد. امیدواریم گام به گام بتوانیم از منابع بیمارستانی برای پوشش خدمات توانبخشی استفاده کرده و در گام اول، به بیمارانی که احتیاج به خدمات خیلی ضروری توانبخشی دارند، خدمت رسانی کنیم.

............از شش نقطه جهان

* دو برادر نابینا در کسوت تجارت: برای راه اندازی یک کسب و کار شخصی دلایل مختلفی میتوان تصور کرد. یکی دلش میخواهد به دنبال علاقه های شخصیش باشد. آن دیگری دوست دارد پیش از رسیدن به سن بازنشستگی، به اندازه ای درآمد کسب کند که دوران پیری را به راحتی بگذراند. یکی دیگر هم ممکن است از مرئوس بودن خسته شده باشد و ترجیح بدهد خودش رئیس خودش باشد. این دلایل هرچه باشد، به هر حال Bradford و Bryan Manning را بر آن داشته تا تجارت یا به اصطلاح امروزیها بیزینس شخصی خودشان را راه بیندازند.

قصه از یک اتفاق ساده در سال ۲۰۱۶ شروع شد. برایان، برای فروش یک نرم افزار حسابداری به منهتن سفر کرده بود و بردفورد که ساکن منهتن بود در یک بعد از ظهر که برادرش وقت آزاد داشت، با او همراه شد تا اطراف را نشانش بدهد و با هم گشتی در شهر بزنند. اتفاق طلایی قصه در یک مرکز خرید رقم خورد. دو برادر از هم جدا شدند تا در آن مرکز خرید چرخی بزنند و بر اساس نیازها و سلایقشان خریدی کنند. اتفاق جالب اما این بود که وقتی دوباره به هم رسیدند، در کمال تعجب متوجه شدند هر دو یک نوع تیشرت خاص خریده اند. دو تیشرت با یک جنس و حتی یک مارک همسان. قطعاً برای دو خریدار نابینا، نرمی و لطافت پارچه لباس، اولین چیزی بود که توانسته بود آنها را وادار به خرید تیشرتها کند. این اتفاق مدتها سوژه طنز این دو برادر شده بود. آنها ماجرا را برای دوستانشان تعریف میکردند و سر آخر هم به شوخی میگفتند ما باید یک کارخانه تولید تیشرتهای فوق العاده نرم تأسیس کنیم. این رخداد در حد یک خاطره در میان دوستانشان نقل میشد تا اینکه یکی از رفقایشان قضیه را جدی گرفت و از آنها خواست تا ایده شان را عملی کنند.

شبها بعد از کار و روزهای تعطیل، زمانی بود که این دو برادر نابینا با همراهی دوست دیگرشان روی این ایده کار میکردند. آنها ترکیبات مختلف را امتحان و درصدها را جا به جا میکردند تا به همان جنس جادویی که مد نظرشان بود دست یابند. بالاخره بعد از هفت بار آزمون و خطا توانستند جنس پارچه مورد نظرشان را تولید کنند. دوخت تیشرتها را به تولیدیها سفارش دادند و شروع به تبلیغات کردند.

نخستین قدم برای تبلیغات، این بود که وبسایتی راه بیندازند. وبسایت «دو برادر نابینا» راه افتاد و آنها به کمک تبلیغات ویدئویی و حضور مداوم در شبکه های اجتماعی توانستند سفارشهای آنچنانی جذب کنند. سفارشهایی که در باور خودشان هم نمیگنجید و در روزهای نخستین حجم سفارشات آن قدر بالا رفت که چند بار مجبور به لغو آنها شدند. آنها چهار توصیه کلیدی برای تاجران نابینا دارند: «آرام و سنجیده حرکت کنید، شبکه های اجتماعی را دریابید، با همکارانتان شبکه سازی کنید و شیوه برونسپاری کارها را یاد بگیرید.» سود حاصل از سه سال فعالیت اقتصادی این دو برادر نابینا حدود ۴۰۰ هزار دلار بوده که آنها این پول را تمام و کمال به بنیاد پیشگیری از نابینایی اهدا کرده اند.

............ورزشی

* پیشبینی کسب ۳ سهمیه پارالمپیک برای جودوی نابینایان: سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان در ارزیابی از وضعیت ۶ جودوکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان گفت: هر ۶ جودوکار از آمادگی بالایی برخوردارند، اما تنها در دو وزن ۹۰ و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم امید به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو داریم. وی با اشاره به اعزام ۶ جودوکار نابینا به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اظهار کرد: سعید کوهکن در وزن -۶۰ کیلوگرم، رضا غلامی -۶۶، علی عباسنژاد -۷۳، علی شنانی -۸۱، وحید نوری -۹۰ و محمدرضا خیر اللهزاده در +۱۰۰ کیلوگرم، ۶ جودوکار اعزامی به قهرمانی آسیا هستند که 11 شهریور راهی قزاقستان شدند. مسابقات از ۱۴ شهریور آغاز میشود و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. یوسفزاده در پاسخ به این پرسش که در کدام وزن شانس زیادی برای کسب مدال و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ وجود دارد؟ افزود: در تمام وزنها امید به کسب مدال داریم؛ اما اینکه در چه وزنی به مدال طلا دست پیدا کنیم بستگی به قرعه و عملکرد جودوکاران دارد. هرچند پیشبینی ما کسب سه سهمیه در این مسابقات است، اما در دو وزن ۹۰ وحید نوری و +۱۰۰ کیلوگرم محمدرضا خیر اللهزاده شانس بالایی برای کسب مدال و سهمیه داریم. در حال حاضر خیر اللهزاده رنکینگ یک دنیا و وحید نوری رنکینگ شش دنیا را دارند که برای حفظ رنکینگ خود باید در چند تورنمنت بین المللی شرکت کنند. در غیر این صورت، با افت رنکینگ مواجه میشوند. متأسفانه از ابتدای سال تا کنون، به دلیل شرایط اقتصادی امکان اعزام جودوکاران به جز یک مورد در آذربایجان وجود نداشته است. قطعاً اگر نتوانیم در آینده شرایط اعزام جودوکاران به مسابقات مختلف را فراهم کنیم، شرایط خوبی برای حفظ رنکینگ جودوکاران و کسب سهمیه نخواهیم داشت. یوسفزاده همچنین پیرامون این پرسش که آیا بعد از قزاقستان تورنمنت دیگری برای اعزام جودوکاران پیشبینی شده است یا خیر؟ افزود: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا دو تورنمنت دیگر پیشبینی شده که جایزه بزرگ ازبکستان اوایل مهر برگزار میشود. همچنین فروردین سال آینده تورنمنت دیگری در انگلستان برگزار میشود که امیدوارم برای حفظ رنکینگ جودوکاران با صلاحدید پارالمپیک و فدراسیون نابینایان امکان شرکت در این تورنمنت نیز فراهم شود. وی در پاسخ به این پرسش که امکان اعزام چند جودوکار به پارالمپیک ۲۰۲۰ وجود دارد؟ افزود: با توجه به سیاست پارالمپیک مبنی بر اعزام تنها مدالآوران به توکیو، حتی در صورت کسب چند سهمیه تنها کسانی اعزام میشوند که شانس بالایی برای کسب مدال داشته باشند. یوسفزاده در پایان گفت: برای آماده سازی جودوکاران برای شرکت در قهرمانی آسیا ۶ مرحله اردو پیشبینی شده بود که آخرین اردو در سالن جودو ورزشگاه آزادی برگزار شد. البته اینکه تمام جودوکاران اعزامی امکان شرکت در مسابقات را داشته باشند یا خیر بستگی به تأیید کلاسبندی بین المللی آنها دارد.

 

.............حوادث

* محکومیت زن آرایشگر به اتهام جراحی: زن آرایشگر که با جراحی غبغب یکی از مشتریانش باعث نقص عضو او شده بود، از سوی دادگاه جرائم پزشکی به پرداخت دیه محکوم شد. زن جوان که برای شکایت به دادسرا مراجعه کرده بود، به قاضی پرونده گفت: از سالها قبل به خاطر داشتن غبغب بزرگ ناراحت بودم. خیلی تلاش کردم با ورزش و رژیم غذایی از شر این برآمدگی آزار دهنده زیر چانه ام خلاص شوم، اما فایده ای نداشت تا اینکه در آستانه چهل سالگی تصمیم گرفتم برای مشاوره پیش چند پزشک بروم؛ اما هزینه های جراحی بشدت بالا بود و از عهده آنها بر نمیآمدم. این شرایط ادامه داشت تا اینکه آگهی وسوسه کننده ای در یکی از کانالهای مجازی توجهم را جلب کرد. مشاهده تصاویر قبل و بعد از جراحیهای زیبایی جالب توجه بود. از طرفی وقتی نظرات کاربران را میخواندم، همه از هزینه کم جراحیها گفته بودند و از نتیجه کار رضایت داشتند. با شماره مورد نظر تماس گرفتم. زن جوانی از آن سوی خط تلفن، پاسخ داد و با ارائه توضیحاتی، وقت مشاوره حضوری تعیین کرد. همه شرایط عالی به نظر میرسید، اما فقط یک موضوع مرا دچار تردید کرده بود؛ آن هم مکان انجام عمل جراحی بود؛ چرا که متوجه شدم این زن جراحی را در خانه اش انجام میدهد. روز مشاوره، به خانه آن زن رفتم و از نزدیک اتاق و تجهیزات جراحیش را دیدم. روی یکی از دیوارها چند مدرک به زبان انگلیسی به چشم میخورد. طبق گفته زن میانسال قرار بود جراحی بدون برش و با ساکشن انجام شود، اما وقتی کار شروع شد و داروی بیحسی را تزریق کردند، او تیغ جراحی را برداشت و برش عمیقی زیر گردنم زد. حدود دو ساعت بعد با گردن باندپیچی شده و با تاکسی تلفنی به خانه رفتم. احساس درد و ناراحتی زیادی داشتم؛ فکر میکردم چند روز بعد بهتر میشوم، اما هرچه میگذشت، جای جراحی نه تنها خوب نشد، بلکه مدام خونریزی و درد داشت. - شکایت از زن آرایشگر: یک ماه پس از این جراحی، جای جراحتی عمیق و بد شکل زیر گردن سیما خودنمایی میکرد. بنا بر این وی به دادسرای ناحیه 19 (جرایم پزشکی و دارویی) تهران رفت و علیه زن میانسال شکایت کرد. در نخستین جلسه بازپرسی زن میانسال، اظهارات شاکی را تکذیب کرد و گفت: «من آرایشگرم و یکی از اتاقهای خانه ام را هم به همین کار اختصاص داده ام. این خانم -سیما- چند وقت پیش با گردن باندپیچی شده برای خرید دستگاه تتو پیش من آمد، اما معامله مان نشد.» اما در مقابل این اظهارات، شاکی مدارکی از جمله پرینت پیامکهایی که بین او و زن آرایشگر رد و بدل شده، رسید پولی که واریز شده بود و مدارک مراجعه به بیمارستان را ارائه داد و قصور زن آرایشگر را ثابت کرد. به این ترتیب پرونده برای تعیین دقیق میزان قصور به پزشکی قانونی فرستاده شد و اعضای کمیسیون سه نفره برش غیر اصولی روی گردن به طول حدود 7 سانتیمتر را تأیید کردند و زن آرایشگر به میزان 15 درصد مقصر شناخته شد.

 

.............چاردیواری

* دوباره دل دریای غم شده و چشم فانوس اشک صدای جرس از نینوا میآید. کاروان حسین (ع) به دشت بلا رسیده، حسین تنها وارث آدم نیست؛ احیاگرِ آدم نیز هست. وقتی که در مرگ زار سکوت و سلامت و سازش، همه میمردند و حتی ته مانده صدای خویش را نیز میخوردند، او برخاست، سکوت را شکست، خاک را تکاند و مرغزار مرگ را کاوید. قبرستانِ عافیت را نبش کرد، پایه های تردید را لرزاند، بذرهای باور را شکوفاند و در اقلیم اقتدارِ حیاتِ خدایی انسان، تمامی زورمداری و قدرت مداری خصم را فرو پاشاند. آدم را زنده کرد و صلا در داد که: تو نمرده ای، تو زنده ای، تو نمیمیری. تو اگر نباشی حیات معنی ندارد. با سلام و عرض تسلیت به شما عزیزان و آرزوی قبولی عزاداریهایتان، چاردیواری این هفته را با تشکر از خوانندگان، به ویژه آقای علی صابریان از شهریار که ایام محرم را به تحریریه تسلیت گفته اند، آغاز میکنیم. خانم ناهید اسدی از کرج خواسته اند که از برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات توانبخشی معلولان که قرار است نهم مهر در بوستان گفتگو برگزار شود، گزارش کاملی تهیه گردد. گزارشی از اینکه تجهیزات و کاربردشان چیست و از چه شرکتی و کجا میتوان این تجهیزات را تهیه کرد. خانم اسدی! ایران سپید هر سال گزارشی از این نمایشگاه تهیه میکند. مطمئن باشید امسال هم حتماً گزارش کاملی از نمایشگاه خواهیم داشت با جزئیاتی که شما به آن اشاره کرده اید. آقای علیرضا فرزندی از اصفهان از مطالب روزنامه تشکر کرده اند و خواستار ستونی در مورد کرامات امام حسین (ع) و رویدادهایی که در این روزها اتفاق افتاده شده اند. ممنون علیرضا جان! روزنامه از اولین روز ماه محرم ستون ماه خون را در دو صفحه هر روز در میان مطالب گنجانده است. امیدوارم که مطالب ستون خواسته هایت را برآورده کرده باشد. آقای قاسمی از خوانندگان قدیمی روزنامه از دیار آذربایجان و شهر تبریز در مورد نتیجه اصلاح قانون انتخابات و سر انجام کاندیداتوری نابینایان پرسیده اند و از مطلب به چه مینازیم سخن هفته تشکر کرده اند. با تشکر از این خواننده باید بگویم تا جایی که ما میدانیم شورای محترم نگهبان با کلیات اصلاح قانون انتخابات موافقت کرده؛ ولی از مواردی ایراد گرفته است و قانون را به مجلس برگردانده تا مجدداً اصلاح شود. تا جایی که میدانیم، بند مربوط به نابینایان جزو ایرادات شورا نبوده است. آقایان دانیال امیری از تهران و علی اصغر ابراهیمی از بیرجند هم با تشکر از مطالب روزنامه خواسته اند در ستون شش نقطه از چگونگی به وجود آمدن رشته های مربوط به نابینایان و کمبینایان فدراسیون مربوط به ورزشهای نابینایان و کمبینایان و در ستون ورزشی اطلاعرسانی اخبار خارجی و بین المللی ورزشهای نابینایان و کم بینایان مطرح شود و ستون جدیدی برای معرفی شهرهای زیارتی و سیاحتی کشورمان در روزنامه گنجانده شود که حتماً خواسته هایشان اجابت خواهد شد. 

 

 

..........اطلاعرسانی

* بدین وسیله به اطلاع کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران میرساند: نظر به اینکه قرار است انجمن به مناسبت روز جهانی نابینایان جلساتی با تعدادی از مسئولین در خصوص مسائل و مشکلات نابینایان برگزار نماید، خواهشمند است مطالبات، نظرات و پیشنهادهای خود را تا پایان شهریور جاری از طریق پیامرسان واتساپ به شماره 09339602055 به اطلاع انجمن نابینایان ایران برسانند.

* مؤسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز، دوره های آموزشی تخصصی زیر را برای نابینایان و کمبینایان داخل و خارج کشور برگزار میکند: 1- تربیت مربی و فراگیر در رشته های کامپیوتر، شالبافی و کاموابافی ماشینی با اعطای مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور 2- تربیت مربی و فراگیر در مهارتهای ویژه نابینایان شامل بریلآموزی، خودیاری و تحرک و جهتیابی.

تلفن 17-07138318815 همراه: 09178328259

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *