شناسه خبر: 18491 منتشر شده در مورخ: 1398/6/11 ساعت: 10:37 گروه: اجتماعی  
برگزاری دومین پودمان آموزشی آشنایی با حقوق معلولان‌ در روند سیستم دادرسی

برگزاری دومین پودمان آموزشی آشنایی با حقوق معلولان‌ در روند سیستم دادرسی

پودمان آموزشی آشنایی با حقوق افراد دارای معلولیت در سیستم دادرسی از سوی مرکز آموزش معاونت منابع انسانی قوه قضاییه و با مشارکت اداره کل حقوقی امور بین‌الملل قوه قضاییه و سازمان بهزیستی کل کشور برگزار شد.

به گزارش ایران سپید  شرکت کنندگان این پودمان جمعی از قضات دادگستری کل استان تهران و سایر استان ها بودند که در این پودمان حضور داشتند.

سرفصل‌های آموزشی این دوره عبارتند از:
بررسی مواد کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت، بررسی چند نمونه عملی و نمایش فیلم، طرح چند نمونه پرونده‌های قضائی معلولان، بررسی رویه‌های عملی در سیستم قضائی ، تحلیل رویه قضائی، تعامل روانشناختی با PTSD و طرح چند نمونه پرونده، درجات حجر و جنون از منظر روانپزشکی، تعامل روانشناختی با معلولان ذهنی، روحی و حسی، شبیه‌سازی جلسه دادگاه برای رسیدگی به جرم یک فرد فاقد قدرت شنوایی، تعامل روانشناختی با افراد مبتلا به اختلالات طیف اتیسم و تعامل روانشناختی با معلولان جسمی و حرکتی.

در این پودمان آموزشی با بررسی چند نمونه عملی و نمایش فیلم و طرح چند نمونه پرونده به طرح سوالات، گفتگوی جمعی شرکت‌کنندگان و طرح نقطه‌نظرات تخصصی قضات و ارائه ابتکارات پرداخته شد.

این پودمان زیر نظر اساتیدی چون اسلامی، معینی، طهماسبی، علیپور، کاظمی، نصر، براتی، فرهنگ دوست، نفریه و جناب آقای واقفی تشکیل گردید./ ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *