شناسه خبر: 18475 منتشر شده در مورخ: 1398/6/10 ساعت: 10:48 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 10 شهریور 1398

روزنامه یکشنبه 10 شهریور 1398

ماه خون - افزایش کمک هزینه مراکز نگهداری از معلولان - با دل خونین و لب خندان کشور را اداره میکنیم - شرایط ضامن برای وام ازدواج چیست؟ - آغاز ۵۰ درصد اختلالات روانی از سنین زیر ۱۴ سال - سلبریتیها و کتاب - ترکیب نهایی تیم ملی جودوی نابینایان برای مسابقات آسیایی - قتل عام خانوادگی در خرمآباد - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 10 شهریور 1398

1 محرم 1441

1 سپتامبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6222

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

فرا رسیدن ماه محرم را به عاشقان حضرتش تسلیت میگوییم.

........عناوین این شماره......

ماه خون 2

افزایش کمک هزینه مراکز نگهداری از معلولان 4

با دل خونین و لب خندان کشور را اداره میکنیم 6

شرایط ضامن برای وام ازدواج چیست؟ 7

آغاز ۵۰ درصد اختلالات روانی از سنین زیر ۱۴ سال 9

سلبریتیها و کتاب 12

ترکیب نهایی تیم ملی جودوی نابینایان برای مسابقات آسیایی

قتل عام خانوادگی در خرمآباد 18

اطلاعرسانی

..........ماه خون

* آفتاب محرم طلوع میکند و کربلای دل را در پرتو خود میسوزاند. سرخی بیرق ایستادگی، از گلدسته ها بالا میرود و در باد به حرکت در میآید. عطر شهادت مشام را مینوازد و چشمها در انتظار طراوت اشک به تماشا مینشیند. هر یک از شبهای محرم به نام یکی از شهدای کربلا نامگذاری شده است. شب اول منتسب به مسلم ابن عقیل است. مسلم، نخستین شهید واقعه کربلاست. شهادت او کمی پیشتر از حادثه کربلا رخ داده است و شب نخست ماه محرم به پاس فداکاری و جانفشانیهای این سفیر شهید، شب مسلم بن عقیل نام نهاده شده است. محمدحسین بهجت تبریزی مشهور به «شهریار» حال و هوای این روزهای حرکت امام حسین از مکه به سمت کربلا را این گونه روایت کرده: شیعیان! دیگر هواى نینوا دارد حسین، روى دل با کاروان کربلا دارد حسین؛ از حریم کعبه جدش به اشکى شُست دست، مروه پشت سر نهاد، اما صفا دارد حسین؛ میبرد در کربلا هفتاد و دو ذبح عظیم، بیش از اینها حرمت کوى منا دارد حسین؛ او وفاى عهد را با سر کند سودا ولى، خون به دل از کوفیان بیوفا دارد حسین؛ آب را با دشمنان تشنه قسمت میکند، عزت و آزادگى بین تا کجا دارد حسین؛ دست آخر کز همه بیگانه شد، دیدم هنوز، با دم خنجر نگاهى آشنا دارد حسین؛ شمر گوید گوش کردم تا چه خواهد از خدا، جاى نفرین هم به لب دیدم دعا دارد حسین‏ اشک خونین! گو بیا بنشین به چشم «شهریار»، کاندر این گوشه عزایى بیریا دارد حسین.

* این شبهای عزیز اعمالی دارد که مؤمنان و دوستاران حسین (ع) میتوانند به جای آورند: دو رکعت، در هر رکعت حمد و یازده قُل هُوَ ا... اَحَد. در روایت است از حضرت رسول (ص) که هر کس در این شب این دو رکعت نماز را بجا آورد و صبحش را که اول سال است روزه بدارد، مثل کسی است که تمام سال را مُداومت به خیر کرده و در آن سال محفوظ باشد و اگر بمیرد به بهشت برود.

 

 

.............ویژه

* افزایش کمک هزینه مراکز نگهداری از معلولان: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: در جلسه هیأت دولت، مصوبات مجلس در ردیف ۱۳۱۵۰۰ بودجه کل کشور مطرح شد. موضوع این ردیف از بودجه که کمکهای یارانه ای سازمان بهزیستی مراکز شبانه روزی و مراکز روزانه توانبخشی است، با ۲۰ درصد افزایش مطرح شد.

* پرداخت حق پرستاری ۳۰۰ هزار تومانی به ۲۲۰۰ ضایعه نخاعی پشت نوبتی: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به پوشش ۲۲۰۰ نفر از معلولان ضایعه نخاعی برای دریافت حق پرستاری گفت: پیش از این حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ معلول ضایعه نخاعی از ناحیه گردن و کمر و... تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته بودند. از دو ماه پیش هم به ۲۲۰۰ نفر دیگر از پشت نوبتیها، پرداخت حق پرستاری حدود ۳۰۰ هزار تومانی آغاز شده است. وی در ادامه با بیان اینکه با وجود عدم پرداخت بودجه لازم برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، سازمان بهزیستی تلاش کرده است تا یارانه پرداختی به مراکز توانبخشی معلولان را با کمترین تأخیر پرداخت کند، اظهار کرد: این در حالیست که بسیاری از خدمات مورد نیاز معلولان بر اساس برنامه و پیشبینیها ارائه نمیشود؛ چرا که  مقداری از بودجه مورد نیاز این بخش در بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان پیشبینی شده و هنوز در اختیار سازمان بهزیستی قرار نگرفته است. محمد نفریه ادامه داد: با وجود آنکه اولویت سازمان بهزیستی پرداخت یارانه مراکز شبانه و روزانه است، اما به برنامه های توانبخشی فشار وارد شده است. افزایش چند برابری هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به عنوان نمونه نشان میدهد که معلولان درگیر چه مشکلاتی هستند. وی از توافق بهزیستی و وزارت بهداشت برای اجرای سند سالمندی نیز خبر داد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، سند سالمندی مورد بازنگری و موافقت قرار گرفته است و در دو ماه آینده برای اجرا ابلاغ میشود.

 

 

...........سیاسی

* با دل خونین و لب خندان کشور را اداره میکنیم. نوبخت، معاون رئیس جمهوری گفت: در شرایطی قرار میگیریم که باید توضیح دهیم؛ در حالی که امکان توضیح برای ما وجود ندارد. نمیتوانیم به شما از میزان خزانه، نفت و سایر مسائل، گزارش شفافی ارائه دهیم و باید با دل خونین و لب خندان کشور را اداره کنیم.

 * محمود صادقی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در صفحه توییتر خود نوشته است: «آقای رئیس جمهور! درست میفرمایید. با بگیر و ببند فساد از بین نمیرود. اما تعللهای شما نیز زمینه ساز بگیر و ببندهاست.»

* عارف، رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه اصلاحات مردنی و دفن شدنی نیست و تا زمانی که اصلاحات وجود داشته باشد، نظام دوام دارد، تأکید کرد: اگر بنا باشد مقصر برخی اشتباهات جریان اصلاحطلب یک یا دو نفر معرفی شود ایرادی ندارد؛ چون اصلاحات گفتمان هزینه دادن و قربانی شدن است.

 

..........گزارش روز

* شرایط ضامن برای وام ازدواج چیست؟ بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانکها تأکید کرد باید با یک ضامن معتبر و سفته، وام ازدواج پرداخت کنند. بانک مرکزی به منظور تسهیل در امر ازدواج جوانان و نیز تسریع در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به آنان، در بخشنامه ای به شبکه بانکی، مجدداً بر اعطای وام ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقد آنها بعد از اول فروردین سال ۱۳۹۶ است و تا کنون نیز تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت نکرده اند، با «اخذ یک ضامن معتبر و سفته» تأکید کرد. این بانک در بخشنامه ابلاغی خود به شبکه بانکی «مبنی بر اخذ یک ضامن معتبر و سفته»، بر رعایت قانون مذکور توسط واحدهای اجرایی ذیربط سراسر کشور تأکید کرده است و از بانکها خواسته است در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تسریع و تسهیل کنند.

* تولید سرانه هر ایرانی چقدر بود؟ محاسبات از وضعیت تولید سرانه نشان میدهد که هر ایرانی در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۹۶/۹ میلیون ریال درآمد داشت.  تولید سرانه در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۵۸.۸ میلیون ریال به ازای هر نفر بود که با رشد ۱۳.۳ درصدی، به ۲۹۶/۹  میلیون ریال در سال ۱۳۹۷ افزایش پیدا کرد. تولید سرانه (به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰) نیز از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ از رشد ۱/۴ درصدی برخوردار بود. تولید سرانه (به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰) در سال ۱۳۹۲ حدود ۸۱.۱ میلیون ریال به ازای هر نفر بود که در سال ۱۳۹۷ به ۸۷.۱ میلیون ریال به ازای هر نفر افزایش یافت.

* تهرانیها در مصرف آب رکورد زدند: محمدرضا بختیاری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تابستان امسال رکورد مصرف آب در تهران زده شد، اظهار کرد: تهرانیها در مقطع اوج مصرف آب در برخی روزها سه میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب مصرف کردند و این در حالی است که استان تهران بعد از استان سیستان و بلوچستان فقیرترین استان کشور از لحاظ منابع آبی است.

 

...........بهداشت و سلامت

* آغاز ۵۰ درصد اختلالات روانی از سنین زیر ۱۴ سال: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در مدرسه، درس سواد رسانه ای در پایه دهم تدریس میشود، ولی خوب است که چنین آموزشهایی از سنین پایینتر آغاز شود، گفت: شمار مشاوران مدارس نیز باید افزایش یابد. حبیب ا... مسعودی فرید درباره آسیبهای اجتماعی در جمعیت دانشآموزی گفت: جای اقدامات پیشگیرانه برای کودکان و نوجوانان خالی است. فراگیری مهارتهای اجتماعی و سبک زندگی ایرانی-اسلامی به گونه ای که منجر به تغییر رفتار شود، بسیار مهم است؛ زیرا ۵۰ درصد اختلالات روانی از سنین زیر ۱۴ شروع میشوند، ولی مطالعات شیوع شناسی ما سنین بالای ۱۵ سال را در نظر دارد. فرید افزود: هشت درصد گزارشهای اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری است. باید بیشترین نیرو و توان را در حوزه پیشگیری قرار دهیم. در مدرسه به ۹۵ درصد بچه ها دسترسی داریم و باید به پیشگیری از سن مدرسه توجه کنیم. فردی که دست به خودکشی میزند، از مدتها قبل علائمی چون افسردگی و اضطراب دارد. در مورد اعتیاد هم وضع همین است. ما باید نشانه های آسیبها را رصد کنیم. مثلاً اگر ۱۵ عامل خطر اعتیاد داریم که در سن دانشآموزی در حال افزایش است، باید هوشیار بشویم. وی ادامه داد: خط ۱۴۸۰ خط مشاوره تلفنی و خط ۱۲۳ برای اورژانس اجتماعی است. این مراکز به آموزش و پرورش متصلند و اگر دانشآموزی نیازمند مداخله باشد، پیگیریها انجام میشود. جانشین معاونت اجتماعی ناجا نیز با بیان اینکه سن اعتیاد در حال پایین آمدن است، گفت: سن مصرف تفننی سیگار ۱۴ تا ۱۵ سالگی است، اما اگر اعتیاد باشد به ۱۷ تا ۱۸ سال هم میرسد. علیرغم اقدامات صورت گرفته، هنوز به نقطه درست و مطمئن نرسیده ایم و بعضاً دانشآموزانی دستگیر میشوند که خطرناک هستند. کریمی افزود: اعتیاد، مشکلات دوستیابی و همباشیها، از جمله آسیبهای اجتماعی در سنین نوجوانی و جوانی هستند. مباحثی چون آموزش دینی و نهادینه سازی رفتارهایی در دانشآموزان به عنوان کنشگران اجتماعی مطلوب هنوز جای کار دارد. سنین آموزش برخی مباحث در مقاطع مختلف نیازمند بازنگری است و برنامه های طراحی شده باید به اجتماع نزدیکتر باشد. در مورد فضای مجازی هم جوانان باید شناخت جامعی پیدا کنند تا کمتر آسیب ببینند. وی درباره رشد آسیبهای اجتماعی بین دانشآموزان نیز گفت: این رشد، آهسته است؛ نه آن قدر شدید که وضعیت اضطراری را رقم بزند. البته وضعیت خطرناک است؛ زیرا انتظار نداریم کودکان و نوجوانان در این عرصه وارد شوند. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر وجود آمارهایی درباره مصرف سیگار بین حدود ۴۸ درصد پسرها در تهران گفت: این آمار کاملاً اشتباه است. این آمار یعنی اینکه از هر دو دانشآموز باید یکی سیگاری باشد، در حالی که ما چنین آماری را نمیبینیم. به نظر میرسد مصرف سیگار باید در سطح خیلی پایینتری باشد.

 

 

.............دُریافت

* سلبریتیها و کتاب: بخشهایی از گزارش ایبنا در مورد پدیدۀ حضور چهره های سینمایی در بازار کتاب و نشر: بهمن بنیهاشمی، شاعر و پژوهشگر ادبیات: هر کس این حق را دارد تا در هر حوزه ای که توانایی دارد، گام بردارد و اثر ارائه دهد. ما نمیتوانیم برای شخص خاصی ممنوعیت ایجاد کنیم و بگوییم که فلانی به دلیل آنکه بازیگر یا فوتبالیست مطرحی است، حق ندارد شعر بگوید یا داستان بنویسد. در شرایط فعلی همان طور که محدودیتی برای ورود هنرمندان و افراد شناخته شده به ادبیات وجود ندارد، باید فضای نقد برای اصحاب رسانه و اهل قلم باز باشد؛ چرا که آنها هم حق دارند که کتاب این افراد را بخوانند و نظر بدهند. به عبارت ساده تر، وقتی هر فرد با هر سوادی اجازه چاپ کتاب دارد، هر فرد با هر سوادی هم میتواند دست به نقد آن آثار بزند. بنا بر این این افراد نباید از نقدهای منتشر شده ناراحت شوند. البته در شرایط فعلی بهترین کار نقد این گونه آثار از سوی کارشناسان است. میرزا جلال اسیر شهرستانی که از شاعران آغاز قرن ۱۱ هجری قمری و داماد شاه عباس اول بود، حضور پررنگی در ادبیات داشت؛ این شخص به علت رابطه خانوادگی که با شاه ایران داشته، یکی از مطرحترین شاعران آن دوره است که شعرش حتی به هند هم فرستاده میشد و پیروان بسیار زیادی هم داشت و به مرور زمان میبینیم که دعوایی که بین طرفداران میرزا جلال و طرفداران صائب بوده، به نفع صائب تغییر کرده و امروز من باید میرزا جلال را معرفی کنم، اما صائب نیازی به معرفی ندارد. ناصرعلی سرهنگی هم از شاعران سبک هندی که در هند زندگی میکرد، یک بار یک فیل با بار طلا صله گرفت. او وقتی از دربار بیرون میآید، کنار راه می ایستد و به هر کس که رد میشود یک تکه طلا هدیه میدهد. او با این بخشندگی یک جایگاه ویژه پیدا کرد؛ تا جایی که او را با بیدل مقایسه میکردند. در آن شرایط یک عده طرفدار بیدل و یک عده طرفدار ناصرعلی شده بودند، اما میبینیم که این دعوا به نفع بیدل تمام میشود. معین دهاز، شاعر: ما در هنر حق حذف نداریم و همه باید بتوانند آزادانه اثر چاپ کنند؛ اما مسأله این است که فضای نقد ما چندان پویا نیست؛ در نتیجه اشکالات بیان نمیشود و این عزیزان متوجه نمیشوند، کتابی که منتشر کرده اند، کتاب شعر نیست. اگر فضای نقد زنده باشد، اتفاقات خوبی رخ میدهد. چند روز پیش دوست شاعری به من گفت که در ۲۰ سال شاعری، تنها سه بار روی آثارش نقد نوشته شده است. این فاجعه است. اگر فضای نقد فراهم باشد، نه تنها سلبریتیها، بلکه خیلی افراد جرأت چاپ کتاب را پیدا نمیکنند. ما امروز نقد نداریم و در چنین شرایطی نه ناشر میترسد و نه آن فرد مطرح. در چنین شرایطی چاپ این گونه کتابها آسیبهایی دارد؛ چرا که فضای رسانه ای و فضای کتابفروشیهارا اشغال میکند. این کتابها معمولاً آثار کم ارزش و در برخی مواقع بی ارزش هستند؛ از این گذشته، ذائقه مردم را هم تغییر میدهند. احسان رضایی، نویسنده: حساسیتی که بخشی از جامعه ادبی ما در برابر حضور بازیگرها و باقی مشاهیر به عرصه ادبیات دارد، به نظرم چندان منطقی نیست. هر کس حق دارد بنویسد و نوشته هایش را در معرض نقد و قضاوت دیگران قرار دهد. ما نمیتوانیم این حق را از کسی بگیریم. اگر قرار بود هیچ تازه واردی به دنیای شعر و داستان وارد نشود، خود نویسندگان و شاعران معروف هم جایی در ادبیات نداشتند. پس به نظرم باید به علائق دیگران احترام گذاشت و قضاوت را به خوانندگان سپرد که داور نهایی ادبیات هستند. اما از طرف دیگر جامعه ادبی حق دارد که از ناشران توقع داشته باشد تا کتابها را با ملاکها و ضوابط مشخصی انتخاب و منتشر کنند و صرفاً به شهرت نویسنده اکتفا نکنند. در همه جای دنیا، ناشرها سختگیری فراوانی در انتشار اثر دارند. ویراستارهای نشر، به عنوان کسانی که درباره چاپ یا رد یک اثر تصمیم میگیرند و در مورد کیفیت فنی یک اثر نظر میدهند، قدرت فراوانی دارند؛ در حالی که در انتشارات ایران، ویراستار معادل نمونه خوان است.

 

............ورزشی

* ترکیب نهایی تیم ملی جودوی نابینایان برای مسابقات آسیایی: ششمین مرحله تمرینات تیم ملی جودوی نابینایان که از چهارم شهریور آغاز شده بود، دهم شهریور به پایان میرسد. 6 جودوکار تمرینات خود را زیر نظر محمدرضا یوسفزاده سرمربی و فرهاد معابی به عنوان مربی تیم ملی پیگیری کردند. سعید کوهکن، رضا غلامی، علی عباسنژاد، وحید نوری، محمدرضا خیر اللهزاده و محمدعلی شنانی ترکیب نهایی اعزامی به مسابقات آسیایی هستند که شامگاه 11 شهریور تهران را به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به مقصد قزاقستان ترک میکنند. این رقابتها تا 20 شهریور ادامه خواهد داشت.

* برگزاری نشست مشترک کمیته ملی پارالمپیک با سرمربیان جودو، فوتبال 5 نفره و دو و میدانی نابینایان: نشست هیأت رئیسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک با حضور محمود خسرویوفا رئیس کمیته پارالمپیک، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، هادی رضایی دبیر کل پارالمپیک، علی اصغر هادیزاده نایب رئیس و مسئول انجمن دو و میدانی، اکبر حسینزاده دبیر فدراسیون و اعضای هیأت رئیسه و اجرایی برگزار شد. این نشست که با حضور سرمربیان تیمهای مدالآور فدراسیون نابینایان در رشته های جودو، فوتبال و دو و میدانی همراه بود، به بحث و تبادل نظر در خصوص شرایط جسمانی و آمادگی تیمهای مذکور، همچنین نحوه برگزاری اردوها پرداخته و مقرر شد طبق مصوبات ستاد بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو عملکرد تیمهای مذکور و نیز تیمهای اعزامی با جدیت پیگیری شود. تابع، مسئول فنی کمیته ملی پارالمپیک نیز در این جلسه حضور داشته و گزارشهای فنی و وضعیت تیمهای اعزامی به رقابتهای پارالمپیک را مورد بررسی قرار داد. فرزاد حیدری رئیس انجمن فوتبال 5 نفره، جواد فلفلی سرمربی فوتبال 5 نفره، علیرضا امینی رئیس انجمن جودو و محمدرضا حاج یوسفزاده سرمربی جودو نیز در این نشست حضور داشتند.

 

 

.........حوادث

* قتل عام خانوادگی در خرمآباد: مرد جنایتکار که در اقدامی هولناک همسر و دو فرزند خردسالش را به طرز فجیعی به قتل رسانده بود، انگیزه خود را از این جنایت اختلاف خانوادگی عنوان کرد. شامگاه چهارشنبه 6 شهریور با تماسهای پی در پی ساکنان محله «ماسور» خرمآباد، تیمی از مأموران کلانتری راهی یکی از خانه های این محله شدند. مأموران پس از حضور در محله «ماسور»، با راهنمایی همسایه ها وارد خانه شده و به محض ورود با اجساد غرق در خون مادر جوان خانواده و «علیرضا» پسر 7 ساله اش رو به رو شدند. این در حالی بود که کمی آن طرفتر جسد کبود و نحیف «ضحا»، دختر 2 ساله خانواده نیز در گوشه اتاق افتاده بود. همسایه ها که از دیدن این صحنه وحشتزده شده بودند، سعی داشتند پدر خانواده را که در غم مرگ همسر و فرزندانش بر سر و صورت میکوبید، آرام کنند. هیچ کس نمیدانست عامل این جنایت کیست و تصور هم نمیکردند که قاتل همان مردی باشد که در یک قدمی آنها گریه و زاری میکند. با حضور بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان در محل، تحقیقات میدانی آغاز و مشخص شد شوهر این زن از مدتی قبل بیکار بوده و زن جوان هزینه های زندگی را تأمین میکرده است. در گام بعدی مرد جوان که حالات و رفتار عجیبی داشت مورد تحقیق قرار گرفت، اما اظهارات ضد و نقیض او درباره خود و خانواده اش ظن پلیس را بر انگیخت و این مرد به عنوان مظنون اصلی این جنایت بازداشت شد. فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: «پدر دو کودک و شوهر زن جوان در ابتدا منکر قتل بود، اما در بازجوییهای تخصصی به قتل خانواده اش به خاطر اختلافات خانوادگی اعتراف کرد. بر اساس اظهارات اولیه متهم، او همسر و پسر 7 ساله اش را با چاقو به قتل رسانده و دختر کوچک خود را خفه کرده است. تحقیقات این پرونده و بازجویی از متهم در پلیس آگاهی استان برای مشخص شدن زوایای پنهان و انگیزه اصلی این جنایت ادامه دارد.»

 

..........اطلاعرسانی

* اطلاعیه ایران سپید: با توجه به موارد مطرح شده از سوی خوانندگان در خصوص پرداخت هزینه های آزمایشهای ژنتیک، ایران سپید بنا دارد تا با متولیان این امر در سازمان بهزیستی گفتگو نماید. از عزیزانی که برای انجام آزمایشهای ژنتیک مجبور به پرداخت هزینه شده یا با مشکلاتی مواجه شده اند، میخواهیم جزئیات مشکلشان را به همراه نام و شماره تلفن به آیدی تلگرام به نشانی https://t.me/journalist69_mj ارسال نمایند یا با شماره تلفن 84711371 تماس بگیرند و مشخصات خود را اعلام کنند تا با آنها تماس گرفته شود. شایان ذکر است که پیگیری ایران سپید به منزله عودت پول پرداخت شده یا رسیدگی اختصاصی به مشکل شخصی نیست. پیشاپیش از همکاری شما خوانندگان عزیز سپاسگزاریم.

* گلواژه: اگر حوادث سه گانه فقر، بیماری و مرگ وجود نداشت، انسان در برابر هیچ چیز سر فرود نمیآورد. امام حسین (ع)

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
ترمه 1398/6/10 - 21:46
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام لطفاً بفرمایید که کاغذهای روزنامه کی کیفیت مطلوب شون رو به دست میارن مطالعه روزنامه برای ما خیلی لازم و ضروری هست مخصوصاً که حالا اکثر منابع صوتی هستند
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *