شناسه خبر: 18455 منتشر شده در مورخ: 1398/6/9 ساعت: 11:00 گروه: اجتماعی  
بدعهدی شرکت پارس‌خودرو گریبان‌گیر معلولان و جانبازان شد

بدعهدی شرکت پارس‌خودرو گریبان‌گیر معلولان و جانبازان شد

گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شرکت پارس خودرو پس از وعده‌های بسیار در ثبت نام خودرو برای معلولان و جانبازان، حال از تحویل این اقلام خودداری می‌کند.

به گزارش ایران سپید شرکت پارس خودرو از ۵ سال گذشته طرح فروش خودرو به معلولان را کلید زده  و در سال ۹۵  ثبت نام  این طرح را آغاز کرد. قرار بود در سایه این طرح ۲ هزار خودروی مناسب سازی شده به معلولان و جانبازان واگذار شود.

خودروهای ثبت نام شده مخصوص معلولان دارای معافیت  ۳۰ درصدی  از پرداخت مالیات بود. این تعداد خودرو  باید با تسهیلات، در اختیار معلولان قرار می گرفت، اما با تشدید تحریم‌ها، امکان ادامه طرح برای شرکت مقدور نبود.

پس از گذشت مدتی، شرکت پارس خودرو به مشتریان خود اعلام کرد که می توانند جایگزین خودروهای خود را از شرکت سایپا دریافت کنند؛ اما پس از اینکه افراد به این شرکت مراجعه کردند، با برخورد شرکت سایپا مواجه شدند که مدعی شد این طرح برای آنها قابل اجرا نیست.

 چندی پیش وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور از ورود ۵۰۰ دستگاه خودروی مناسب سازی شده برای معلولان بهزیستی خبر داد. این در حالی است که همچنان  با گذشت یک سال  از وعده تحویل خودروها  هیچگونه اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

طبق گفته قبادی دانا این مجوز برای خودرو‌های مناسب سازی شده‌ای است که داخل کشور تولید نمی‌شوند و برای مددجویان سازمان بهزیستی کشور در نظر گرفته شده است

یکی از متقاضیان شرکت پارس خودرو  گفت: سال ۹۵   ابلاغیه ای مبنی بر مهیا شدن امکان ثبت نام در پارس خودرو را دریافت کردم. از مهر سال گذشته در شرکت پارس خودرو اقدام به ثبت نام خودرو مخصوص معلولان کردم که گفته می شد این خودروها ۳۰  درصد  از پرداخت مالیات معاف هستند. 

او ادامه داد: ۳۳ میلیون تومان بابت خودرویی پرداخت کردم که وعده تحویل ۲ ماهه آن را داده بودند. پس از گذشت این زمان، خودرویی تحویل نگرفتم و این شرکت اعلام کرد که خودرو گران شده و تحریم ها دیگر اجازه تولید این محصول را نمی دهد و باید صبر کنید.

این متقاضی گفت: در این زمان شرکت سایپا اعلام کرد به دلیل اینکه خط تولید محصولات پارس خودرو خوابیده است می توانیم خط تولید یکی از محصولات این شرکت را برداریم اما زمانی که به نمایندگی این شرکت مراجعه کردیم گفتند این طرح برای ما قابل اجرا نیست.

به گفته او، پس از تماس‌های مختلف با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، متوجه شدیم که شرکت پاس خودرو ۳۰ میلیون تومان پرداختی را به سایپا پرداخت نمی‌کند.

فرد متقاضی در ادامه می گوید، سیستم ثبت نام طوری طراحی شده است که بحث انصراف در آن مطرح نیست و به راحتی می گویند می توانید بروید شکایت کنید.

وعده تحویل خودرو گریبان معلولان و جانبازان را گرفت/پازل تحویل خوددرو چه زمانی تکمیل می شود؟

یکی دیگر از متقاضیان شرکت پارس خودرو گفت: سال گذشته با انتشار آگهی فروش خودروی معلولان توسط شرکت پارس خودرو در این طرح ثبت نام کردم. هم اکنون پس از گذشت یک سال خبری از تحویل خودرو نیست و می گویند که این شرکت خودرویی ندارد که تحویل دهد و باید از شرکت ساپیا خودرو تحویل بگیریم.

به گفته این فرد، شرکت سایپا نیز از تحویل خودرو خودداری می کند و ما همچنان سرگردان هستیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *