شناسه خبر: 18350 منتشر شده در مورخ: 1398/5/31 ساعت: 07:23 گروه: دانش و فن آوری  
ورود به بازار کار به کمک شبکه اجتماعی Linkedin

ورود به بازار کار به کمک شبکه اجتماعی Linkedin

اشتغال یکی از دغدغه های همیشگی معلولین و به طریق اولی نابینایان در هر نقطه ای از دنیا به حساب میآید.

به گزارش ایران سپید کسب توانمندیهای حرفه ای خود ماجرای طول و درازی دارد اما هستند بسیاری از نابینایانی که این مسیر پر درد سر را هم طی میکنند اما باز هیچ کارفرمایی حاضر نمیشود موقعیت شغلی متناسب با توانمندیهای متقاضیان نابینا را در اختیارشان قرار دهد. نداشتن شناخت واقعی از خصوصیات و توانمندیهای افراد نابینا یکی از دلایلی است که موجب میشود کارفرماها برای به کارگیری نابینایان تمایلی از خود نشان ندهند. داشتن یک رزومه قابل توجه اما به متقاضیان نابینا کمک میکند تا حدودی بتوانند بر این ذهنیت غلط کارفرماها فائق آیند و نقاط تاریک ذهنشان را روشن کنند. این روزها کاریابی هم مثل هر حوزه دیگری به شدت وابسته به اینترنت و متعلقاتش شده است. با امکاناتی که حدوداً از یک دهه پیش در این زمینه در اختیار کاربران قرار گرفته، شانس اینکه نابینایان هم بتوانند با طراحی رزومه ها و برقراری ارتباطات مؤثر، نظر صاحبان کسب و کارها را به خود جلب کنند، به مراتب افزایش یافته است.

شبکه اجتماعی «Linkedin»، یکی از همین دست ابزارهایی است که افراد در حال حاضر از آن برای یافتن موقعیتهای شغلی یا تثبیت یا ارتقا آن بهره میگیرند. لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که اساسا برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن ها طراحی شده است. با این حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمیشود و کاربران این شبکه اجتماعی میتوانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاریشان فعالیت میکنند، آشنا شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

همچنین میتوان از این سیستم برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد نیز استفاده کرد. این موضوع چندان مسئله عجیبی نیست؛ کافی است سری به صفحات اشخاص یا شرکتهای مختلف بزنید تا از این مسئله با خبر شوید. علاوه بر این، کاربران محدود به داشتن یک حساب کاربری نیستند و میتوانند با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از لینکدین داشته باشند. به طور مثال اگر در دو حوزه تخصص دارید و میخواهید در هر دو حوزه شانس خود را در بازار کار امتحان کنید، میتوانید از دو پروفایل یا نمایه مجزا استفاده کنید. خوشبختانه منابع فارسی و انگلیسی فراوانی در باره چگونگی استفاده صحیح از لینکدین تولید شده و با یک جستجوی ساده در اختیارتان خواهد بود. همچنین این شبکه اجتماعی در زمینه طراحی، چه در اپلیکیشن اندروید و چه وبسایت، به شکل کاملاً دسترسی پذیر طراحی شده و کاربران نابینایی که میخواهند به کمک صفحه خوانهایشان از این پلتفرم استفاده کنند، با هیچ مشکلی در این زمینه رو به رو نخواهند شد. برای ثبت نام در این شبکه اجتماعی کافی است به نشانی Linkedin.com مراجعه و مراحل پیشبینی شده را دنبال کنید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *