شناسه خبر: 1834 منتشر شده در مورخ: 1392/10/17 ساعت: 13:21 گروه: دانش و فن آوری  
هنرنمایی معلولان در جام جهانی فوتبال با سیستم کمک حرکتی ذهنی

هنرنمایی معلولان در جام جهانی فوتبال با سیستم کمک حرکتی ذهنی

یک تیم بین‌المللی از محققان در حال ساخت نوعی اسکلت خارجی هستند که از طریق ذهن قابل کنترل بوده و امکان حرکت را برای افراد معلول فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پروژه «دوباره راه برو» (Walk Again) یک همکاری غیرانتفاعی و بین‌المللی با مشارکت محققان دانشگاه دوک، دانشگاه فنی مونیخ، موسسه فناوری لوزان، دانشگاه کالیفرنیا-دیویس، دانشگاه کنتاکی و موسسه علوم اعصاب برزیل است.

این پروژه با انجام تحقیقات در آزمایشگاه Nicolelis و با کاشت حسگرهای انعطاف‌پذیر به ضخامت باریکتر از موی انسان موسوم به میکروسیم (microwire) در مغز موش و میمون آغاز شد.

این شاخک‌های الکتریکی انعطاف‌پذیر قادر به تشخیص جزئی‌ترین سیگنال‌های الکتریکی یا پتانسیل‌های حرکتی هستند که توسط هزاران سلول عصبی در قشر جداری مغز – مناطق درگیر در حرکات اختیاری – تولید می‌شوند.

فناوری در دست توسعه محققان، یک اسکلت خارجی است که توسط فرد معلول پوشیده می‌شود؛ با کمک یک هدست غیر تهاجمی روی سر، امواج مغزی از طریق جمجمه بیمار دریافت و به صورت بی‌سیم پیامی را برای حرکت دادن پای رباتیک ارسال می‌کند.

در ادامه تحقیقات، شماری از داوطلبان معلول با پوشیدن اسکلت خارجی و با کمک سیستم واقعیت مجازی، نحوه کارآیی این فناوری را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

محققان امیدوارند که یک نوجوان معلول بتواند از فناوری اسکلت خارجی با قابلیت کنترل ذهنی برای ضربه زدن به توپ در جام جهانی فوتبال 2014 استفاده کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *