شناسه خبر: 18338 منتشر شده در مورخ: 1398/5/30 ساعت: 10:49 گروه: اجتماعی  
یک هزار و ۶۲۹ معلول روستایی در البرز شناسایی شدند

یک هزار و ۶۲۹ معلول روستایی در البرز شناسایی شدند

در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در استان البرز یک هزار و ۶۲۹ معلول در مناطق محروم و روستایی این استان شناسایی و زیر پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (سی بی آر) قرار گرفتند.

به گزارش ایران سپید در قالب طرح توانبخشی مبتنی برجامعه در روستاها افرادی به عنوان تسهیل گر انتخاب شده و کارهای اداری معلولان را انجام می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز روز دوشنبه دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: ارگان های دولتی مسئولیت اجتماعی در قبال افراد معلول دارند و بهزیستی تنها تسهیل‌گر است و توانبخشی مبتنی بر جامعه مهم‌ترین راه نهاد حمایتی بهزیستی است.

اسدالله حیدری افزود: در طرح توانبخشی مبتنی برجامعه تلاش شده تا از طریق آموزش و اشتغال به شیوه استاد و شاگردی،  ایجاد گروه های خودیار معلولان گام های موثری برای ارائه خدمات بهتر به معلولان برداشته شده است.

وی ادامه داد: اکنون طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در ۲۳۲ روستادر البرز به اجرا درآمده و بیش از یک هزار معلول روستایی مورد شناسایی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ، پرداخت کمک هزینه حق پرستاری به ۸۶۷معلول دچار ضایعه نخاع گردن ، سینه و کمر بصورت ماهیانه را از دیگر اقدامات انجام شده برای جامعه هدف این نهاد حمایتی عنوان کرد.

دراستان البرز ۲۷۷ روستا وجود دارد.

بهزیستی استان البرز  ۴۰هزار مددجو و ۲۸ هزار معلول تحت پوشش دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *