شناسه خبر: 18236 منتشر شده در مورخ: 1398/5/19 ساعت: 12:25 گروه: اقتصادی  
مالیات کارمندان به تنهایی ۶۰۰۰ میلیارد است ولی مالیات سرجمع همه صنوف ۹۰۰۰ میلیارد می‌شود

مالیات کارمندان به تنهایی ۶۰۰۰ میلیارد است ولی مالیات سرجمع همه صنوف ۹۰۰۰ میلیارد می‌شود

تسنیم نوشت: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸، اکنون کارمندان دولت بیش از ۶ هزار میلیارد تومان مالیات می پردازند اما مالیات پرداختی مشاغل همه اصناف کشور حدود ۹ هزار میلیارد تومان است یعنی اصناف ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت می کنند.

به گزارش ایران سپید داریوش ابوحمزه کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با توجه به تحریم ها و شرایط خاص کشورمان، حتما باید درآمدهای مالیاتی مان افزایش یابد زیرا اگر این اتفاق نیفتد ممکن است در تدوین بودجه دچار مشکل شویم بنابراین نقش و عملکرد درست سازمان امور مالیاتی بسیار حیاتی است.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸، اکنون کارمندان دولت بیش از ۶ هزار میلیارد تومان مالیات می پردازند اما مالیات پرداختی مشاغل همه اصناف کشور حدود ۹ هزار میلیارد تومان است یعنی اصناف ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت می کنند که این رقم بسیار کمتر از مالیات پرداختی بسیاری از کارمندان دولت است.

ابوحمزه گفت: یکی از موانع وصول نشدن کامل درآمدهای مالیاتی این است که نظام مالیاتی در کشورمان اکنون ممیز محور است عکس کشورهای دیگر که این موضوع نظام مند است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *