شناسه خبر: 1821 منتشر شده در مورخ: 1392/10/17 ساعت: 09:53 گروه: اجتماعی  
کارت های هوشمند معلولین آماده تحویل

کارت های هوشمند معلولین آماده تحویل

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: 26هزار کارت هوشمند ویژه معلولین تهیه و آماده چاپ و توزیع بین معلولین بهزیستی است.

ˈ کیوان دواتگرانˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این کارت ها به صورت هوشمند و به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده اند که در فاز اول فقط برای افرادی که در نوبت تحت حمایت قرار گرفتن سازمان بهزیستی هستند، صادر می شود.

دواتگران گفت: سال آینده نیز برای تمامی معلولین تحت حمایت سازمان بهزیستی که شامل یک میلیون و 800 هزار مددجو می شوند نیز کارت هوشمند از طریق مدیران بهزیستی هر استان صادر می شود.

وی با بیان این که سیستم نرم افزاری کارت های هوشمند معلولین تهیه و تکمیل شده است اظهارداشت: چاپ و توزیع این کارت های هوشمند با فراهم شدن امکانات سخت افزاری آن، طی10 روز انجام می شود.

دواتگران با بیان این که 52 هزار متقاضی در نوبت برای تحت پوشش قرار گرفتن سازمان بهزیستی هستند، گفت: تا پایان سال جاری نیز 26 هزار کارت هوشمند معلولین نیز چاپ و به متقاضیان تحویل می شود.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور، هدف اصلی صدور کارت های هوشمند معلولین را انسجام بخشی و توسعه بهره وری خدمات به معلولان عنوان کرد.

دواتگران گفت: مهمترین مزایای کارت های جدید معلولین شامل استفاده بین المللی، دو زبانه بودن کارت ها است ضمن این که با در اختیار داشتن این کارت ها معلولان می توانند به راحتی از دستگاه های مختلف خدمات دریافت کنند.

وی، کسب نتایج حاصل از کمیسیون پزشکی و تشخیص و تعیین نوع معلولیت بر اساس معیارهای جهانی، استفاده از ظرفیت های فناوری های اطلاعات در دستگاه ها به منظور ارائه خدمات راحت تر به معلولان، انطباق کارت های جدید معلولان با مفاهیم بین المللی را از جمله ویژگی های این کارت های هوشمند برشمرد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور در ادامه اعتبار هزینه شده برای صدور کارت های هوشمند را 20 میلیارد ریال عنوان کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
شاهرخ فروردین 1392/10/17 - 16:07
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment با درود خدمت همکاران روزنامه ایران سپید با توجه به اینکه این روزنامه زبان و تریبون افراد کم بینا و نابینا میباشد خواهشمند است در خصوص رعایت قوانین حقوق جامع معلولین و همچنین در خصوص معافیت مالیاتی افراد نابینا (مانند اکثر کشور های دنیا ) مطالبی درج و پیگیری فرمائید. ضمنا اینجانب آمادگی کامل خود را برای هرگونه همکاری با این روزنامه اعلام مینمایم. با سپاس -
طاهرنخفی 1397/10/28 - 09:55
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام کارت معلولیت ما چاپ شده هتوز به ما نگفتند بررسی نماید باتشگر
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *