شناسه خبر: 18207 منتشر شده در مورخ: 1398/5/16 ساعت: 10:25 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 16 مرداد 1398

روزنامه چهارشنبه 16 مرداد 1398

آموزش و پرورش استثنایی، یک سازمان تخصصی - حد اقل ۳۰ و حد اکثر ۷۵ سال ملاک ورود داوطلبان به مجلس - رایجترین راه پیدا کردن شغل در ایران چیست؟ - کاهش زوال عقل در سالمندی - تاریخچه و کاربری فنآوری کریسپر - احتمال نابودی کامل توپهای گلبال نابینایان در گمرک - نابینای چابهاری از پل عابر پیاده بدون حفاظ سقوط کرد

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 16 مرداد 1398

5 ذی الحجه 1440

7 آگوست 2019

سال بیست و سوم شماره 6203

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

آموزش و پرورش استثنایی، یک سازمان تخصصی 2

حد اقل ۳۰ و حد اکثر ۷۵ سال ملاک ورود داوطلبان به مجلس 4

رایجترین راه پیدا کردن شغل در ایران چیست؟ 6

کاهش زوال عقل در سالمندی 9

تاریخچه و کاربری فنآوری کریسپر 12

احتمال نابودی کامل توپهای گلبال نابینایان در گمرک

نابینای چابهاری از پل عابر پیاده بدون حفاظ سقوط کرد 18

 

 

..............ویژه

* آموزش و پرورش استثنایی، یک سازمان تخصصی: دکتر قدمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یکی از شاخصهای ارزیابی کیفی نظامهای آموزشی دنیا، میزان توجه به تفاوتهای فردی است. به این مفهوم که آیا نظام آموزشی برای دانشآموزانی که مقداری از میانگین فاصله میگیرند برنامه خاصی دارد یا خیر؟ به ویژه در کشور ما که موضوع عدالت آموزشی بسیار مورد توجه است.

دکتر قدمی با اشاره به تخصصی بودن سازمان گفت: در بخش گزینش و جذب نیرو اساس کار بر شایسته سالاری و تخصصگرایی بنا شده است. قدمی کاهش چشمگیر مشکلات موجود در آموزش و پرورش استثنایی طی سالهای اخیر را نتیجه حرکت در راستای سند و برنامه محوری دانستند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از چرخشهای تحولی سازمان را حرکت از آموزش جداسازی به روش آموزش تلفیقی (فراگیر) دانست. وی با اشاره به برنامه ارائه خدمات حمایتی افزود: تا کنون بیش از ۱۷۰۰۰ پرونده در طرح ارائه خدمات حمایتی بررسی شده است. وی همچنین از ارسال بیش از ۱۹۵۰۰ جلد کتاب درسی به استانها خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی (۹۹-۹۸) تعداد ۲۳۲۴ دانشآموز با نیازهای ویژه جهت بهره مندی از کتب درسی ثبت نام کردند. در حال حاضر تعداد ۱۹۵۴۹ جلد کتاب چاپ و به استانها ارسال شده است. مناسبسازی، تصحیح و چاپ ۸۶ درصد کتب بریل انجام شده است که در مرحله اول، ۷۶ درصد آن بین استانها توزیع شده است. وی در مورد توزیع سرانه تجهیزات تحصیلی دانشآموزان مدارس استثنایی کشور گفت: در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۹ میلیارد و ششصد و نود میلیون ریال کمک سرانه تهیه تجهیزات تحصیلی به مدارس متوسطه، فنی و حرفه ای و کار و دانش اختصاص داده شده است.

.............سیاسی

* حد اقل ۳۰ و حد اکثر ۷۵ سال، ملاک ورود داوطلبان به مجلس: سید اسماعیل موسوی، مدیر کل انتخابات وزارت کشور اظهار داشت: طبق برنامه زمانبندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات از تاریخ دهم آذر لغایت شانزدهم به مدت هفت روز به عمل خواهد آمد و با توجه به ماده ۲۸ قانون انتخابات که اشاره به شرایط انتخاب شوندگان دارد، داوطلبان باید هنگام ثبت نام در محدوده سنی ۳۰ سال تمام تا ۷۵ سال تمام باشند.

* ظریف: مستقل بودن سخت، اما شیرین است: وزیر امور خارجه با بیان اینکه علاقه داریم ضمن وابسته نبودن، روابط خوبی «با جهان» داشته باشیم، گفت: با اتکا به مردم توانسته ایم در روابط خارجی تجربه کنیم؛ مستقل بودن هم سخت و هم شیرین است.

* غیبت 10 ماهه ظریف در صدا و سیما: قطع پخش مستقیم اولین نشست خبری وزیر خارجه بعد از تحریم شدن از سوی آمریکا، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی داشت. روز گذشته شبکه خبر دقایقی از این نشست خبری مهم را پخش مستقیم کرد، اما در آستانه بخش خبری ساعت 13 پخش آن را قطع کرد. احسان قاضیزاده هاشمی، نماینده مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما در این خصوص گفت: «پخش مستقیم برنامه های وزرا روال معمول در صدا و سیما نیست؛ ولی بهتر است صدا و سیما از وزیر خارجه در یک برنامه گفتوگو محور دعوت کند و در شرایط فعلی به کمک دستگاه دیپلماسی بیاید.»

* رونمایی از نسل جدید بمبهای ایران: در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی، بمبهای پیشرفته هوشمند هدایت شونده یاسین، بالابان و بمبهای هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه زن خانواده "قائم" ساخته متخصصان سازمانهای صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران در وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع رونمایی شد.

.............گزارش روز

* رایجترین راه پیدا کردن شغل در ایران چیست؟ ایسنا نوشت: مطالعه بازار کار ایران در دهه های اخیر نشان میدهد از بین رفتن تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار کار و هجوم یکباره صدها هزار نیروی بیکار، نحوه یافتن شغل را نیز دستخوش تغییر کرده است. به نحوی که جویندگان کار، به ویژه تحصیلکردگان برای یافتن شغل ناچارند به روشهای دیگری متوسل شوند و از ابزارهای جدیدی برای داشتن شغل استفاده کنند که از جمله این شیوه ها میتوان به مطالعه و پیگیری آگهیهای استخدام روزنامه ها، مراجعه به مراکز کاریابی و شرکت در آزمونهای استخدامی اشاره کرد. هرچند که در سالهای اخیر پرس و جو از دوست و آشنا و آشنابازی نیز به روشی مؤثر برای پیدا کردن شغل در میان بیکاران تبدیل شده است. - اطلاعات نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال ۱۳۹۷ حاکی از آن است که ۳۳.۹ درصد از اقدامات انجام شده برای جستجوی کار از سوی بیکاران از طریق پرس و جو از دوستان و آشنایان، ۲۱ درصد ثبت نام یا پیگیری از مراکز خدمات اشتغال و دفاتر کاریابی غیر دولتی، ۱۶.۷ درصد درج آگهی در روزنامه یا مطالعه آگهیهای استخدامی و ۱۶.۱ درصد تماس با صاحب کار و کارفرما بوده است. - با توجه به تعداد ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۹۶ نفری بیکاران در سال گذشته، به طور متوسط هر بیکار از سه راه دنبال کار میگردد. نکته قابل توجه اینکه در سال ۱۳۹۶ نیز چهار روش به عنوان عمده ترین اقدامات صورت گرفته برای یافتن شغل از سوی بیکاران اعلام شده بود که از بین اقدامات صورت گرفته توسط بیکاران، به ترتیب سهم تماس با کارفرما ۱.۱ درصد، جستجوی منابع مالی و امکانات برای شروع فعالیت خود اشتغالی ۰.۸ درصد، پرس و جو از دوستان و آشنایان ۰.۸ درصد، سایر روشها ۰.۷ درصد و تقاضای جواز کسب یا پروانه کار ۰.۲ درصد افزایش داشته و در مقابل، پرس و جو از دوستان و آشنایان ۰.۴ درصد، ثبت نام یا پیگیری در دفاتر کاریابی غیر دولتی ۰.۶ درصد و درج آگهی در روزنامه یا پیگیری آگهیهای استخدامی ۱.۹ درصد کاهش داشته است. - بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، پرس و جو از دوستان و آشنایان عمده ترین روش جستجوی کار در سال گذشته بوده؛ به نحوی که در سال ۹۷ ۲ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۱۰۴ نفر از طریق پرس و جو از دوستان و آشنایان به دنبال شغل بوده اند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۴ هزار و ۲۲۷ نفر را مردان و ۹۰۰ هزار و ۸۷۷ نفر را زنان تشکیل داده اند. پس از پرس و جو از دوستان و آشنایان، بیشترین تمایل افراد برای کار از طریق ثبت نام در مراکز کاریابی غیر دولتی و پیگیری آگهیهای استخدام در روزنامه ها بوده است. بر اساس این گزارش، نتایج طرح آمارگیری مرکز آمار ایران از وضعیت نیروی کار نشان میدهد که در بهار امسال، ۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۸۰۶ نفر از جمعیت بیکار کشور را مردان و ۹۳۲ هزار و ۸۸۱ نفر را زنان تشکیل داده اند.

............بهداشت و سلامت

* کاهش زوال عقل در سالمندی: افرادی که در دهه 50 و 60 عمرشان به لحاظ اجتماعی فعالیت دارند، با ریسک کمتر ابتلا به زوال عقل در سنین بالاتر مواجه هستند؛ زیرا مشارکت اجتماعی همراه با تمرین مهارتهای شناختی نظیر حافظه و زبان است که به بازگشت شناختی کمک میکند.

* خراش فستفود بر سلامت جسم و روح: امروزه استفاده از فستفود جایگاه ویژه ای بین مردم پیدا کرده است.. این مواد غذایی دارای کالری بالا و ارزش غذایی پایین بوده و اغلب مضر نیز هستند و ممکن است تحت عنوان مواد غذایی اصطلاحاً «جانک» به معنای بنجل و کم ارزش نامیده شوند؛ زیرا حاوی سطح بالایی از شکر تصفیه شده، آرد سفید، چربی ترانس و چربی اشباع نشده، نمک و مقدار زیادی افزودنیهای مواد غذایی مانند مونوسدیم گلوتامات و تارترازین و همزمان، فاقد پروتئینها، ویتامینها، مواد معدنی ضروری، فیبر و دیگر ویژگیهای سالم هستند. مصرف فستفودها در طولانی مدت باعث اضافه وزن، ابتلا به بیماریهای قلبی-عروقی، ابتلا به فشار خون، ابتلا به برخی سرطانها مثل سرطان پروستات، پانکراس، سینه، ریه، روده، ابتلا به دیابت، چاقی مفرط، اختلالات کیسه صفرا و همچنین افسردگی و بیماریهای روحی-روانی شدید میشوند یا اینکه در تشدید اثرات آنها اثر مثبتی دارند. یک محقق مهندسی علوم غذایی میگوید: «تغییراتی که در شیوه زندگی مردم ایجاد شده است، منجر به کاهش فرصت کافی جهت تهیه غذا شده است. این موضوع، صنعت تولید مواد غذایی از جمله غذاهای آماده، رستورانها و فستفودها را ایجاد کرده و گسترش داده است. همین مسئله باعث شده است امروزه خوردن غذاهای سرخ شده، یخزده، کنسروها و نوشابه ها و دیگر غذاهای متنوع به کاهش مقاومت بدن، ابتلا به بیماریها از جمله سوء هاضمه، گشاد شدن معده و بزرگ شدن شکم، سوزش قلب، چاقی، تصلب شرایین، نقرس، سنگ کلیه، نازایی و غیره منجر شود». منصوره سلیمانیفرد در این باره می افزاید: هنگام استفاده از غذاهای سرشار از کربوهیدرات شامل قند و شکر، باکتریهای ساکن در دهان اسید تولید میکنند. این اسیدها میتوانند مینای دندان را تخریب کنند که عامل مؤثری در پوسیدگی دندان به شمار میرود. همچنین سطح بالای قند در فستفودها در ایجاد آکنه نقش مؤثری ایفا میکند. توصیه میشود به جای استفاده از غذاهای چربِ سرشار از قند و ادویه، از فستفودهای سالم و غذاهای سنتی استفاده کنیم. همچنین مخلوط میوه ها و سبزیها، تخمه ها و تنقلات، میوه های خشک شده (توت، آلو، پسته، انجیر، خرما و غیره) که عوارض بسیار کمی دارند، جایگزینهای بسیار مفیدی هستند؛ زیرا چربیهایی که در این دانه های خوراکی وجود دارد، برخلاف چربیهایی که در فستفودها استفاده میشوند، چربیهای سودمندی بوده که نه تنها باعث بیماری نمیشوند، بلکه کلسترول بد خون یا LDL را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول خوب یا همان HDL میشوند».

.............دانش و فنآوری

* تاریخچه و کاربری فنآوری کریسپر: موفقیت دانشمندان در روش ویرایش ژنی کریسپر کَس میتواند به آنها امکان ویرایش ژنی در هر جفت بازوهای DNA را بدهد. این موفقیت به قدری مهم است که برخی دانشمندان آن را برترین پیشرفت علمی قرن حاضر میدانند. کریسپر برای مهندسان زیستی همچون یک ابزار برش و چسباندن است. کریسپر به توالیهای غیر معمول DNA گفته میشود که به ارگانیسمها برای شناسایی عوامل مهاجم خصوصاً ویروسها کمک میکند. دانشمندان با استفاده از این تکنیک، میتوانند ژنهای مشخصی را از یک ژنوم بردارند و آن را با یک ژن دلخواه جایگزین کنند. درست مانند غلطگیری یک جمله تایپ شده توسط کامپیوتر. اما سیستم کریسپر از چه زمانی به دنیای علم پا گذاشت؟ یک گروه تحقیقاتی در ژاپن در سال ۱۹۸۷ سیستمی را معرفی کرد که باکتریها را از حمله باکتری خوارها محافظت میکند. Francisco Mojica و همکارانش نیز در سال ۱۹۹۳ تکرارهای مشابهی را در چندین گونه میکروبی دیگر یافتند. در ادامه دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا نیز موفق به طراحی سیستمی شدند که در آن، آنزیم Cas 9 را وارد گردش خون بندپایان میکنند و با استفاده از گیرنده های اختصاصی تخمدان، آنزیم مورد نظر را به تخمهای در حال رشد میرسانند. نتایج این تحقیق میتواند موجب تسهیل فرایند دستکاری ژنتیکی در بندپایان و برخی پستانداران شود و در کنترل بیماریهایی همچون مالاریا و تب زرد، کنترل آفتهای گیاهی و در آینده احتمال ژن درمانی در حیوانات کاربرد داشته باشد. کاربرد دیگر این فنآوری در حیوانات شامل: بهبود کیفیت محصولات دام مانند گاو، طیور و خوکها و مهندسی تولید محصولات پزشکی یا تولید بافت است. این نوع مهندسی میتواند موجب افزایش عملکرد ایده آل، افزایش تحمل خشکی و افزایش رشد در شرایط محدودیت مواد غذایی و تولید محصولات با خواص تغذیه ای بهبود یافته استفاده شود. استفاده از تکنولوژی کریسپر در ذرت و سویا نیز برای مبارزه با بیماریهای گیاهی استفاده میشود. واکسیناسیون و سیستم ایمنی طبیعی کریسپر در مواد لبنی مورد دیگر استفاده این فنآوری است. همچنین فنآوری کریسپر تأثیر گسترده ای بر تمامی صنایع مربوط به باکتریها، قارچها و مخمرها خواهند داشت. نخستین آزمایش ویرایش ژن با روش CRISPR-Cas9 روی یک انسان نیز در سال ۲۰۱۶ برای درمان سرطان ریه انجام شد. در این آزمایش یک گروه چینی سلولهای ایمنی فرد مبتلا به سرطان ریه را خارج و ژن عامل ایجاد پروتئین PD-1 را غیر فعال کردند. پروتئین PD-1 عملکرد سلولهای ایمنی را کند میکند و به سلولهای سرطانی اجازه انتشار میدهد. پس از ویرایش سلولها آنها را کشت و دوباره به بیمار تزریق کردند. بعد از اقدام پر هیاهوی پزشک چینی گویا شهامت انجام آزمایشهای دیگر بیشتر شده است. به تازگی جمعی از محققان از روش دستکاری ژنتیکی کریسپر برای درمان یک بیمار در آمریکا استفاده کرده اند تا میزان کارآیی و ایمنی روش مذکور مشخص شود. چند شرکت دارویی مانند ورتکس و CRISPR Therapeutics با همکاری یکدیگر در حال اعمال این روش بر روی فردی هستند که به یک بیماری نادر خونی مبتلاست. پیش از این در سال ۲۰۱۸ هم تلاشهایی در این زمینه در آمریکا انجام شده بود. اما سازمان دارو و غذای آمریکا به علت ابهام، ادامه استفاده از روش درمانی کریسپر را متوقف کرده بود. روش دستکاری ژنتیکی کریسپر که به CTX۰۰۱ شهرت دارد، برای مداوای برخی انواع تالاسمی و کمخونیها نیز قابل استفاده است. این بیماریها معمولاً به علت جهش ژنتیکی رخ میدهند و استفاده از روش دستکاری ژنتیک کریسپر  به دستکاری سلولهای بنیادی و جلوگیری از افزایش هموگلوبین در گلبولهای قرمز خون و نجات بیمار منجر میشود. قرار است این روش در ماههای آینده بر روی بیماران دیگری در کانادا و اروپا نیز آزمایش شود. این افراد نیز به تالاسمی مبتلا هستند و البته برای بررسی نتیجه این کار باید تا پایان سال ۲۰۱۹ انتظار کشید.

...............ورزشی

* احتمال نابودی کامل توپهای گلبال نابینایان در گمرک: رئیس فدراسیون نابینایان و کمبینایان با انتقاد از عدم همکاری گمرک کشور برای ترخیص ۲۰۰ توپ گلبال در آستانه مسابقات کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک توکیو گفت: اگر توپهای گلبال به موقع به دستمان نرسد، مسابقات کسب سهمیه را از دست خواهیم داد. محمدرضا مظلومی افزود: برای برپایی اردوهای تیم ملی و آماده سازی بهتر تیم گلبال برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، بهمن سال گذشته با هماهنگی و مکاتباتی که با گمرک کشور صورت گرفته بود، ۲۰۰ توپ گلبال که از کشور آلمان تهیه کرده بودیم وارد کشور شد تا در اختیار تیم ملی و استانها قرار دهیم؛ اما متأسفانه گمرک غرب کشور در این زمینه همکاری لازم را با فدراسیون نابینایان نداشت و این توپها از آن زمان تا کنون در گمرک باقی مانده و مجوز خروج این توپها از گمرک صادر نمیشود. وی گفت: با وجود اینکه موافقت ورود این توپها را قبل از خرید از گمرک کشور دریافت کرده بودیم، اما آنها از تحویل توپها ممانعت و تأکید کردند باید برای تحویل توپها فدراسیون نابینایان روند اداری و قانونی را طی کند. متأسفانه این مسأله مشکلاتی را برای فدراسیون جهت تحویل توپها بوجود آورده و تا به امروز هیچ جوابی از مسئولین گمرک دریافت نکردیم. مظلومی تأکید کرد: در صورتی که موفق به دریافت به موقع توپهای گلبال از گمرک کشور نشویم، نه تنها این توپها در انبار از بین میروند، بلکه در آستانه مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ممکن است مسابقات را از دست بدهیم. وی در پایان گفت: امیدوارم با کمک وزارت ورزش و جوانان، پیش از اینکه  آخرین فرصت مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ را از دست بدهیم، توپها به موقع از انبار گمرک غرب خارج و در اختیار فدراسیون قرار بگیرند تا مشکلی برای آماده سازی تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیای ژاپن نداشته باشیم.

 

................حوادث

* نابینای چابهاری از پل عابر پیاده بدون حفاظ سقوط کرد: روز یکشنبه ساعت 9:30 صبح آقای "سؤالی نوکری" 47 ساله از پل عابر پیاده مرکز شهر چابهار سقوط کرد. این پل حفاظ نداشت و در دست تعمیر بود. به گزارش ایران سپید: آقای "نوکری"، نابینای چابهاری که هر روز از این پل عبور میکرد، روز یکشنبه متوجه نبود حفاظ بر روی بدنه پل نشد و از آن سقوط کرد. نوکری بر اثر این سانحه آسیب جدی دیده و لگن و دنده هایش شکسته است. او اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان چابهار تحت مراقبتهای ویژه قرار دارد. این پل از روز یکشنبه در دست تعمیر بوده، اما علائم هشدار دهنده توسط پیمانکار شهرداری برای هشدار نابینایان بر روی آن نصب نشده بود. آقای نوکری نابینای مطلق است و از عصای سفید استفاده میکند و روز حادثه نیز عصا در دست داشت.

- از ۰ تا ۱۰۰ هزینه درمان بر عهده شهرداری: حقانی، شهردار چابهار در مورد این حادثه گفت:  شهرداری از 8 سال پیش با پیمانکار این پروژه قرار داد دارد. این پیمانکار در حوزه تبلیغات شهری فعالیت میکند و مقرر بود در راستای به سازی فضای شهری، پل عابر پیاده مرکز شهر را تعمیر کند. متأسفانه در انجام این پروژه پیمانکار اهمال کرده و علائم هشدار دهنده را برای آگاهی شهروندان نابینا نصب نکرد. وی افزود: شهرداری کوتاهی خود را در این زمینه میپذیرد و من از این شهروند نابینا عذر خواهی میکنم و تمامی هزینه های درمانی این ایشان از محل قرارداد با پیمانکار پرداخت خواهد شد.

* جعبه جواهرات حاوی گراس بود: پیک موتوری که هنگام انتقال یک جعبه جواهر، به محتویات آن مشکوک شده بود، بسته را که حاوی مواد مخدر بود تحویل پلیس داد. رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که راننده پیک موتوری  با شرکت پشتیبانی خود تماس گرفت و گفت: از مشتری که درخواست پیک کرده بود، یک جعبه جواهرات گرفتم تا آن را به آدرسی که داده بود ببرم، اما جعبه کوچک به نظرم مشکوک است. به دنبال این تماس، پشتیبانی شرکت نیز موضوع را به پلیس خبر داد. مأموران نیز از وی خواستند که با موتورسوار تماس گرفته و به او بگوید تا بسته مشکوک را به کلانتری سنایی انتقال دهد؛ موتورسوار دقایقی بعد در کلانتری حاضر شد و بسته را به پلیس تحویل داد. مأموران پس از باز کردن این جعبه متوجه مقداری مواد مخدر گراس دند. رئیس کلانتری سنایی در این باره گفت: کار شناسایی و دستگیری صاحب مواد که به نظر میرسید از خرده فروشان باشد در دستور کار مأموران قرار گرفت و در عملیاتی گسترده به همراه این پیک موتوری به آدرسی که قرار بود بسته را تحویل دهند رفته و تحویل گیرنده این مواد مخدر را شناسایی کردند. بدین ترتیب فرد مورد نظر بازداشت شد. وی در اظهارات خود مدعی شد به دلیل اینکه مأموران وی را دستگیر نکنند، مواد مخدر را به وسیله پیک انتقال داده است. طی عملیات دستگیری این فرد بیش از 100 گرم مواد مخدر گراس نیز کشف شد.

* گلواژه: چشمداشت احترام از هیچ کس نداشته باش تا احترامی که به تو میگذارند، شیرینتر جلوه کند. جواهر لعل نهرو

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *