شناسه خبر: 18029 منتشر شده در مورخ: 1398/5/2 ساعت: 10:53 گروه: اجتماعی  
استانداردهای آموزشی ویژه معلولان حرکتی، ذهنی و نابینایان تدوین شد

استانداردهای آموزشی ویژه معلولان حرکتی، ذهنی و نابینایان تدوین شد

ایزدپور گفت: ارتقای مهارت و بازآموزی شاغلان زیرپوشش بهزیستی بر اساس نیاز بازار کار و تغییرات فناوری‌های مورداستفاده است.

به گزارش ایران سپید  «علیرضا ایزد پور» در نخستین جلسه نشست چندجانبه نهضت مهارت آموزش در آستانه ششم مرداد روز ملی کارآفرینی گفت: ارتقای مهارت و بازآموزی شاغلان زیرپوشش بهزیستی بر اساس نیاز بازار کار و تغییرات فناوری‌های مورد استفاده  آموزش به جامعه هدف به‌منظور ایجاد و تقویت روحیه کار تیمی و تشکیل بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی‌ها متناسب با نیاز بازار کار و شناسایی و گروه‌بندی مخاطبان و افراد زیرپوشش به‌منظور انجام نیازسنجی دوره‌های آموزشی کاربردی متناسب با شرایط مخاطبان نیز انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، با اشاره به آموزش‌های مهارتی مشترک اظهارداشت: اقشار مختلف زیرپوشش سازمان بهزیستی به‌عنوان بخشی از مخاطبان آموزش‌های مهارتی که دارای شرایط و نیازمندی‌های خاص هستند، مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی از اجرای برنامه‌های مشترکی برای ارائه خدمات به گروه هدف بهزیستی استان سمنان با هدف مهارت‌آموزی خبر داد و گفت: توانمندسازی افراد، گروه‌ها و کارگاه‌های زیرپوشش بهزیستی به‌منظور کارآفرینی، احراز شغل مناسب و بازتوانی و برگزاری دوره‌های آموزشی حوزه مشاغل خانگی به‌منظور ایجاد اشتغال برای جامعه هدف در دستور کار قرار دارد.

ایزدپور با بیان اینکه ۲۱۶ مددجوی بهزیستی استان دوره‌های مختلف مهارت را از فنی و حرفه‌ای گذراندند، ابراز داشت: با توجه به اینکه شعار بهزیستی توانمندسازی و مهارت افزایی مددجویان تحت حمایت محسوب می‌شود بنابراین از سال ۹۵ تعامل و همکاری خوبی با فنی و حرفه‌ای برقرارشده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، بااشاره به اینکه در سالجاری ۱۴ مددجوی تحت حمایت بهزیستی برای گذراندن دوره‌های مختلف به فنی و حرفه‌ای معرفی شدند، افزود: این توانمندسازی و مهارت افزایی ایجاد نخواهد شد مگر آنکه فرهنگ آموزش و یادگیری نیز با همراهی اصحاب رسانه عملیاتی شود.

وی با بیان این مطلب که برخی مواقع مددجویان حاضر نیستند در کنار دریافت مقرری کسب درآمد بیشتر داشته باشند، اظهارداشت: این افراد بر این باورند که مقرری آن‌ها با کارآفرینی قطع خواهد شد بنابراین از آموزش سرباز می‌زنند و می‌بایست این فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه نهادینه شود.

ایزد پور بابیان اینکه فردی که آموزش می‌بیند راحت‌تر می‌توان به درآمد و اشتغال دست پیدا کند تصریح کرد: در استان سمنان ۱۲ هزار معلول شناسایی شده‌اند و عده زیادی نیز زنان سرپرست خانواده هستند که با توجه به سیاست توانمندسازی سالانه ۱۰ درصد مددجویان این مهم می‌طلبد تا رسانه‌ها و سایر دستگاه‌ها نیز برای توانمند شدن مددجویان گامی به جلو بردارند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، افزود: چرا جامعه امروز به دنبال مهندسی و پزشکی در حال خیز است و از سویی جمعیتی پشت‌کنکوری وجود دارد که هنوز تصمیمی برای زندگی خود نگرفتند، چرا این افراد دنبال مهارت نیستند توانمند شدن برای قشر خاص نیست و همه افراد جامعه باید از آن بهره‌مند شوند.

به گفته وی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌منظور توانمندسازی افراد دارای شرایط خاص زیرپوشش بهزیستی، تدوین استانداردهای آموزشی ویژه معلولان حرکتی، ذهنی و نابینایان را پیش‌بینی و تدوین کرده است./ خبرگزاری شیستان

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *