شناسه خبر: 17968 منتشر شده در مورخ: 1398/4/30 ساعت: 10:49 گروه: اجتماعی  
لزوم ایجاد امکانات لازم برای کودکان اوتیسمی در شهر

لزوم ایجاد امکانات لازم برای کودکان اوتیسمی در شهر

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: حدود ۸۰ هزار نفر در تهران با اوتیسم مواجه هستند و متناسب با این جمعیت باید امکانات متناسب تعریف شود.

به گزارش ایران سپید  اولین جشنواره فرشتگان اوتیسم با حضور مجید فراهانی؛ عضو شورای شهر تهران و سمیه حاجوی؛ شهردار منطقه ۷ در فرهنگسرا اندیشه برگزار شد. در این جشنواره مجید فراهانی با تاکید بر لزوم بهسازی تهران برای قشرهای مختلف، ایجاد امکانات مناسب شهری برای استفاده افراد مبتلا به اوتیسم را با اهمیت دانست.

مجید فراهانی؛ رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در اولین جشنواره فرشتگان اوتیسم گفت: شعار ما تهران شهری برای همه است و برای اینکه تهران شهری برای همه باشد باید امکاناتی متناسب، برای همه آحاد جمعیتی تعرف شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: تهران برای کودکان، سالمندان و میانسالان باید تعریف شود. تهران برای معلولان و همه کسانی که در آن زندگی می کنند باید امکاناتی داشته باشد. کودکان و عزیزانی که با اختلال اوتیسم مواجه هستند هم شامل این جمعیت خواهند بود.

وی افزود: بر اساس آمار جهانی، از هر ۷۰ تولد یک نفر اختلال اوتیسم دارد و در ایران پیش بینی می شود یک درصد جمعیت اوتیسم داشته باشند و اگر جمعیت ساکن تهران را ۸ میلیون نفر در شب و ۱۲ میلیون نفر در روز در نظر بگیریم، حدود ۸۰ هزار نفر در تهران با اوتیسم مواجه هستند و متناسب با این جمعیت باید امکانات متناسب تعریف شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه کارهای خوبی صورت گرفته است. ما باید در تهران کمک کنیم تا عزیزانی که اختلال اوتیسم دارند به چرخه زندگی باز گردند و کودکان مبتلا باید بتوانند از امکانات شهر تهران برای بازی، آموزش و… استفاده کنند.

فراهانی تصریح کرد: اگر در تهران ۹۲۰۰ بوستان داریم و اگر مادران اوتیسمی مشکلاتی در رابطه با وسایل بازی کودکانشان دارند و در پارک ها متناسب سازی نشده است لازم است شرایطی برای رفع این چالش فراهم کنیم؛ قطعاً بایستی در شهر تهران ۲۲ پارک متناسب با کودکان اوتیسم داشته باشیم. همچنین اگر ۴۰۰ سرای محله و فضای فرهنگی داریم و در پنج پهنه تهران (شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب) وجود دارد باید مراکز فرهنگی ایجاد شود تا کودکان ۵ پهنه، بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اضافه کرد: باید گروه های عام المنفعه را تشویق تا فعالیت های خود را جهت دهی کنند. از سویی سازمان ها و شرکت ها نیز به عنوان مسئولیت اجتماعی، فعالیت خود را باید جهت دهی کنند تا همه ی کسانی که در شهر تهران زندگی می کنند بتوانند به چرخه زندگی برگردند.

وی در پایان اظهار کرد: به عنوان نماینده شورای شهر تهران قول خواهم داد که با بررسی هایی که انجام خواهیم داد شهرداری تهران را الزام کنیم متناسب با افراد اوتیسم امکاناتی را فراهم کنند تا این قشر بتوانند از شهر تهران استفاده کنند. خواهش من این است نهاد های خیریه و انجمن اوتیسم ایران شورای شهر را با پیشنهادات خود کمک کنند تا تصمیم سازی صورت بگیرد. با پیشنهادات خود بگویند چگونه شهر تهران را بهسازی و متناسب با حضور این قشر می توانیم بسازیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *