شناسه خبر: 17966 منتشر شده در مورخ: 1398/4/30 ساعت: 10:45 گروه: اجتماعی  
ایجاد ۵۴ هزار شغل برای معلولان تحت پوشش بهزیستی

ایجاد ۵۴ هزار شغل برای معلولان تحت پوشش بهزیستی

معاون امور مشارکت های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال‌جاری باید ۵۴ هزار شغل برای معلولان تحت پوشش ایجاد شود.

به گزارش ایران سپید ذوالفقار یزدان مهر در مراسم افتتاحیه و واگذاری دوهزارمین واحد روستایی به خانواده های زلزله زده استان کرمانشاه، اظهار داشت: در حادثه زلزله استان کرمانشاه تنها کرمانشاه نبود که لرزید بلکه همه ایرانیان لرزیدند و با همبستگی ملی همه به میدان آمدند و امروز شاهد که جشن افتتاح دوهزارمین واحد مسکونی جامعه تحت پوشش بهزیستی هستیم.

وی افزود: در حادثه زلزله ۲۵۹۰ منزل مددجویان در شهر و روستای این استان دچار حادثه شدند که امروز شاهد افتتاح دوهزارمین آن هستیم.

معاون مشارکت های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در بحث بازسازی مسکن با کمک سپاه کارهای بزرگی در حال شکل گرفتن است که امیدواریم این استان بیش از پیش از این مزایا برخوردار شود.

این مسئول ادامه داد: با کمک خیرین نیز برای خانواده‌هایی که دارای دو معلول و یا دو معلول به بالا هستند در کشور ۶۵۸۸ واحد در دست ساخت داریم که به این منظور ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نوسانات اقتصادی که حاکم است قرار شد ۱۲ میلیون تومان دیگر کمک کنیم که سهم آورده مددجویان کم شود.

یزدانمهر بیان داست: خوشبختانه در همایشی که در مشهد برگزار شد مجمع خیرین حامی معلولان در استان‌ها در حال شکل‌گیری است.

این مسئول گفت: در این جلسه مشکل آورده استان کرمانشاه با مساعدت استاندار حل شد یعنی ۴۷ مورد در خود همایش و ۱۳۱ مورد هم استاندار متقبل شد که کمک کنند که به این ترتیب مشکل ۱۷۸ خانواده دارای دو معلول استان کرمانشاه حل و فصل شد.

وی اذعان داشت: با کمک بهزیستی نیز بحث اشتغال این خانوارها نیز حل شد و در سال جاری باید ۵۴ هزار شغل در سطح کشور در سازمان بهزیستی برای مددجویان ایجاد کنیم.

معاون مشارکت های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین به هر کارآفرینی که بتواند برای مددجویان بهزیستی اشتغال ایجاد کند ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال پرداخت می کنیم و سالانه ۲۳ درصد بیمه سهم کارفرما یعنی ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان را نیز پرداخت می کنیم و به خاطر اینکه تثبیت اشتغال شکل بگیرد این روند را تا ۵ سال ادامه خواهیم داد.

این مسئول عنوان کرد: رویکردی که بهزیستی در کشور در پیش گرفته است رویکرد توانمندسازی توأم با کرامت انسانی به جامعه هدف در این شرایط تحریم و ویژه اقتصادی است که امیدواریم خیرین هم به میدان بیایند تا همانطور که در بحث مسکن کمک کردند در این بحث نیز گام بزرگی برداریم.

وی افزود: در بحث مسکن با همت قرارگاه خاتم الانبیاء ۱۵ هزار واحد، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ۵ هزار و ۲۵۲ واحد، بسیج سازندگی ۶۰۰۰ واحد قرار است احداث شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *