شناسه خبر: 17955 منتشر شده در مورخ: 1398/4/29 ساعت: 12:14 گروه: اجتماعی  
استقلال معلولان در اولویت است

استقلال معلولان در اولویت است

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: توانمند کردن گروه‌های هدف در اولویت ما قرار دارد، به‌ دنبال طرح‌های هستیم که معلولان بتوانند استقلال پیدا کنند و بر روی پای خودشان بایستند.

به گزارش ایران سپید مجتبی ناجی معاون بهزیستی استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به سی‌ونهمین سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: سازمان بهزیستی در طی این 4 دهه خدمات مختلفی را به مددجویان ارائه داده است، اکنون افراد هدف سازمان بهزیستی صرفاً افراد ضعیف از لحاظ مالی و جسمی نیست و اکنون تمام آحاد مردم تحت حمایت‌های سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: بهزیستن در گام دوم، شعار امسال سازمان بهزیستی است؛ در طی سال‌های گذشته سازمان مذکور توانسته است با یاری گرفتن از خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد تعداد مأموریت‌های خود را 9 برابر کند که این موضوع افتخار بزرگی برای سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی مشاوره‌های ژنتیکی را در اختیار عموم قرار داده تا زوجین پیش از ازدواج بتوانند از متولد شدن کودکان معلول جلوگیری کنند، همچنین طرح غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان نیز در دستور کار است تا چنانچه نوزادی دچار معلولیت است مورد درمان قرار گیرد.

ناجی با بیان اینکه برخی از معلولیت‌ها غیر قابل پیش‌بینی و غیر قابل درمان است، افزود: توانمند کردن گروه‌های هدف در اولویت ما قرار دارد، به‌ دنبال طرح‌هایی هستیم که معلولان بتوانند استقلال پیدا کنند و بر روی پای خودشان بایستند؛ یکی از طرح‌های پیش‌بینی شده طرح خوداشتغالی معلولان است، در این طرح کارفرما‌هایی که معلولان را به اشتغال می‌گیرند می‌توانند از وام 50 میلیون تومانی با سود 4 درصد استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: حدود 2 هزار خانواده در صف انتظار پذیرش کودکان بی‌سرپرست هستند، برخی از کودکان از سن نوزادی عبور کردند و یا برخی از آن‌ها دچار معلولیت هستند، از خیران دعوت می‌کنیم که برای حمایت از این دست کودکان سازمان بهزیستی را یاری کنند./ فارس

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *