شناسه خبر: 17919 منتشر شده در مورخ: 1398/4/26 ساعت: 11:28 گروه: اجتماعی  
افتتاح ۵۶ واحد مسکن مددجویی در ساوجبلاغ/راه‌اندازی ۳مرکز توانبخشی

افتتاح ۵۶ واحد مسکن مددجویی در ساوجبلاغ/راه‌اندازی ۳مرکز توانبخشی

مدیرکل بهزیستی استان البرز از افتتاح ۵۶ واحد مسکن مددجویی در شهرستان ساوجبلاغ همزمان با هفته بهزیستی خبر داد.

به گزارش ایران سپید  اسدالله حیدری در نشستی خبری با اشاره به اینکه بهزیستی یکی از دستگاه های متولی سلامت اجتماعی است، اظهار کرد: شعار امسال هفته بهزیستی به زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه توانمند سازی از برنامه های استراتژیک سازمان است، گفت: تحریم های موجود روی سلامت اجتماعی جامعه تاثیرگذار است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه ادای احترام به مقام شامخ شهدا و عطر افشانی مزار شهدا را یکی از برنامه های هفته بهزیستی اعلام کرد و افزود: مانور بزرگ اورژانس اجتماعی، برگزاری همایش عفاف و حجاب، افتتاح ۵۶ واحد مسکن مددجویی در ساوجبلاغ، افتتاح مرکز آموزشی و توانبخشی زیر ۱۴ سال عرفان در ساوجبلاغ، افتتاح سه مرکز توانبخشی در استان به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در سراسر کشور، افتتاح پایگاه سلامت و مرکز توانمند سازی معتادین بهبود یافته در فردیس از جمله اقدامات در دست انجام به مناسبت هفته بهزیستی است.

حیدری با اشاره به اینکه بیشترین تماس ها به اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری و همسر آزاری است، بیان کرد: یک هزار و ۶۳ مورد از ابتدای سال جاری تاکنون با اورژانس اجتماعی تماس گرفته شده است.

۲۸۳ مهدکودک در استان البرز فعال هستند

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری ۵۲۱ نفر به مراکز اورژانس اجتماعی استان مراجعه کرده اند، گفت: ۳۲ هزار و ۴۴۲ تماس سال گذشته با سامانه ۱۲۳ برقرار شده که چهار هزار و ۸۲۱ مورد آن مرتبط با فعالیت های اورژانس اجتماعی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه ۸۹۷ کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت حمایت بهزیستی استان البرز هستند، افزود: ۳۹۶ نفر از این تعداد مقیم مراکز تحت پوشش بهزیستی هستند.

حیدری با اشاره به اینکه ۸۰۱ کودک کار و خیابانی از خدمات مراکز شبانه روزی و روزانه بهزیستی بهره مند هستند، گفت: از این تعداد ۶۷ نفر در سال جاری و ۷۳۴ نفر طی سال های گذشته پذیرش شده اند.

وی با بیان اینکه ۲۸۳ مهدکودک در استان البرز فعال هستند، گفت: اگر به دنبال جامعه سالم باشیم باید به مهد کودک ها توجه و نظارت ویژه ای داشته باشیم.

حیدری با بیان این مطلب که ۳۰ هزار و ۶۰۰ توانخواه دچار معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند، عنوان کرد: در سال جاری به ۴۸ نفر کمک هزینه مناسب سازی مسکن و به ۹ نفر کمک هزینه صدور پلاک ویژه اعطا شده است.

وی با اشاره به اینکه به ۷۴ نفر از مبتلایان به PKU کمک هزینه مواد غذایی داده شده است، ادامه داد : به ۸۶۷ معلول دچار ضایعه نخاعی گردنی کمک هزینه حق پرستاری به صورت ماهیانه پرداخت می شود.

دو باشگاه در حاشیه شهر مخصوص افراد دارای HIV مثبت با ظرفیت ۲۳۰ نفر فعال استمدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان این مطلب که تا کنون یک هزار و ۶۲۹ معلول شناسایی شده اند، افزود: ۱۲ مرکز ذهنی، ۱۷ مرکز اعصاب و روان، ۲۰ مرکز سالمندان و یک مرکز جسمی حرکتی با ظرفیت سه هزار و ۶۱۶ نفر ظرفیت یارانه دریافت می کنند.

حیدری با بیان این مطلب که از محل صندوق توسعه ملی ۱۷ میلیارد تومان بودجه به حوزه ایجاد شغل بهزیستی استان البرز تخصیص یافته است، گفت: همچنین از محل بند «ج» تبصره ۱۶، ۲۰ میلیارد و۶۳۰ میلیون تومان در رابطه با همین امر ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: از میان ۳۷ میلیارد و ۶۳۰ میلیون بودجه ابلاغی حوزه اشتغالزایی بهزیستی ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در بخش دیگری گفت: دو باشگاه در حاشیه شهر مخصوص افراد دارای HIV مثبت با ظرفیت ۲۳۰ نفر فعال است.

حیدری با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر معلول مستمری بگیر در استان البرز تحت پوشش هستند، ادامه داد: تعدادی از معلولان فقط خدمات دریافت می کنند و مستمری نمی گیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *