شناسه خبر: 17886 منتشر شده در مورخ: 1398/4/25 ساعت: 10:43 گروه: اجتماعی  
واکنش حناچی به اظهارات سراج درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها

واکنش حناچی به اظهارات سراج درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها

شهردار تهران گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر بنا نباشد انتخابات را برگزار نخواهیم کرد و اگر قرار باشد انتخابات را برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایران سپید پیروز حناچی امروز سه شنبه ۲۵ تیر ماه در حاشیه کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو که با حضور جمعی از معلولان و وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، گفت: در حال حاضر سهم دوچرخه در شهر تهران یک درصد است و ما باید این آمار را به بالای ۲ الی ۴ درصد برسانیم و اگر این اتفاق بیفتد کار بزرگی صورت گرفته است.

حناچی افزود: با توجه به شرایط شهر تهران یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا استفاده از دوچرخه است و این کار باید در کنار توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو انجام شود.

وی در ارتباط با پیوستن جامعه معلولان به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو تصریح کرد: در هفته‌های گذشته نیز قشرهای مختلف به این کمپین اضافه شدند و در واقع این کمپین ابتدا به صورت نمادین فعالیت خود را آغاز کرد اما ما بنا داریم سه‌شنبه‌های بدون خودرو را به روزهای دیگر هفته تسری بدهیم و بتوانیم روزهای بیشتر هفته را بدون خودرو در شهر تهران داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در شهر تهران تردد می‌کنند که آمار زیادی است، گفت: البته تلاش بسیاری برای کاهش موتورسیکلت‌های کاربراتوری انجام شده است. شهرداری نیز با راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه تلاش خواهد کرد استفاده از دوچرخه در شهر تهران را گسترش دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی پنجاهمین ایستگاه دوچرخه در هفته گذشته گفت: بنا داریم در آینده تعداد بیشتری از این ایستگاه‌ها را افزایش دهیم.

حناچی در پاسخ به این پرسش که چرا فقط ایستگاه‌های دوچرخه در مناطق مرکزی پیش‌بینی شده و در مناطق جنوبی شهر تهران خبری از این ایستگاه‌ها نیست گفت: از بخش خصوصی که متولی راه‌اندازی این ایستگاه‌هاست می‌خواهیم که ایستگاه‌های جدیدی را در مناطنق جنوبی شهر تهران راه‌اندازی کند؛ ضمن اینکه قیمت استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی را کاهش دهد تا تعداد بیشتری از شهروندان از آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور انتخابات شورایاری‌ها را غیرقانونی دانسته، شما چه پاسخی به آنها دارید گفت: به هر صورت در قانون اساسی شکل‌گیری انجمن‌های محلی زیر مجموعه شورای شهر تاکید شده است ولی به چگونگی شکل‌گیری آن اشاره نشده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ۴ دوره از انتخابات شورایاری‌ها برگزارشده و قرار است پنجمین دوره انتخابات شورایاریها برگزار شود، ادامه داد: در همین زمینه مدیریت شهری اقدام به اخذ مصوبه دولت در این ارتباط کرده است.

وی خاطرنشان کرد: البته ما تابع قانون هستیم و اگر بنا نباشد انتخابات را برگزار نخواهیم کرد و اگر قرار باشد انتخابات را برگزار می‌کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *