شناسه خبر: 17875 منتشر شده در مورخ: 1398/4/24 ساعت: 12:58 گروه: اجتماعی  
رضایت معلولان با مشارکت انجمن ها در تهیه وسایل توانبخشی
در گفتگو با ایران سپید مطرح شد

رضایت معلولان با مشارکت انجمن ها در تهیه وسایل توانبخشی

معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور از خرید وسایل توانبخشی توسط انجمن های معلولان خبر داد و گفت: مشارکت انجمن ها در خرید وسایل معلولان میتواند رضایت معلولان را در پی داشته باشد.

به گزارش ایران سپید محمد نفریه معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور در پاسخ به سوال ایران سپید مبنی بر ارائه وسایل توانبخشی ارتباطی و مطالعاتی  به نابینایان به ویژه دانشجویان نابینا گفت:« همان طور که میدانید با توجه به افزایش قیمت ارز هزینه خرید بسیاری از وسایل کمک توانبخشی بین دو تا پنج برابر شده است. به عنوان مثال قیمت noteTaker  از 9 به 22 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.» 

وی با اشاره به افزایش دو برابری بودجه بهزیستی در سال 98 بیان کرد: « با توجه به تخصیص بودجه به قانون حمایت از حقوق معلولان بودجه بهزیستی 97 درصد رشد داشته است اما برای پوشش تمام هزینه ها کافی نیست. سازمان بهزیستی سیاستهایی را در نظر گرفته است که بیشترین بهره برداری را از بودجه به نفع معلولان داشته باشد. 

وسایلی که نیاز ضروری همه نابینایان است مثل عصای سفید، ساعت و ... را به تعداد بیشتری خریداری کردیم و وسایلی دیگری که گران تر هستند مثل بهدید و note Taker را به صورت متمرکز خریداری کردیم تا در اختیار کتابخانه های مناسبسازی شده  و انجمنها قرار دادیم تا افراد با مراجعه به انجا از این وسایل استفاده کنند.»

معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایران سپید در خصوص کیفیت پایین عصاهای خریداری شده توسط بهزیستی گفت: «یکی دیگر از سیاستهای سازمان استفاده از ظرفیت انجمنهای معلولان است به طوری که در سال 98 برای اولین بار این امکان را ایجاد کردیم تا خرید وسایل توانبخشی مورد نیاز معلولان را انجمن ها و زیر نظر بهزیستی انجام دهند.

این برنامه به صورت پایلوت توسط دو یا سه انجمن که برای این کار کاندید شوند و برنامه های خودشان را برای سازمان ارسال کنند صورت خواهد گرفت. وی در پایان بیان کرد: خرید وسایل توانبخشی زیر نظر بهزیستی و توسط انجمنهای معلولان میتواند رضایت بیشتر جامع هدف سازمان را در پی داشته باشد. »  

نفریه
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *