رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر احصاء اولویت و وظیفه اصلی بهزیستی، تصریح کرد: بسیاری از خدمات ارائهشده بالاخص در حوزه پیشگیری موازیکاری است بطوری که مخاطبین بهزیستی اعم از مددجویان، خیرین و فعالان سلامت اجتماعی باید به مرکزی جامع از خدمات بهزیستی دسترسی داشته باشند. این در حالی است که بسیاری از افراد مستحق و نیازمند به خدمات بهزیستی زبان گفتن و پای آمدن ندارد.
وی با بیان اینکه اولین ملزومه برای برنامهریزی آمار و اطلاعات صحیح و بروز است، ادامه داد: شفافسازی عملکرد، امری پیشگیرانه است که نظارتپذیری را هموار میکند؛ بر این اساس اکنون ۲۱ هزار قرارداد بهزیستی بر روی سایتwww.shafaf.behzisti.net بارگذاری شده است.
قبادیدانا با تاکید بر اینکه ۱۷۸ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: یک تبعیض ناخواسته برای سرپرستان خانوار معلول شکل گرفته بود که با رایزنیهای صورت گرفته سعی بر این شد که مبلغ مورد نظر برای این افراد تامین شود؛ لذا در توافق مجدد بین بهزیستی و کمیته امداد مقرر شد تا سهم ۲۵ درصدی اعتبارات بهزیستی به ۳۳/۳ درصد افزایش پیدا کند؛ بطوری که مستمری در سال گذشته یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد رسیده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سرمایهگذاری روی نیروهای انسانی صرفهجویی است، در پایان یادآور شد: هرچه پرسنل و شاغلین در بهزیستی شرایط زندگی بهتری داشته باشند، سرمایه است؛ لذا شان و جایگاه پرسنل بهزیستی باید حفظ شود.