شناسه خبر: 17811 منتشر شده در مورخ: 1398/4/19 ساعت: 10:50 گروه: اجتماعی  
وعده حناچی به معلولان و نابینایان

وعده حناچی به معلولان و نابینایان

شهردار تهران گفت: تلاش خواهیم کرد در این دوره از مدیریت شهری مشکل مناسب‌سازی معابر شهر تهران برای تردد معلولان و نابینایان برای همیشه برطرف شود.

به گزارش ایران سپید پیروز حناچی در آئین بهره‌برداری از پانزده پروژه مدیریت شهری در منطقه ۱۵ اظهار کرد: بنده سابقه خدمت در منطقه ۱۵ و در فرهنگسرای خاوران را داشتم و در آن زمان البته جوان‌تر بودم و در بین پرسنل فرهنگسرای خاوران در آن مقطع مسن‌ترین فرد من بودم و خوشحال هستم که امروز نیز بار دیگر در منطقه ۱۵ حضور پیدا کردم.

وی تصریح کرد: پیرو بهره‌برداری از ۴۷ پروژه شهری در سال گذشته، امروز ۱۵ پروژه شهری نیز به بهره‌برداری و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران با اشاره به چند پروژه شاخص در بین ۱۵ پروژه افتتاح شده، گفت: مجموعه استخر و سونای افسریه در متراژ ۲۸۰۰ متر در منطقه افسریه به بهره‌برداری رسید که این مجموعه در مقیاس محلی و قطعاً یکی از راهکارهای رفع مشکلات اجتماعی، ورزش و تحرک است که البته جوانان باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

حناچی همچنین به بهره‌برداری از باغچه حواس (ویژه نابینایان) اشاره کرد و گفت: این مجموعه نیز در ۳۰۰ متر مربع و با مشارکت بخش خصوصی احداث شده است که ویژه نابینایان عزیز خواهد بود و ما تلاش ویژه‌ای را برای مناسب‌سازی معابر در این دوره از مدیریت شهری خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مناسب‌سازی معابر در دستور کار قرار گرفته است و تلاش خواهیم کرد این مشکل برای همیشه رفع شود.

شهردار تهران سپس به بهره‌برداری از بازار میوه و تره‌بار اشاره کرد و گفت: این مجموعه نیز در مساحتی (۸۰۰ متر مربع) و در بوستان فجر به بهره‌برداری رسیده است و در واقع شهرداری تهران در این شرایط اقتصادی تلاش ویژه‌ای را برای ارائه خدمات به شهروندان انجام می‌دهد.

حناچی تصریح کرد: هم اکنون ۲۴۰ مرکز میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند که اقلام و محصولات در این مراکز به طور متوسط ۴۰ درصد ارزان‌تر از مغازه‌های بیرون است.

وی همچنین به راه‌اندازی ایستگاه های دوچرخه و پیست دوچرخه‌سواری در منطقه ۱۵ اشاره کرد و گفت: امروز نیز پنجاهمین ایستگاه دوچرخه در سطح تهران و در میدان توحید و با همکاری و مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شد و قطعاً این موضوع منجر به کاهش بار ترافیک، آلودگی هوا و افزایش سلامت شهروندان خواهد شد.

شهردار تهران سپس به آسفالت معابر شهر تهران اشاره کرد و افزود: در طی ۴ ماه گذشته ۲۵۰ هزار تن آسفالت در معابر و خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر تهران ریخته شده است که این آسفالت‌ها عموماً محصول کارخانجات شهرداری تهران بوده است و تا پایان سال یک میلیون تن آسفالت در معابر ریخته خواهد شد.

حناچی در پایان  بیان کرد: مساحت تهران ۶۵۰ کیلومتر مربع است که از این میزان ۱۱۰ کیلومتر مسیرهای اصلی که باید آسفالت و نگهداری شوند و ان‌شاءالله تا پایان سال این مسیرها آسفالت‌ریزی خواهند شد./ تسنیم

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *