شناسه خبر: 17766 منتشر شده در مورخ: 1398/4/16 ساعت: 10:29 گروه: اجتماعی  
بوستان «راهب» ویژه نابینایان کاشانی احداث می شود

بوستان «راهب» ویژه نابینایان کاشانی احداث می شود

رئیس انجمن نابینایان و کم بینایان کاشان از احداث بوستان «راهب» ویژه نابینایان و کم بینایان کاشانی خبر داد.

به گزارش ایران سپید  نرگس نیکخواه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: این بوستان برای بهره برداری عموم شهروندان ساخته شده و منحصر به استفاده نابینایان و کم بینایان نیست.

وی ضمن اشاره به رویکردهای احداث بوستان «راهب» افزود: تعامل شهروند بینا و نابینا، شناسایی توانایی یکدیگر و تعامل درست با یکدیگر از جمله رویکردهایی است که در احداث این بوستان به آن توجه شده است.

رئیس انجمن نابینایان و کم بینایان کاشان ابراز داشت: ساخت این بوستان بر اساس مطالعات گسترده و با در نظر گرفتن مواردی مانند مقیاس و اندازه ها، تقسیم بندی ها، کمک به ترسیم نقشه ذهنی، تطبیق پوشش گیاهی با نیازهای شناختی، طراحی وسایل بازی و غیره انجام شده است.

بوستان راهب با توجه به نیازهای نابینایان و کم بینایان مناسب سازی شده است

وی با بیان اینکه بوستان راهب با توجه به نیازهای نابینایان و کم بینایان مناسب سازی شده است، ابراز داشت: این مناسب سازی یکی از مشخصه های بوستان راهب قلمداد می شود به نحوی که چنین بوستانی متناسب با نیازهای تعریف شده در کاشان و حتی استان اصفهان بی نظیر است و در مقایسه با نمونه های دیگر در سطح کشور نیز این بوستان دارای ویژگی های برجسته و ممتازی است.

نیکخواه درک و باور مسئله را مهمترین ویژگی بوستان راهب دانست و گفت: مدیریت شهری در مراحل مختلف استانداردهای بین‌المللی را استخراج کرده و پژوهش های فنی و مهندسی که توسط مشاور و کارشناس جامعه نابینایان و کم بینایان انجام می گرفت، در بهره برداری از این بوستان در نظر گرفته شده است و بر این اساس اهداف پیش بینی شده برای استفاده نابینایان و کم بینایان از بوستان راهب مهیا شده است.

نیکخواه ضمن اشاره به ارتباط میان خیران جامعه نابینایان و کم بینایان، پیمانکار و شهرداری کاشان افزود: دریافت تاییدیه از کارشناسان جامعه نابینایان و کم بینایان کاشان توسط پیمانکار با وجود تمام ملاحظات و محدودیت های اجرایی نکته مثبت دیگری در این همکاری محسوب می شود چراکه تعیین رنگ ها و المان های طراحی شده برای بوستان راهب در راستای حضور فعالانه و با حداکثر اعتماد به نفس نابینایان و کم بینایان در محیط شهری تاثیر بسزایی دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *