شناسه خبر: 17716 منتشر شده در مورخ: 1398/4/11 ساعت: 12:05 گروه: ورزشی  
نبود سالن ورزشی ویژه نابینایان مشکل عمده استان‌ها است

نبود سالن ورزشی ویژه نابینایان مشکل عمده استان‌ها است

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان از نبود سالن ورزشی ویژه نابینایان به عنوان یکی از دغدغه‌های عمده هیئت‌های استانی نام برد.

به گزارش ایران سپید محمدرضا مظلومی در مجمع سالیانه هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان که در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، بابیان اینکه وجود سالن ورزشی برای گروه نابینایان و کم‌بینایان در ۹ استان، حاکی از آن است که اکثر استان‌ها با این مشکل دست‌به‌گریبان هستند، افزود: این در حالی است که ائمه اطهار (ع) همواره بر رسیدگی به افرادی که شرایط خاصی دارند، تأکید کرده‌اند.

وی با یادآوری اینکه ورزش نابینایان و کم‌بینایان باوجوداینکه بعد از انقلاب اسلامی در ایران شکل‌گرفته اما امروز از استقبال قابل‌توجهی برخوردار است، تصریح کرد: جامعه هدف فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان را افرادی تشکیل می‌دهند که نسبت به سایر افراد جامعه با مشکلاتی مواجه هستند، به همین خاطر این فدراسیون به حمایت بیشتری از سوی بخش‌های مختلف نیاز دارد.

مظلومی با یادآوری اینکه در برهه کنونی باید شرایطی را فراهم کنیم که افراد نابینا و کم‌بینا بتوانند با فراغ بال بیشتری در عرصه ورزش حضورداشته باشند، ادامه داد: خوشبختانه فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان رشته‌های خوبی را در زیرمجموعه خود دارد، به‌طوری که در حال حاضر آقایان در هشت رشته و بانوان نیز در پنج رشته تحت نظر این فدراسیون فعالیت می‌کنند و امیدواریم بتوانیم رشته‌های جدید ازجمله بولینگ را نیز راه‌اندازی کنیم.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به اینکه این فدراسیون به جد به دنبال راه‌اندازی رشته بولینگ بوده و معتقدیم اگر دربازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در این رشته حضور داشتیم، قادر بودیم رتبه خود را ارتقا دهیم، اظهار کرد: در همین راستا زنجان یکی از استان‌هایی است که از ظرفیت و پتانسیل بالایی برای میزبانی رقابت‌های بولینگ برخوردار است که برای تحقق این امر، فدراسیون نیز می‌تواند در حد توان خود حمایت‌های مالی را انجام دهد.

مظلومی بابیان اینکه امروز همه مسئولان دغدغه خدمت به معلولان رادارند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، امیدواریم وضعیت به‌گونه‌ای پیش رود که از این بحران خارج‌شده و جامعه معلولان نیز بیش‌از پیش موردحمایت مسئولان به‌ویژه در عرصه ورزش قرار گیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *