شناسه خبر: 17715 منتشر شده در مورخ: 1398/4/11 ساعت: 12:06 گروه: اجتماعی  
انتقاد بهزیستی از کندی مناسب‌سازی معابر برای معلولان

انتقاد بهزیستی از کندی مناسب‌سازی معابر برای معلولان

دبیر ستاد مناسب‌سازی سازمان بهزیستی گفت: انتظار داریم مناسب‌سازی معابر شهر تهران با سرعت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش ایران سپید ابراهیم کاظمی مومن سرائی (دبیر ستاد مناسب‌سازی سازمان بهزیستی) در رابطه با مناسب‌سازی معابر برای معلولان گفت: انتظار ما از شهرداری تهران و آقای حناچی این است که اتفاقات خوبی در ارتباط با مناسب‌سازی شهر در دوره شهردار بودن ایشان رخ دهد. ایشان هم از علاقه‌مندان این حوزه بودند و هم در این باره سخنرانی‌ها بسیار و تالیف دارند. بنابراین انتظار داریم مناسب‌سازی شهر تهران با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی‌ افزود: در شهر تهران همیشه کارهایی در این زمینه صورت می‌گرفت؛ بطور مثال عمده پیاده‌روهای ما خط‌کشی نابینایان دارند، اما با نقص‌های چشم‌گیر. در این مسیرها در بعضی جاها برای اینکه موتور عبور نکند، مانع ایجاد کرده‌اند که اینها باید رفع بشوند.

کاظمی مومن سرائی، در رابطه با نقش شهرداری در مناسب‌سازی شهر گفت: شهرداری‌ها یکی از متولیان در امر مناسب‌سازی شهرها هستند. هم‌سطح‌سازی خیابان‌ها و معابر، ایجاد مسیر ویژه نابینایان، رفع موانع از سطح پیاده‌روها، مناسب‌سازی ناوگان اتوبوسرانی‌ و بطور کلی ناوگان حمل و نقل و عدم صدور پروانه برای ساختمان‌هایی که مناسب‌سازی نشده‌اند و... جزو وظایف شهرداری‌ تهران در جهت مناسب‌سازی است. این موارد اگر حل شوند، مشکلات مناسب‌سازی شهر از بین خواهد رفت.

دبیر ستاد مناسب‌سازی بهزیستی بیان کرد: مناسب‌سازی مقوله‌ای نیست که تنها شامل معلولان شود، بلکه مناسب‌سازی ایجاد دسترسی برای آحاد مردم و به ویژه سالمندان است. این مبحث مربوط به حقوق شهروندی است. افرادی که دارای معلولیت موقت شده‌اند یا خانم باردار یا خانمی که بچه خود را با کالسکه عبور می‌دهد، جزو مشمولان قوانین مناسب‌سازی می‌شوند. مناسب‌سازی بخش گسترده‌ای از شهروندان را شامل می‌شود که بخش عظیم آن به شهرداری برمی‌گردد.

مومنی اسرایی گفت: شهرداری‌ باید این فضا را ایجاد کند، اتوبوس‌های ما باید بالابر داشته باشند و مجهز به فضای مناسب‌سازی باشند. داخل اتوبوس جای ویلچر وجود داشته باشد. برای افرادی که امکان دارند با عصا جابه‌جا شوند، باید جایگاه ویژه خود را در اتوبوس داشته باشند. شهرداری‌ها باید در سراسر کشور در فکر ایجاد این امکانات باشند.

او با اشاره به اقدامات خوبی که در بعضی مناطق کشور شده است، اظهار کرد: به طور مثال در استان خراسان رضوی این امکانات را ایجاد کرده‌ایم. ناوگان اتوبوسرانی 200 دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده دارد و همچنان قراردادهایی با سازمان تاکسیرانی داریم. با این هدف که شرایط ویژه معلولان ایجاد شود، البته این به این معنا نیست که در تهران حرکتی در رابطه با مناسب‌سازی شهر انجام نمی‌شود، اما این حرکت کند است.ایلنا

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *