شناسه خبر: 17671 منتشر شده در مورخ: 1398/4/9 ساعت: 11:15 گروه: اجتماعی  
تامین مسکن نیاز اساسی جامعه هدف بهزیستی اردکان است

تامین مسکن نیاز اساسی جامعه هدف بهزیستی اردکان است

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردکان یکی از نیازهای ضروری جامعه هدف بهزیستی شهرستان را تامین مسکن برشمرد و گفت: با توجه به وضعیت نامناسب معیشتی آنها، بایستی تامین مسکن خانواده‌های دارای۲ معلول به بالا در اولویت‌ این نهاد قرار گیرد.

به گزارش ایران سپید علیرضا جدیدی در جمع تعدادی از مسئولان شهرستان با تبیین ضرورت و اهمیت رفع مشکل مسکن معلولان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی افزود: سیاست‌های رفاهی، منسجم و هدفمند دولت تدبیر و امید در راستای حفظ منزلت و کرامت اجتماعی جامعه هدف بهزیستی به ویژه خانواده‌های دارای سرپرست معلول و چند معلولی است.

وی با اشاره به تعامل خوب بهزیستی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: افرادی که در چارچوب این تفاهم نامه نسبت به ساخت مسکن برای آنها اقدام شده است، معلولان و مددجویان دردمند و آسیب پذیر جامعه هستند.

معاون فرماندار اردکان تصریح کرد: باید برآورد شود، هر واحد مسکونی تا پایان کار به چه میزان هزینه نیاز دارد و مقدار مصالح هم تخمین زده شود.

جدیدی اظهار کرد: بهتر است نشست ها به صورت ماهانه برگزار تا از پیشرفت کار اطلاع یابیم و برای رفع موانع احتمالی تدابیر لازم صورت گیرد و همچنین در راستای عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه از ظرفیت ها و توانمندی های سازمان های بهزیستی و جهاد سازندگی استفاده لازم شود.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های مالی خیرین شهرستان خواستار همکاری و مشارکت جدی خیرین و صنایع شهرستان در ساخت و ساز مسکن و مساعدت به مراکز تحت نظارت بهزیستی شد.

همچنین رئیس اداره بهزیستی اردکان توضیحاتی در خصوص تفاهم نامه ساخت ۱۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بیان کرد و گفت: این تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی کشور و سپاه پاسداران (بسیج سازندگی) منعقد شده است که طی آن پنج هزار مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته و به مددجویان تحت پوشش واگذار می شود.

حمید پایدار فر، در ادامه گفت: سهم استان یزد ۵۰ واحد و سهم اردکان ۱۰ واحد است در این تفاهم‌نامه اداره بهزیستی موظف به پرداخت ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است، حداقل آورده مددجو پنج میلیون تومان است.

به گفته وی بسیج سازندگی نیز در تامین مصالح و نیروهای جهادی خود کمک خواهد کرد و بنیاد مسکن نیز تسهیلاتی تا سقف ۴۰ میلیون تومان با بهره پنج درصد به متقاضیان پرداخت می کند.

وی افزود: البته با توجه به بالا بودن میزان هزینه ساخت، این مبالغ می‌تواند در حد کمک به ساخت باشد و نباید به امید تکمیل ساختمان و تحویل آن باشیم، برای اینکه بتوانیم واحد تکمیل و تحویل مددجو شود باید با همکاری اداره های شهرستان و صنایع موجود این کار را به سرانجام برسانیم.
همچنین سرهنگ علی دهقانی فرمانده سپاه پاسداران اردکان در مورد تفاهم نامه با اعلام نظر مساعد در به کارگیری نیروهای جهادی جهت ساخت و مساعدت لازم به جامعه هدف، یادآور شد: در صورت امکان در فراهم کردن نیروهای تخصصی نیز تدابیری اندیشیده شود.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *