شناسه خبر: 17640 منتشر شده در مورخ: 1398/4/5 ساعت: 10:33 گروه: بهداشت و سلامت  
پرونده الکترونیک سلامت مستقر شد

پرونده الکترونیک سلامت مستقر شد

وزیر بهداشت گفت: پرونده الکترونیک سلامت یکی از ریل گذاری‌های اصلی نظام سلامت است که در قوانین بالادستی و به ویژه برنامه پنجم و ششم توسعه به عنوان تکلیف برای ما تعیین شده بود.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در مراسم آغاز استقرار پرونده الکترونیک سلامت که با حضور رییس جمهور در رصدخانه سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه همکاران ما در سال های گذشته زحمات بسیاری در حوزه سلامت و به ویژه اجرای طرح تحول نظام سلامت که یکی از ارزشمندترین دستاوردهای دولت است، متحمل شدند اما پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع، پزشکی خانواده و راهنماهای بالینی به عنوان چهار اصل مقدماتی، بر جای مانده بود.

وی با بیان اینکه زمان مسئولیتم در سازمان برنامه و بودجه تلاش‌هایی برای استقرار پرونده الکترونیک داشتم، افزود: در دوران گذشته در این زمینه قدم‌هایی برداشته و حرکت‌های منفصلی انجام شده بود که نیازمند تلاش بیشتری بود. در این زمینه کمیته اجرایی تشکیل شد و دکتر صفی‌خانی را به عنوان مسئول این پروژه قرار دادیم و البته از کمک‌های ارزشمند سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان نظام پزشکی و تامین اجتماعی نیز، بهره بردیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: استقرار پرونده الکترونیک سلامت، اقدام بسیار عظیمی است که می تواند به عنوان انقلابی در نظام ارائه خدمت تلقی شود و خوشبختانه این طرح در مدت کوتاه و با تلاش شبانه روزی همکاران ما به نتیجه رسید، به گونه‌ای که حداقل ۷۵ میلیون ایرانی با کد ملی قابلیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت دارند.

نمکی خاطرنشان کرد: پروسه ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در وزارت بهداشت بسیار پیچیده بود، اما از این پس برای هر فرد بدون پرونده الکترونیک سلامت در زمان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی، این پرونده تشکیل و سابقه مراجعات و بیماری‌های وی نیز به آن منتقل می‌شود.

وی به تشریح مزایای پرونده الکترونیک سلامت پرداخت و گفت: پرونده الکترونیک سلامت از بسیاری هزینه‌های غیرضرور، جلوگیری می‌کند و راهنماهای بالینی به عنوان فیلتری برای تقاضاهای القایی خدمات عمل کرده و از تکرار خدمات که در نهایت به هدررفت منابع منجر می‌شود، جلوگیری می‌کند

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت، حرکت نمایشی نیست، افزود: تعداد افرادی که خارج از محدوده پرونده الکترونیک سلامت هستند مربوط به افرادی می‌شود که هنوز به نظام سلامت، مراجعه نکرده‌اند و تمام مراکز سطح یک، دو و سه خدمات به این سامانه متصل هستند.

نمکی تاکید کرد: از امروز کار ما آغاز می‌شود؛ چون اعتقاد داریم که دستیابی به نظام ارجاع و پزشکی خانواده، بدون پرونده الکترونیک سلامت، محقق نمی‌شود و اولویت خودمان را بر تکمیل پرونده الکترونیک سلامت قرار داریم و برای استقرار نظام ارجاع و پزشکی خانواده مهیا می‌شویم تا در نیمه دوم سال نیز برای رونمایی از نظام ارجاع و پزشکی خانواده، شاهد حضور دکتر روحانی باشیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *